برداشت گل از باغات گلایول چهارمحال و بختیاری / کیفیت و کمیت مطلوب این گل در استان


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882869

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد؛

ابراهیم شیرانی گفت: کشت گلیول از اواسط اردیبهشت ماه در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و زمان برداشت برای ارقام زودرس بین 60 تا 70 روز و برای ارقام دیررس 120 روز بود. محصول گلایول امسال آماده برداشت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران استان گفت: گل گلیول که جزء دسته گل نیلوفر و پیاز محسوب می شود، امسال برای دومین بار در این استان کشت شد. “


وی افزود: سال گذشته گلادیولا در شهرستان بروجن و امسال نیز این گل در شهرستان شهرکرد کشت شد.


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گل گلایل در استان بیش از 20 هکتار است، ادامه داد: این گل تحت شرایط محیطی مناسب می تواند از نظر کیفیت و کمیت خوب باشد. شرایط


شیرانی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری شرایط مساعدی برای کشت و رشد گیاه پیاز دارد زیرا روزهای گرم و شب های خنک وجود دارد و طولانی بودن روز و شدت تابش باعث رشد مرغوب و به اصطلاح می شود. گل ها.


وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بیش از 7 میلیون شاخه گل از سطح زیر کشت برداشت شود که می تواند مصرف داخلی چهارمحال و بختیاری را تامین کند و به استان های همجوار مانند اصفهان، تهران و خراسان صادر شود.


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: گل گلایل هم از نظر کیفیت و هم از نظر تغییر الگوی کشت برای ارز بسیار مفید است و همچنین کشت این گل علاوه بر جایگزینی برای کشت محصولات آبزی می باشد. ، کار پایدار و درآمد زیادی را فراهم می کند.


شیرانی تصریح کرد: کشت گلیول از اواسط اردیبهشت آغاز شد و زمان برداشت ارقام زودرس 60 تا 70 روز و برای ارقام دیررس 120 روز بود که محصول گلیول امسال آماده برداشت است.


وی تاکید کرد: از آنجایی که گل گلایول به استان های دیگر صادر می شود زودتر چیده می شود تا قبل از رسیدن به مقصد و دست مصرف کننده زمان کافی برای باز شدن داشته باشد.


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در هر متر مربع بین 30 تا 354 گل برداشت می شود که قیمت هر شاخه گلایل در بازار بیش از 15 هزار تومان است و تولیدکننده محصول خود را به طور متوسط ​​به فروش می رساند. 8 تا 10 هزار تومان تحویل داده می شود
شیرانی ادامه داد: از تعداد زیاد محصولات گل در مزرعه و همچنین قیمت مناسب گلیکول در بازار و فروش می توان به این نتیجه رسید که درآمد ناخالص در هر متر بیش از 300 هزار تومان و در هر هکتار 3 است. میلیارد تومان که به کشاورز تعلق می گیرد.



انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید