برنامه آموزشی مدرسه حکومتی شهید بهشتی برای مدیران کشوری

ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782272

مهدی گازنفری در برنامه حضوری گفت: در دانشکده مدیریت شهید بهشتی دوره هایی را برای مدیران در نظر گرفته ایم که آنها را با تجربه فرمانداران قبلی و مشکلات و راهکارهای بومی هر منطقه آشنا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی گازانفری با حضور در برنامه چهره به چهره شبکه چهار با اشاره به ضرورت تبیین ویژگی های مبانی حکمرانی اسلام محور، تشکیل دانشکده مدیریت شهید بهشتی، گفت: حکمرانی یک مشکل علمی است که نیازمند آن است. تمام تلاش‌های ما در این سه سالی که از تأسیس دانشگاه می‌گذرد و دو دانشجوی دکتری برای روشن‌تر شدن موضوع حکمرانی تلاش کرده‌اند، این یک موضوع پیچیده است و افراد در زمینه‌های مختلف باید در مورد آن اظهار نظر کنند. دانشگاه.

وی در تشریح اهداف دانشکده مدیریت گفت: ما به فارغ التحصیلان این مرکز پست و مقام نخواهیم داد، اما نتایج این دوره در نهایت باید نظریه پردازان حوزه مدیریت باشد. یعنی مدرسه هیچ مشارکتی در قرارها ندارد. اما مدیران انتصابی باید برای مدت کوتاهی بیایند تا بتوانند نقش خود را بهتر ایفا کنند.

وزیر سابق صنعت و معدن در دولت دهم گفت: تاکنون آموزش ضمن خدمتی که نیاز به آموزش و تحقیق داشته باشد نداشته ایم. سوالی که نباید دست کم گرفت. به همین منظور دوره هایی را برای استانداران فراهم کردیم که نه تنها بحث های تئوری مطرح می شود، بلکه از مجمع استانداران نیز دعوت شد تا تمامی موضوعاتی را که استانداران در سال های گذشته در آن مشارکت داشته اند دسته بندی کنند و به آنها آموزش دهند که در صورت مواجهه با آنها چگونه جابجا شوند.

وی در خصوص کنفرانس بین المللی حکمرانی در 18 آبان خاطرنشان کرد: امسال سومین سال برگزاری این همایش است، هرچند در دو سال اخیر این همایش در سطح ملی برگزار شده و امسال اولین سال آن است. که اللمل در حال وقوع است و این زمینه را برای متفکران ایرانی ایجاد کرده است تا به این موضوع بپردازند.

دستیار ویژه وزیر راه و معدن افزود: در روز برگزاری همایش از چهره های برتر سیاسی کشور به عنوان سخنران دعوت می شود و رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه نظرات خود را در خصوص این برنامه ارائه می کنند. محور همایش امسال تغییر حکمرانی و تغییر حکومت است، موضوعی که رهبری در زمستان سال گذشته نیز به آن اشاره کردند و سخنان ایشان بود که توجه ما را به این موضوع جلب کرد.

وی با اشاره به 12 حوزه فرعی در مبحث حکمرانی خاطرنشان کرد و تصریح کرد: حوزه هایی مانند گردشگری، بانکداری، بهداشت و درمان، گمرک و بیمه از جمله مواردی است که در این همایش با نظر کارشناسان به آنها پرداخته می شود. اینها مسائلی است که هر سه قوه را تحت تأثیر قرار می دهد و محدود به دولت نیست و نهادهای دیگر را نیز درگیر خواهد کرد. در هر حوزه، این پروژه توسط کارشناسان برتر از سراسر کشور مورد بحث قرار می گیرد.

دکتر گازانفری در خصوص نام مکتب حکومت متعالی گفت: ما در جمهوری اسلامی اصل ولایت فقیه را داریم. حکومت مبتنی بر ولایت فقیه است، اما برای بیگانگان حکومت متعالی اسلامی بر این فرض استوار است که تعالی لازم برای جامعه باید مبتنی بر توحید باشد. بیایید ادراکات حکومت متعالی را که برای آنها جذاب است، بر مبنای توحیدی و نه مادی ارائه کنیم. به این ترتیب منطق موفق اسلام را که توسط شهید مطهری و شهید بهشتی ارائه شده است، ارائه خواهیم داد. جالب این بود که وقتی مشخصات موضوع حکومت داری را برشمردیم می گفتند ما برای شما ذهنیت داعشی داریم اما الان نظر ما نسبت به شما کاملا عوض شده است. تلاش ما بر این است که با ارائه مدلی تبیین شده رضایت مردم کشورمان را تامین کنیم.

وی دانشکده مدیریت را بخشی از دانشگاه دفاع ملی عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات تدوین سرفصل ها و رئوس مطالب دروس اسلامی بود، اما با همکاری اساتید مختلف در حوزه های علمیه و دانشگاه ها این مشکل برطرف شد و اکنون این دروس وجود دارد. حتی در سمینارها تدریس می شود و درس خارج فقه مدیریت به عنوان دروس اصلی معرفی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید