بررسی محاکمه حمید نوری در کمیسیون امنیت ملی مجلس


ساعت: 21:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882707

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: در بخشی از جلسه امروز این کمیسیون موضوع محاکمه آقای حمید نوری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در تشریح جلسه روز سه شنبه (۳۰ تیرماه) این کمیسیون گفت: در بخشی از جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد سوال محاکمه آقای حمید نوری یکی از اتباع ایران در سوئد مبلغی دریافت کرد.

آقای حمید نوری یک تبعه ایرانی 60 ساله است که بدون مدارک کافی در فرودگاه استکهلم با توطئه گروهک های ضد انقلاب بازداشت و محاکمه شد.

وی افزود: شاکیان این پرونده افراد مرتبط با گروه هایی مانند منافقین هستند که در تاریخ خود اقدامات تروریستی مختلفی دارند که باید به دلیل جنایاتی که مرتکب شده اند محاکمه شوند و دولت سوئد بدون بررسی سوابق و سوابق آنها این موارد را داده است. افراد پریشان فرصتی برای ابراز وجودشان فراهم کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از سوی دیگر از منظر حقوق بین الملل، صلاحیت دادگاه سوئد برای رسیدگی به امور فرامرزی مورد انتقاد قرار گرفته است. آقای نوری در جریان محاکمه با مشکلات مختلفی روبرو شد و عادلانه بودن روند رسیدگی و ادعاهای سیستم قضایی سوئد برای حمایت از حقوق بشر را زیر سوال برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید