بررسی پرونده روزنامه نگارانی که معلوم شد جاسوس هستند/ دولت را در ازای یک مشت دلار می فروشند


ساعت: 09:12
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907291

روزنامه‌نگاران خودخوانده سال‌ها است که نقش مهره را بر عهده گرفته‌اند، در استخدام رسانه‌های ضد انقلاب و در این شبکه‌های متخاصم برای خیانت به کشور و نظام فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر همواره آماج حملات و جنگ‌های رسانه‌ای دشمنان و ضدانقلاب بوده است که البته در داخل ایران نیز از سوی برخی از آنها حمایت می‌شد تا از طریق جمع‌آوری اطلاعات به منافع ملی ایران حمله کنند.

بیش از یک ماه از ناآرامی های کشور که با درگذشت مهسا امینی آغاز شد می گذرد. ناآرامی هایی که این روزها به جنگ رسانه ای تبدیل شد و اتفاقات تلخی را رقم زد.

این در حالی است که بسیاری از رسانه های کشور دقیقاً همان سیاست رسانه های ضد انقلاب را دنبال می کردند و به گونه ای محتوا تولید می کردند که با تحریک مردم به آشوب، اغتشاشات را تداوم بخشند.

از این رو هفته گذشته وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بیانیه مشترکی که در خصوص آخرین رویدادهای کشور منتشر کردند، به دخالت رژیم آمریکا در اغتشاشات اخیر و نام کوتاه دو خبرنگار اشاره کردند. کسانی که در رسانه های کشور فعالیت می کنند، به عنوان عوامل آموزش دیده و متاثر از غرب، در این تحولات نقش آفرینی کرده و منبع اصلی اخبار رسانه های بیگانه بوده اند.

این نشان می دهد که روند نمایش خبرنگاران مستعد در راستای خیانت به کشور و نظام یکی از اقداماتی است که همواره در دستور کار دشمنان نظام برای تشویق خبرنگاران خائن به تعرض به منافع کشور است.

روزنامه نگاران خودخوانده ای که دوره کارآموزی خود را برای پیوستن به رسانه های معاند گذراندند و پس از مدتی جذب و استخدام رسانه های ضدانقلاب شدند تا با گزارش میدانی و ارائه اخبار برای رسانه های ضدانقلاب، نقش راهنمایی را بر عهده بگیرند.

مهم ترین توهمی که رسانه های بیگانه برای این گروه از خبرنگاران ایجاد می کنند این است که هر چه بیشتر مواضع قاطعانه علیه نظام کشور اتخاذ کنند و گزارش های جنجالی تری بنویسند، خود را در نزد رسانه های غربی ارزشمندتر می یابند و به زودی با خروج از ایران، شغل خوبی پیدا می کنند، شهرت، حقوق و مزایای قابل توجهی به روی آنها باز می شود بدون اینکه بدانند سرمایه گذاری خارجی در یک چهره رسانه ای اهداف خاصی دارد.

در سال‌های اخیر خبر تعدادی از فعالان رسانه‌ای تحت پوشش روزنامه‌نگاران در ایران منتشر شده است که به مردم کشورشان خیانت کردند و در استخدام بی‌بی‌سی فارسی و… شدند و در این شبکه ضد ایرانی به عنوان نوکر فعالیت می‌کنند. ملکه انگلیس با سیستم های خبری و اطلاعاتی غرب همکاری می کنند.

اول از همه می توان به مسیح علینژاد اشاره کرد. او با نام اصلی معصومه علینژاد کومی در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و پدر و مادرش کشاورز بودند. روزنامه نگاری را از سال 1378 با روستای همبستگی آغاز کرد، سپس در مجلس ششم خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایلنا بود که به دلیل عدم رعایت قوانین و سرقت از مجلس هفتم اخراج شد. اسناد اداری محرمانه و این کاری بود که علی نژاد انجام داد. او طعمه خوبی برای سرویس جاسوسی بریتانیا شد تا او را به عنوان جاسوس آموزش دهند و از همان لحظه در دام MI6 افتاد.

مقالات علی نژاد در روزنامه های «شرق»، «بهار»، «وکای هماهیه» و «همه میهن» نیز منتشر شده است. وی در پایان به روزنامه اعتماد ملی، ارگان رسمی حزب، یکی از رهبران شورش پیوست و از سیاه‌نمایی اوضاع کشور و توهین به مردم و رئیس‌جمهور قانونی آن دست برنداشت. کشور از آنجایی که نوید موقعیت ارزشمندی را می داد، فرصت های شغلی، تحصیلی، حقوقی و امتیازات قابل توجه، قلم این خبرنگار را به ابزاری علیه مصالح نظام و انقلاب تبدیل کرد.

رکسانا صابری یکی دیگر از افرادی بود که در سال ۱۳۶۲ به بهانه روزنامه نگاری به ایران آمد و سال ها به عنوان روزنامه نگار در شبکه های خبری آمریکا (FSN) و بی بی سی و به عنوان خبرنگار مستقل فعالیت کرد. صابری به عنوان «مترجم» مجمع تشخیص مصلحت نظام کار می کرد و سعی می کرد «اسناد محرمانه» درباره حمله عراق به آمریکا جمع آوری کند.

رکسان صابری پس از آزادی در سال 2008 به فعالیت های خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد و به عنوان مثال در کنسرتی که در آستانه انتخابات 2012 در برلین توسط سازمان اطلاعات آلمان برای “حمایت از رهبران اغتشاش و آشوب” برگزار شد. ، به طوری که میزبان نقش ایفا کرده بود.

فریبا داودی مهاجر، خبرنگار اصلاح طلب و مادر علی افشاری، نماینده شورای عالی مرکزی دفتر وحدت که به آمریکا پناهنده شده است، یکی از سازمان دهندگان فعالیت های افراطی فمینیستی زنان در جدیدترین خیر است. خدمت، سمینارهای آموزشی – بخوانید براندازی نرم – برای طبقات مختلف در ایران ایجاد کردند. فریبا داوودی مهاجر در بسیاری از سایت‌های ضدانقلاب مانند روز، گویانوز و غاز وابسته به سیا مقالاتی نوشته است و با بسیاری از نهادها و بنیادهای آمریکایی در ارتباط است و با ژست‌های حقوق بشری و حمایت از حقوق زنان منبع درآمدی به دست آورده است.

مرجان شیخ الاسلامی آل آقا نیز مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی بود و همزمان به عنوان دبیر سرویس مجلس روزنامه سورلات مشغول به کار بود. وی پیش از این با کمک برخی خبرنگاران اصلاح طلب این خبرگزاری را راه اندازی کرده و از دوران اصلاحات تا دولت دهم با دولت های مختلف همکاری داشته است. وی در انتخابات مجلس ششم به عنوان عضویت در جبهه مشارکت و عضویت در هیئت تحریریه روزنامه صبح امروز کاندیدای مدیرکلی سعید حجاریان بود.

شیخ الاسلامی اکنون یکی از متهمان اصلی پرونده 6.6 میلیارد یورویی صنعت پتروشیمی است و متهم به مشارکت در تخریب نظام اقتصادی کشور و تحصیل دارایی های غیرقانونی به مبلغ هفت میلیون دلار است.

نفیسه کهنورد روزنامه نگار ایرانی است که هم اکنون در بخش فارسی بی بی سی کار می کند و در اربیل عراق زندگی می کند. کهنورد به عنوان روزنامه نگار در شرق، همشهری، ایران و CNN Turk در تهران کار کرده است.

به گزارش دانا؛ بررسی سوابق افراد مذکور و سایر عناصری که به نام یک فعال رسانه ای به دشمنان جاسوسی و خدمت کرده اند نشان می دهد که دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی باید نسبت به این موارد حساسیت بیشتری داشته باشند و اجازه حضور خبرنگاران خاص را ندهند. تخریب وجهه و منافع ملی کشور

البته انتظار افکار عمومی از نهادهای مسئول این است که این گونه موارد را جدی بگیرند و به آن پایان دهند تا شاهد این مشکلات در کشور نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید