بررسی موانع یک پروژه 18 ساله/ «الیگودرز داران» پروژه ای که هنوز به هدف خود نرسیده است


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896077

عملیات اجرایی پروژه راهسازی الیگودرز – داران که از سال 83 آغاز شده است، با گذشت 18 سال هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است و قول دیگری حاکی از آن است که 6 کیلومتر از آن تا مهرماه امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، در سال 1362 عملیات احداث جاده ای در لرستان با نام «درود-داران» آغاز شد و قرار بود عملیات اجرایی آن از دورود آغاز و در الیگودرز و داران به پایان برسد، اما این طرح به مدت 10 سال تکمیل نشد. تا خرداد 93 قطعه متصل به «الیگودرز داران» در دو قطعه 9 و 18 کیلومتری آغاز شد و قرار بود این پروژه با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان در مدت دو سال اجرا شود اما اکنون پس از 18 سال گذشت، پروژه هنوز تمام نشده و روند لاک زدن پشت آن همچنان ادامه دارد.

با توجه به اینکه محور پرتردد «الیگودرز-داران» یکی از نقاط پرحادثه لرستان محسوب می شود، ساخت و تکمیل پروژه آن همواره یکی از درخواست های جدی مردم بوده و همچنان در انتظار این محور هستند. خطرات این محور در عملیات کامل آن به حداقل برسد.


بررسی موانع اجرای پروژه چهار خطه الیگودرز داران

وی با توجه به اینکه پس از گذشت 18 سال همچنان موانعی بر سر راه این پروژه 27 کیلومتری وجود دارد، از مسئولان ذیربط خواست در یک جلسه وبینار موانع اجرای پروژه چهار خطه الیگودرز داران را مورد بحث و بررسی قرار دهند تا روند اجرایی این پروژه انجام شود. تسریع شود.

محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس در این نشست گفت: در ادامه اجرای چهارخطه الیگودرز باید نظر اهالی و منافع چهار روستای مسیر باشد. در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر نظر اهالی مسیر چهارخطه افزود: رضایت مردم و دسترسی آنها برای ورود و خروج از این بزرگراه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ارزیابی ارزش زمین در کمترین زمان ممکن انجام می شود که این امر انجام می شود. مستلزم همراهی مالکان با اجرای طرح است.

وی با تاکید بر همکاری بیشتر اهالی در اجرای پروژه گفت: ایجاد موانع در اجرای بزرگراه مذکور برای اهالی و شهر زیان آور است زیرا هر روز باید شاهد تصادفات فوتی و ریختن خون بیگناهان باشیم به همین دلیل. از مخالفان تقاضای مجوز فعالیت داریم، پیمانکار پروژه ساخته و ارزش تملک زمین به صورت قطعی ارزیابی و حقوق مالکان پرداخت خواهد شد.


6 کیلومتری محور الیگودرز – داران شلوغ است

سیامک کیانی نماینده شرکت زیربنایی وزارت راه در استان لرستان نیز در این جلسه گفت: آخرین قطعه این جاده در استان لرستان به طول 19.5 کیلومتر از مسیر تی شول آباد تا دره ساری است. در دو ماه گذشته حدود سه کیلومتر است.از شول آباد تی تا دوزان آسفالت شده است.

وی به پیگیری های نماینده الیگودرز و سرعت اجرای پروژه اشاره و بیان کرد: تا پایان مهر امسال حدود شش کیلومتر از این جاده آسفالت می شود.

نماینده شرکت زیربنایی وزارت راه در استان لرستان در رابطه با مشکلات و موانع پروژه چهار خطه الیگودرز داران گفت: از جمله مشکلات پروژه معارضین و اراضی مربوط به کمک های مالی است که در صورت افزایش خواهد یافت. سرعت پیشرفت بهبود یافته است.

خسروی فرماندار الیگودرز نیز به نقاط حادثه خیز جاده های الیگودرز اشاره کرد و افزود: شهروندان لیست تمام نقاط حادثه خیز جاده های اصلی و فرعی شهرستان را جهت بررسی ارائه کنند.

وی گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده و زیرساخت های موثری در شهرستان با پیگیری های نماینده الیگودر ایجاد شده که آینده خوبی را برای شهرستان ترسیم کرده است.

اهمیت راهسازی و جاده های چهارخطه بر هیچکس پوشیده نیست چرا که هر روز رانندگان یا بر اثر بی احتیاطی و یا تصادفات جاده ای جان خود و سرنشینان خود را از دست می دهند بنابراین جاده الیگودرز – داران نیز یکی از پرترددترین و پرحادثه ترین جاده ها است. طلوع استان زینت استان تلقی می شود و می طلبد پروژه 18 ساله هر چه زودتر به هدف خود برسد، البته ناگفته نماند که در آن سال ها وجود غرفه داران بومی وجود داشت. یکی از مشکلات بر سر راه این پروژه حیاتی است و امیدواریم با حل این موضوع روند پروژه تسریع شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید