بررسی علل پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم پهلوی

وی افزود: بنابراین با وجود گذشت 43 سال از آغاز به کار آن، کارشناسان همچنان در حال بررسی و شناخت علل و چگونگی وقوع آن هستند، بنابراین پاسخ به چرایی انقلاب در ایران به عنوان جزیره ثبات از زبان جیمی کارتر، رئیس جمهور وقت آمریکا آمریکا را ایجاد کرد؟ و دقیقاً در قرنی که همه انقلاب‌ها و جنبش‌های ضداستعماری عنوان سوسیالیست یا لیبرال را به جز دین و خدا یدک می‌کشیدند، چگونه انقلابی با عنوان اسلام شکل گرفت و توازن قوا بین دو بلوک شرق و شرق را برهم زد. غرب و این دو به چالش کشیده شد؟

مرادی ادامه داد: اگرچه این سوالات و ده ها سوال دیگر هنوز پاسخی ندارد؟ آنها دپارتمان های اسلام شناسی و تشیع را در دانشگاه های مشهور جهان مانند کمبریج، سوربن، هاروارد، برکلی و غیره تأسیس کرده اند. و در مورد تاریخ و هویت ایران و ایرانیان تحقیق کرده و تحقیقات و مطالعاتی انجام داده اند تا به عمق این واقعه بزرگ نیمه دوم قرن بیستم دست یابد (1358).

این تحلیلگر سیاسی گفت: با این حال در جمع بندی نهایی، 5 نظریه مهم درباره دلایل مهم شکل گیری این تحول بزرگ مطرح شده است که می توان به علل و عوامل اقتصادی، ارزان شدن نفت در سال 56، پایان سال های 1395 اشاره کرد. جنگ اعراب. . و اسرائیل، مهاجرت روستایی و مهاجرت جمعی دهقانان به شهر، دیدگاه دوم مدرنیزاسیون که به تغییرات صنعتی و توسعه فرهنگی و دانشگاه ها، مدارس، آزادی زنان، انتخابات و رفاه زندگی شهری در مواجهه با سنت گرایی مذهبی مربوط می شود. وی خاطرنشان کرد: توسط حکومت پهلوی ایجاد شد.

وی ادامه داد: می‌توان به سراغ موضوع دیگری مانند احیای فضای سیاسی در نتیجه روی کار آمدن حزب دمکرات در آمریکا و فشار بر دولت‌های وابسته برای کاهش زندانیان سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و سیاسی رفت. آزادی ها؛ نكته چهارم ديدگاه تئوريك است، «توطئه و ادعاي تبديل شدن دولت محمدرضا به قدرت منطقه اي و تهديد منافع ابرقدرت ها و يا اينكه انگليس به دنبال انتقام از محمدرضا شاه به خاطر ملي كردن نفت و تأسيس آمريكا به جاي انگليس است. محمدرضا شاه و ناتوانی در اداره کشور و عدم قدرت بر دیگران و غیره.

مرادی گفت: اما نظریه پنجم بر این اصل استوار است که ارائه نظریه جامعه دینی مبنی بر اینکه این انقلاب خواست خدا بوده و مشیت و خواست خدا و امام زمان متعلق به آن است و باید چنین می شد. از این رو پیرامون هر یک از این نظریه ها جای نقد، تحلیل و تحلیل وجود دارد و اذعان دارند که کتاب های متعدد و صدها تحقیق نوشته اند، اما این پرسش ها با گذشت نزدیک به نیم قرن از پیروزی آن همچنان نیاز به طرح دارد.

وی گفت: شکی نیست که اسلام، شیعه، قرآن و مسجد نقش تعیین کننده، اساسی، زیرساختی و عمده دارند اما آیا همه مومنان به اسلام، قرآن و شیعیان همراهی یکسان دارند. و همسویی با چهره بی بدیل روحانیت؟» خمینی (ره) داشت و دارد و از طرفی همه جریانات ضد پهلوی در دهه 50 یا سرکوب شده بودند یا خوب یا در انزوا و از کشور فرار کردند و برخی تعطیل شدند. و جریانات مذهبی به رهبری «سید روح الخمینی» با درک درست این خلاء به مطالبات مردم برای ایجاد ارتش اسلامی و مذهبی با احتیاط و صلابت شکی نیست.

مرادی گفت: اما این که آزمون افکار مردم و تحرکات بی رحمانه آنها در اعتراض به سلطنت و تمرکز بر رهبری این عالم معنوی می تواند دو نظام سوسیالیستی اتحاد جماهیر شوروی (شرق) و آمریکای لیبرال را با هم اشتباه کند. غرب) و تداوم رژیم پهلوی در کنفرانس گوادلوپ (1978) رسماً این عدم حمایت را اعلام کرد و تسلیم خواست مردم ایران شد و ابعاد و چرایی آن هنوز اعلام نشده است. بررسی علل پیروزی سریع و دقیق انقلاب اسلامی اندیشمندان.

وی ادامه داد: ایران، هویت ایران و جغرافیای کنونی ایران نه ظلم و ستم در طول تاریخ را می پذیرد و نه وابستگی را می پذیرد که با تنوع نظام حکومتی پهلوی که هم شاه و هم سلطنت را الهی می خواهد حفظ شود. «به تاریخ کهن قبل از اسلام بازگردید و هم ژست و بیان فکری در برابر مظاهر نظام های مردم سالارانه تبلیغ کنید و همدیگر را در نقش پیروان دین امام رضا (ع) بشناسید و با آرامش و بدون آسیب به روحانیت توجه کنید. . ظاهر.

این تحلیلگر سیاسی در پایان افزود: خاندان پهلوی جامعه ایران را از سه جهت (مدرنیسم، نان گرایی، اسلام گرایی) و هنر امام خمینی (ره) در پیوند دادن این سه محور در قالب احیای مهاجرت فکری سردرگم کرد. فرهنگ جامعه به خوبی بیرون آمد و این تحول عظیم را شکل داد و از آنجایی که ریشه در ایمان جامعه و هویت ایرانی دارد، هم تقویت شد و هم تداوم یافت و دشمنان آن هنوز نتوانسته‌اند آن را شناسایی و معرفی کنند. جایگزین.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید