برنامه‌های جدید ستاد امر به معروف: راه‌اندازی «مرکز ملی کیفیت فرهنگی» / تقسیم‌بندی لباس‌های خانگی و روپوش در فروشگاه‌ها

برنامه‌های جدید ستاد امر به معروف: راه‌اندازی «مرکز ملی کیفیت فرهنگی» / تقسیم‌بندی لباس‌های خانگی و روپوش در فروشگاه‌ها

روز جدید عمرو به معروف HQ برنامه های جدید: راه اندازی

هرکسی که می خواهد شلوار زاپ بخرد باید ابتدا مالیاتش را بپردازد و روی آن نوشته شود که این لباس برای مصارف خانگی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی به تشریح وظایف و برنامه های این معاونت پرداخت و از راه اندازی مرکز ملی کیفیت به عنوان طرح ملی پایلوت در مشهد و طراحی نرم افزار نظارت بر ادارات و آموزش 1000 نفر خبر داد. .

; مهدی رضایی با اشاره به اینکه قصد داریم در ستاد امر به معروف و نهی از منکر رضایت مردم را در حوزه های مختلف افزایش دهیم، اظهار داشت: امر به معروف دامنه خاصی ندارد که بگوییم از نقطه «الف» شروع می شود. و به نقطه «ب» ختم می شود. به پایان رساندن.

سند 1404 از ستاد امر به معروف و نهی از منکر می گوید. بنابراین وقتی به این تعریف نگاه می کنیم متوجه می شویم که حوزه معروف بسیار گسترده است و نباید به بخش خاصی محدود شود.

وی با بیان اینکه هدف ما زبان مردم بودن است، افزود: تلاش می کنیم طبق قوانین و دسترسی هایی که داریم درخواست های مردم از نهادهای دولتی را پیگیری و محقق کنیم.

بیشتر وظایف این ستاد در حوزه نهادهای اداری تعیین شده است، زیرا معتقدیم اگر بتوانیم مطالبات مردم را از دستگاه های اجرایی پیگیری کنیم، بسیاری از آسیب های اجتماعی در سطح جامعه کاهش می یابد و نتیجه آن رضایت مردم از دستگاه های اجرایی است. سطح جامعه
در این راستا به دنبال رفتار اجتماعی هستیم و از آنجایی که روزانه مکاتبات زیادی با دستگاه های مختلف اداری داریم، یکی از برنامه های امسال ما این بود که مکاتبات خود را به گونه ای تنظیم کنیم که در یک سامانه اتفاق بیفتد.

نظارت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر رای: تورهای راهنما برگزار شود. عربستان سعودی یک تور با راهنما نیز دارد
دبیر ستاد عمرو به معروف: حجاب جرم نیست. این یک تخلف است و می تواند جریمه شود

تحصیلات 1000 نفر در هفته

رضایی با بیان اینکه نیکی امری است که نیاز به یادگیری دارد و مردم باید آموزش ببینند، از برگزاری دوره های آموزشی با موضوع افراد و طراحی نرم افزار «سو» خبر داد و گفت: سعی کردیم به افراد از جمله کارکنان ادارات و خانواده هایشان آموزش دهیم. امر به معروف و نهی از منکر را معرفی کنیم و توضیح دهیم که این واجب دینی عجیب چیست.

بر این اساس یک حرکت آموزشی ایجاد کرده ایم و هر هفته به طور میانگین به 1000 نفر آموزش می دهیم که این آموزش ها به 2 حوزه عمومی و تخصصی تقسیم می شود.

برخی از افراد علاقه مند به فعالیت شخصی در زمینه هشدارهای زبانی هستند و در این دوره ها این سوالات را آموزش می دهیم که اگر قرار است تذکری به فردی داده شود، روش برخورد با آن چگونه باشد تا تاثیرگذار باشد و تاثیرگذار نباشد. باعث ایجاد ناراحتی در طرف مقابل شود.

طراحی نرم افزار “سو” برای دستگاه های نظارتی

وی ادامه داد: از سوی دیگر با طراحی نرم افزار «سو» به معنای نور، جهت، روشنایی و… محدوده رصد دستگاه ها را افزایش داده ایم. یکی از مشکلات دستگاه های نظارتی، به عنوان مثال در زمینه فروش بالا، همیشه کمبود برق بوده است. با این نرم افزار از تمام ظرفیت افراد در زمینه نظارت استفاده کرده ایم.

در این نرم افزار 23 دپارتمان اصلی دارای پنل هستند که تاکنون 10 پنل دپارتمان نصب و بارگذاری شده است. ما در این نرم افزار شبکه ای از افراد را تایید کرده ایم و می توانند گزارش های خود را بر اساس موضوعات مختلفی که در این نرم افزار ثبت می شود ثبت کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: زمانی که کاربر گزارشی را ثبت می کند، این گزارش ابتدا توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر بررسی و سپس در پنل آپلود می شود. بخش مربوطه در عین حال کاربر می تواند چرخش گزارش ثبت شده خود را مشاهده کند و از مرحله فعلی موضوعی که ثبت کرده است مطلع شود.

چون باید برای جلوگیری از ثبت گزارش های نادرست چاره ای می اندیشیدیم، کد تایید عضویت را در نرم افزار سو قرار دادیم تا ابتدا هویت افراد تایید شود و سپس عضو نرم افزار شوند، اما اگر شخصی تایید را دریافت کند کد از ستاد، می تواند چندین نفر دیگر را که به آن اعتماد دارد نیز به نرم افزار دعوت کند تا شبکه کاربران محدود و گسترده نشود. البته همه کاربران نمی توانند گزارش هایی را در مورد همه موضوعات ثبت کنند و گزارش ها طبقه بندی می شوند.

ایجاد «مرکز ملی کیفیت» به صورت آزمایشی در مشهد

رضایی از راه اندازی «مرکز ملی کیفیت» به عنوان یک طرح پایلوت ملی در مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعاتی که در کمیته خوب و بد ستاد مرکزی خراسان رضوی مطرح شد این بود که هر کالایی در جامعه از جمله لوازم برقی و غیره. . استاندارد دارند، اما استاندارد خاصی در حوزه فرهنگ وجود ندارد.

در نتیجه این مطالعات به ایده مرکز ملی کیفیت رسیدیم و بر اساس ظرفیت موجود آن را به دبیرخانه فرهنگ عمومی کشور ارائه کردیم و مصوب شد مرکز ملی کیفیت با محوریت فرماندهی امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در پایگاه آزمایشی و آزمایشی در مشهد راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا قرار بود این مرکز در حوزه مد و لباس فعالیت خود را انجام دهد و سپس وارد سایر حوزه ها شود، گفت: باید استانداردهای حوزه مد و لباس شفاف سازی شود. هشت دستگاه برای توضیح استانداردها استفاده می شود. بر اساس این استانداردها مشخص می شود که هر صنعت در حوزه مد و لباس از جمله طراح، تولید کننده، توزیع، فروش و … باید دارای چه شاخص هایی باشد. طبق اعلام مرکز ملی کیفیت

این استانداردها شامل مواد، رنگ، طرح، طرح و غیره خواهد بود. در واقع، هر لباسی باید دارای شناسنامه باشد که نشان دهد چه کسی آن را طراحی و تولید کرده است.

در حال توسعه پروتکل هایی برای مد و لباس تا پایان سال جاری

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه تلاش کرده ایم از اقدامات موقت فاصله بگیریم و در حوزه سیاست های بلندمدت کار کنیم، تصریح کرد: مرکز ملی کیفیت یک مجموعه برون سازمانی مانند ستاد فرماندهی است. امر به معروف و نهی از منکر امیدواریم تا پایان سال بتواند پروتکل های مد و لباس را روشن کند.

ما معتقدیم تحریم بسیاری از چیزها امروز راه حل نیست و کارساز نیست. مثلاً با ممنوعیت شلوارهای زیپ دار بالاخره می توانیم آن ها را از مغازه های سطح شهر جمع آوری کنیم، اما اهالی کارگاه های زیرزمینی کار خودشان را می کنند یا اصلاً شاید بتوان گفت من دوست دارم شلوار زیپ دار بپوشم. در خانه، و چرا نمی توانم بخرم
ایرادی ندارد و باید بتواند آن را بخرد اما ابتدا باید مالیات آن را بپردازد و همچنین فروشنده این لباس باید بداند که این لباس برای استفاده خانگی است و باید آن را در کجای مغازه ای که هستید قرار دهد.

رضایی افزود: همه این پروتکل ها باید شفاف و نوشته شود و هرکس می خواهد مثلا شلوار زیپ دار بخرد روی آن بنویسد که این لباس ها برای مصارف خانگی است. این استانداردها به همراه سایر استانداردها توسط مرکز ملی کیفیت توضیح داده شده و هرکس از آن تخلف کند به دلیل رعایت نکردن پروتکل های کیفی جریمه می شود.

95 درصد ادارات مشکل خاصی در حوزه عفاف و حجاب نداشتند

وی با اشاره به ارائه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در محوطه قرارگاه در 30 تیرماه، خاطرنشان کرد: ابتدا باید علت تشکیل این قرارگاه را بررسی کنیم. همه ما معتقدیم در حوزه عفاف و حجاب مواردی وجود دارد که انجام نشده است. اکثرا کارهای فرهنگی هستند چون کار سلبی عفاف و حجاب اصلا جواب نمیده.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1383 مصوبه ای تحت عنوان 427 را تصویب کرد که بر اساس آن به 32 نهاد در قالب 351 ردیف برنامه اجازه اقدام داده شد. 99 درصد آنها در حوزه فرهنگ هستند و 16 سال روی زمین می مانند و هیچ اتفاقی نمی افتد. ستاد امر به معروف و نهی از منکر موظف به شفاف سازی و اعلام شاخص های حیا و حجاب در نهادهای دولتی شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بیان کرد: منطق این کار این است که دولت افرادی را برای انجام کارهای مردم استخدام کرده و حق دارد برای پوشش آنها پروتکل تنظیم کند. اگر مغازه دارید، نمی گذارید شاگردتان با هر لباسی که می خواهد سر کار بیاید. این اتفاق پس از 16 سال رخ داد و در اواسط دهه 1400 شاخص ها اعلام شد.

در اردوی 30 تیرماه، روسای ستاد در دستگاه ها حضور یافتند و وضعیت ابلاغ شاخص ها و اجرای آنها را رصد کردند. ناظران حق اظهار نظر نداشتند و فقط در قالب نامه ای محرمانه مواردی را که متوجه شدند به اطلاع رئیس اداره می رساندند و رئیس مربوطه موظف به پیگیری آن ها بود. پس از بررسی های ما مشخص شد که بیش از 95 درصد ادارات مشکل خاصی در حوزه عفاف و حجاب ندارند.

کارکنانی که اخطارها را رعایت نکنند به کمیسیون انضباط کار معرفی خواهند شد

رضایی با اشاره به شاخص هایی که در این بازدیدها مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: برخی مکان های سازمانی در بلندمدت باعث فساد می شود.

بر همین اساس یکی از شاخص های اردوی 21 تیر عدم استفاده از زنان در پست های سازمانی مردانه و بالعکس یا عدم استفاده از منشی زن برای مردان و یا موضوع عکس پروفایل در فضای مجازی بود.

در زمینه جداسازی اتاق‌های زن و مرد در ادارات، بسیاری از ادارات و سازمان‌ها در همان سال 1400 و قبل از بازرسی‌های تیر 1401 این کار را انجام دادند، بسیاری از آنها در بازرسی اتاق‌های زن و مرد را از هم جدا کردند و برخی همچنان ادامه دارد. و اتاق ها را تقسیم می کنند.

در مورد عکس های پروفایل که خبرساز شد، مشکل اینجاست که مثلا مردی همکار خانمی است و وقتی در فضای مجازی بر اساس تعاملات کاری خود با هم ارتباط برقرار می کنند، عکس پروفایل برخی افراد متفاوت است که خوب نیست. بر این اساس اعلام کردیم که مسئولان دولتی حتما عکس پروفایل با پوشش اسلامی در فضای مجازی داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت عدم رعایت این موارد از جمله عکس پروفایل، تکلیف کارمندی چه می شود، خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت موارد درج شده، کارمند به پلیس کار معرفی می شود. کمیته، و کمیته برای او تصمیم خواهد گرفت در آنجا حتی اخراج را می توان در قالب پرونده با عنوان تخلف از قانون انجام داد. در صورت عدم پیگیری پرونده هایی که توسط بازرسان ستادی در قالب نامه محرمانه برای وی ارسال شده است، رئیس سازمانی به استانداری معرفی می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد این ستاد در فضای مجازی گفت: برخی اخبار در این زمینه مربوط به ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیست و سازمانی هستند. افرادی که مطالبی را در فضای خبری منتشر می کنند. آنها آن را انجام می دهند. اقدامات این افراد مورد تایید ستاد نیست.

نظارت سایبری ما فقط مربوط به مسائل اخلاقی است. و نه در قالب تعاملات منفی، بلکه در ابتدا افراد را دعوت می کنیم و آنها را «محسوس» می کنیم و اگر پس از صحبت و پیوند، اقدامات خود را اصلاح نکردند، در فضای مجازی به دادسرا ارجاع می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید