برنامه ریزی 2 ساله برای امنیت غذایی کشور در حال انجام است


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840908

محسن رضایی گفت: اکنون کشور برنامه 2 ساله دارد. بر اساس این برنامه ملت ایران در این دو سال هیچ مشکلی در زمینه تغذیه محصولات داخلی، واردات کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی نداشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور روز دوشنبه سوم خرداد در حاشیه بازدید از مناطق ویژه اقتصادی گفت: مواد غذایی، امنیت غذایی و کالاهای کشاورزی از جایگاه ویژه ای در دنیا برخوردار است. اولین هشدار امنیت غذایی در دو سال اخیر، صدای تاج و احتمال شیوع گسترده ویروس ها بود.

وی با اشاره به برنامه های دولت برای امنیت غذایی افزود: کشور اکنون یک برنامه دو ساله دارد. بر اساس این برنامه ملت ایران در این دو سال هیچ مشکلی در زمینه تغذیه محصولات داخلی، واردات کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی نداشته باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: وضعیت برخی کالاها بسیار خوب است و بیش از 100 درصد پیشرفت داریم. برخی از کالاها کاستی هایی دارند که در این سفر برای اطمینان از سرعت برنامه ریزی می کنیم.

رضایی بندر امام خمینی(ره) را یکی از بنادر مهم کشور خواند و گفت: این بندر ظرفیت بسیار بالایی دارد و می تواند سالانه حدود 70 میلیون تن کالا برای واردات و صادرات داشته باشد، در سال گذشته در این بندر 48 میلیون تن کالا وجود داشت. کالاهای مبادله شده (تخلیه شده) و شارژ شده؛ همچنین از ابتدای سال 1401 تاکنون 2 میلیون و 600 هزار تن کالا وارد شده و حدود 2 میلیون و 400 هزار کالا از بندر امام خمینی (ره) خارج شده است.

وی با اشاره به وجود 3 میلیون تن کالا در انبارها و سیلوها در بندر امام خمینی (ره) افزود: پیش از این ذخیره سالانه برنامه ریزی شده بود. پس الان به این آمار بسنده نمی کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: در حال حاضر با توجه به وضعیت کالاهای کشاورزی در دنیا باید 2 سال برنامه ریزی کرد و در سال های آینده باید برنامه 10 ساله در نظر گرفت تا ملت ایران دغدغه غذایی نداشته باشد. “

رضایی افزود: بندر امام خمینی(ره) از نظر تجهیزات در وضعیت خوبی قرار دارد و دارای اسکله های خوبی است.

وی یکی از اهداف سفر خود را بازدید از مناطق ویژه اقتصادی دانست و گفت: وضعیت برخی کالاها بسیار خوب است و بیش از 100 درصد پیشرفت داریم. برخی از کالاها دارای اشکالاتی هستند که در این سفر برای اطمینان از سرعت برنامه ریزی می کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در دو ماه گذشته حدود 3 میلیارد دلار کالا خریداری شده و برنامه ریزی برای ماه های آینده همچنان در دستور کار است.

گفتنی است، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه، سوم خرداد) از طریق فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز وارد خوزستان شد.

سفر یک روزه محسن رضایی به خوزستان شامل بازدید از بندر خمینی بندر امام، دیدار با مرکز تنظیم بازار، بازدید از نیشکر فارابی و دیدار با مدیران شرکت های فولادی استان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید