برخی کوته فکران مردم کوچه و خیابان را بی دین می دانند/ نقش رسانه ها در ایجاد محاسبات غلط و تغییر دیدگاه مردم


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914151

رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح رشت:

رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم توجه به فضای گفتمانی برای شنیدن مطالبات مردم، گفت: رسانه های دشمن با تغییر نگاه مردم سعی در تغییر دیدگاه ها دارند. محاسبات و با تصویرسازی و دادن نصاب اخبار و شنیده ها.» بر مردم تأثیر بگذارد و به همین دلیل عملیات ادراکی انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، سردار خجت الله حیدری رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح در مسجد شهدای گلزار امام خامنه ای رشت با اشاره به تاریخچه تشکیل بسیج اظهار داشت: اگرچه بسیج در سال 58 به دستور امام تأسیس شد، تفکر و اندیشه ایشان به دوران قبل از انقلاب برمی گردد و در مبارزات انقلاب اسلامی، گفتمان بسیج به عنوان یک نیروی مردمی حاکم است.

وی به نقش تعیین کننده مردم در جریان انقلاب اشاره کرد و گفت: حرکت انقلاب از مردم شروع شد و نگاه امام، نگاه توده های مردم و علت جانشینی انقلاب بود. انقلاب همان مردمی خواهد بود که باید ادامه دهیم و به جلو برویم.


افتخار انقلاب در مردم سالاری دینی است

رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه افتخار انقلاب مردم سالاری دینی آن بود، تصریح کرد: بسیج بر همین اساس شکل گرفت، نقش مهم بسیج پس از انقلاب انقلاب در بحث های تجزیه طلبی و ترور و در دوران دفاع مقدس قابل توجه است، به عبارت دیگر اگر بسیج نبود، جنگ تحمیلی بیش از هشت سال طول می کشید و باید شکست را می پذیرفتیم، زیرا همه این موفقیت ها مدیون بینش رهبر کبیر انقلاب در تشکیل بسیج بود.


بسیج در خط مقدم خدمت است و هرگز پیش مردم نبوده است

حیدری با اشاره به حضور همه جانبه بسیج در عرصه های مختلف گفت: گروه های جهادی بسیج در خط مقدم سیل، زلزله، کرونا و واکسیناسیون و همچنین محرومیت زدایی بودند و هستند و بسیج هرگز پیش از این نبود. مردم.

وی بابیان اینکه اتفاقات اخیر کار دشمن است، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد بدبینی در بین مردم نسبت به بسیج است در حالی که در مشکلات امنیتی و اغتشاشات اخیر بسیجیان در میان مظلومیت خود در خیابان ها شکنجه شدند.

رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح به ویژگی های سطح بسیج به انقلاب اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی مردمی بودن بسیج است که متعلق به این افراد است. فارغ از هر سلیقه و جناح خاصی و شامل همه گروه های سنی و فراقومی و شامل همه ادیان است.

وی در ادامه به «ولایت مداری» به عنوان ویژگی مهم بسیج اشاره و خاطرنشان کرد: بسیج سرباز ولایت است و در عین اینکه تابع محض ولی امر است، آگاهانه این مسیر را انتخاب می کند وگرنه به سمت جلو می افتد.

حیدری به ویژگی های «خدا محوری و دینداری» در بین بسیجیان اشاره کرد و گفت: بسیجیان امروز باید رفتار خود را با دین و ائمه معصومین (ع) منطبق کنند و اگر خلأ وجود دارد باید پر شود چرا که دین بدون معرفت. مردم را گمراه می کند

وی بابیان اینکه «فداکاری» از دیگر ویژگی های بسیج برابر انقلاب است، بیان می کند: ایثار یکی از جلوه هایی است که بسیج در همه عرصه ها از خود نشان می دهد.

رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: اخلاق مداری از دیگر ویژگی های بسیج است که باید در جامعه پست در فضای مجازی به آن پرداخته شود.

حیدری با اشاره به موضوع «تمدن» در جامعه اسلامی، گفت: فرهنگ بسیج و فرهنگ پاسداری مقدس باید در کشور اسلامی نهادینه شود، هرچند ما این فرهنگ را وارد نکرده ایم و تمدن پنج مرحله دارد، انقلاب اسلامی. ، نظام اسلامی، دولت اسلامی، دولت اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی.

وی با تاکید بر اینکه رانت خواری، حزب گرایی و فساد الگو نمی شود، خاطرنشان کرد: الحمدلله حرکت دولت سیزدهم در مسیر دولت اسلامی است، فرهنگ بسیج فرامرزی با طعم های مختلف و با ایثار و از خود گذشتگی آن گونه که باید فرهنگ و اندیشه باشد. در دولت ها نهادینه و اعمال شود.همان تفکری که ما را به قدرت بازدارندگی در حوزه نظامی رساند.


جنگ ترکیبی دشمن در حوزه سخت و نرم

رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح به تشریح واقعیت های حوزه اغتشاشات با تاکید بر جنگ نرم پرداخت و گفت: ما درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم که ویژگی های خاص خود را دارد و دشمن از همه فرصت‌ها در عرصه‌های سخت و نرم در قالب شبکه‌ای استفاده می‌کند. سرویس‌های اطلاعاتی ۵۶ کشور با استفاده خلاقانه از فضای رسانه‌ای، نشستی را علیه کشورمان تشکیل دادند که در این انقلاب بی‌سابقه بود.


از دیدگاه آمریکا مرکز اسلام در جمهوری اسلامی ایران است

حیدری بابیان اینکه اسلام از دیدگاه آمریکا در مرکز جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، تصریح کرد: ما با غرب در تضاد هستیم و غرب همواره با ایرانیت به ویژه اسلام در تضاد است.

وی ادامه داد: در بیان گام دوم انقلاب اسلامی انعطاف پذیر است و اشتباهات خود را می پذیرد و فرهنگ عذرخواهی باید در مسئولان ما نهادینه شود اما دشمن بداند ایران تفرقه افکن نیست و از اصول خود عدول نخواهد کرد. و پایه ها به راحتی، اما قابل اصلاح است.

رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اعتراض حق مشروع مردم است اما سرکشی با اعتراض متفاوت است. تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی با عملیات روانی فرو بریزد، میدان شناختی باید وارد کار شود، زیرا ریشه دوانده و دشمن متوجه این مشکل شده است.


نقش رسانه ها در ایجاد محاسبات غلط و تغییر نگرش مردم

وی تصریح کرد: رسانه های متخاصم با تغییر محاسبات مردم و با تصویرسازی و نقل اخبار و شایعات سعی در تغییر نگاه ها برای نفوذ در مردم دارند و به همین دلیل عملیات ادراک در حال انجام است.


برخی از افراد تنگ نظر فکر می کنند مردم در خیابان بی دین هستند/ برخی رفتارها احساسی است

حیدری با تاکید بر اینکه جامعه ما یک جامعه مذهبی است و مردم ما همان مردم هستند، گفت: متأسفانه برخی از افراد تنگ نظر فکر می کنند مردم کوچه و خیابان بی دین هستند در حالی که اینطور نیست و برخی رفتارها بر اساس هیجان شکل می گیرد. و واکنش به پدیده ای احساسی و زودگذر.»

c7c93991 7d30 4c7b 87a4 c2a23d069d5d خبر خاکستری

وی با نگاهی به لایه شناختی تحولات اخیر در کشور گفت: باورها و اعتقادات مردم هدف دشمنی قرار گرفت که بیش از یک دهه وقت گذاشت و اکنون به دنبال اجرای آن است و به عبارتی دشمن به دنبال آن است. به دنبال هویت زدایی از ایرانیت و اسلام و ایجاد. شکاف هویتی به خصوص در بین جوانان وجود دارد که در این راستا باید حفظ و تقویت باورها انجام شود تا جوانان دچار شکاف هویتی نشوند.

رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بیانات رهبری بابیان مبنی بر اینکه دشمن مانند مگسی است که بر زخم ها می نشیند، گفت: در عین حال که ما قصد تخریب این نظام را داریم، باید آسیب ها و ضعف ها را بپذیریم.


لزوم توجه به فضای گفتمانی برای شنیدن مطالبات مردم

حیدری بابیان اینکه چشم انداز خوب و عملکرد یکپارچه نظام دشمن را نگران کرده است، تصریح کرد: باید در کنار مردم باشیم و ارکان نظام باید همزمان مشکلات مردم را حل کنند و فضای بحث و شنیدن حرف های مردم را فراهم کنند. باید ایجاد شود و مسئولان مشکلات مردم را حل کنند


احزاب بسیج باید حوزه رسانه و فضای مجازی را تعریف و جهت دهند

وی خطاب به احزاب بسیجی تصریح کرد: شما باید تعریف کننده و راهنمای عرصه رسانه و فضای مجازی باشید چرا که ذهن و برداشت مردم در آن سمت است.

رئیس اداره جنگ نرم و عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تبیین جهاد در حوزه عینی و مجازی باید تلفیق شود. ما نیازی به ساخت ارتش در خیابان نداریم، بلکه باید در فضای مجازی ارتش بسازیم و پیام تهیه کنیم و مهارت های عملیاتی دشمن و مقابله را بدانیم، در این مورد جدی هستیم و چیزهای مثبتی برای آوردن مردم داریم. با یکدیگر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید