برنامه مخفی کی روش در اختیار سازمان لیگ است

هر چند سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ پیش از این بارها اعلام کرده بود که مسابقات لیگ برتر را به مدت نیم فصل قبل از جام جهانی تمدید می کند اما اکنون با توجه به برنامه ریزی هایی که کارلوس کی روش در نظر گرفته است به احتمال زیاد برنامه تغییر خواهد کرد و لیگ برتر در مقاطعی تعطیل خواهد شد.

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به تسنیم گفت: کیروش برنامه تیم ملی برای جام جهانی 2022 قطر را دید که بر اساس نظر سرمربی قبلی تیم ملی بود. او نگرانی هایی دارد زیرا تیم های حاضر در جام جهانی یک هفته دیگر برای آماده سازی فرصت ندارند. این فرصت همیشه 20 روز بوده و امسال یک هفته است و شرایط ویژه ای برای تیم های حاضر در جام جهانی است. کیروش در مورد تغییر برنامه لیگ صحبتی نکرد اما نحوه آماده سازی، تمرین و انتخاب آرنج اصلی برای او چالشی بود.

وی ادامه داد: کیروش پیشنهاد داد و مواردی داشتیم که به اشتراک گذاشتیم. یکی دو برنامه اولیه قابل مشاهده بود و سازمان لیگ باید مناسبت ها، روزها و … را در نظر بگیرد. برای تیم ملی تا تداخلی در برنامه لیگ ایجاد نشود. تلاش می کنیم لیگ را به برنامه های تیم ملی نزدیک کنیم. ایشان (کیروش) دیدگاه صادقانه و جامعی داشت و بینش خاصی به بحث لیگ داشت. سازمان لیگ با حضور منصور کنبرزاده و رضا کیشوریفرد نشان داد که برای برنامه های تیم ملی و سرمربی تیم احترام خاصی قائل است. خط قرمز ما تیم ملی است که می تواند در جام جهانی شرکت کند. برای اجرای برنامه های پیش بینی شده به دو یا سه روز مطالعه نیاز است. فردا و پس فردا برنامه دو هفته بازی های لیگ که بعد از پایان اردوی تیم ملی برگزار می شود را به باشگاه ها اعلام می کنیم تا آمادگی لازم را برای برنامه ریزی و سفر انجام دهند. جدید.”

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا کی روش درخواست برگزاری اردوی جدید با حضور ملی پوشان لیگ برتری کرده است، گفت: بحث اردوی آماده سازی به دلیل تعطیلی انجام شده است. آنها لژیونرها را در اختیار ندارند. بیشتر بحث بر سر نزدیک شدن و چیدمان بازیکنان بومی بود تا هر از چند گاهی در برنامه آتی در اختیار تیم ملی قرار بگیرند. سعی کردیم نیم فصل اول را قبل از شروع جام جهانی به پایان برسانیم اما هفته هفتم تحت تاثیر لیست سرمربی قبلی تیم ملی قرار گرفت و در آن هفته شکست خوردیم. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر نیم‌فصل اول تا زمان شروع جام جهانی تمام نشود، به باشگاه‌های دیگر فشار نمی‌آوریم.

مهدی افزود: کیروش صادقانه گفته که حاضر است حتی برنامه محرمانه تیم ملی را که سازمان لیگ در نظر دارد به ما بدهد. تعامل خوبی با سرمربی تیم ملی داشتیم چون می دانیم سال سختی داریم و تیم ملی باید برای بازی با سه تیم خوب در جام جهانی آماده شود که این برای ما ایرانی ها بسیار مهم است. کی روش به طور خاص درخواست برگزاری این اردو را نکرد، اما احتمالات را افزایش داد. قبل از جلسه دو برنامه داشتیم و آن ها را با برنامه های کی روش تلفیق کردیم تا به هدف مشترکی که مربیان تیم ها با تیم ملی هستند برسیم. مثلث سازمان لیگ، تیم ملی و مربیانی در لیگ که تیم ملی دارند باید کمک کنند و نتیجه بگیرند وگرنه کار سختی است.

او گفت: «وقتی هفته هفتم را از دست می‌دهیم، فرقی نمی‌کند که لیگ تا شروع جام جهانی در هفته چهاردهم تمام شود یا تا دوازدهم.» برنامه‌ریزی کردیم که نیم فصل اول را تمام کنیم و وارد نقل و انتقالات زمستانی شویم و نیمه دوم را بعد از جام جهانی بازی کنیم، اما در شرایطی که پیش آمده، نمی توانیم زودتر به پایان برسیم، بنابراین فشار آوردن به باشگاه ها برای انجام بازی ها به شکل فشرده غیرمنطقی است. و ما می خواهیم به یک برنامه مشترک دست پیدا کنیم، لیگ را در فاصله دور نگه داریم و برنامه های تیم ملی را نیز در بر بگیریم.”

دیدگاهتان را بنویسید