برگزاری اولین کنگره شهدای دانش آموز در استان یزد

ساعت: 22:08
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786207

پورشمسی گفت: در قالب دانش آموزان شاهد و با محوریت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کنگره ملی هزاران دانش آموز استان یزد را برگزار می کنیم و مفتخریم که اولین کنگره شهدای دانش آموزی را برگزار کنیم. استان.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر یکشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش یزد همزمان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: ما معتقدیم همه مردم ایران بسیجی هستند و به قولی بسیجی هستند. رهبر انقلاب فرمودند: «انقلاب، هر که دلش به این نظام و انقلاب باشد، بسیجی است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی هزار شهید دانش آموز در استان یزد افزود: از صد شهید فرهنگی در عرصه دفاع از کشور.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: تنها استانی در کشور هستیم که سومین کنگره شهدا را با برگزاری کنگره ملی هزار دانش آموز شهید برگزار می کنیم.

پورشمسی خاطرنشان کرد: مسئول کمیته سیاستگذاری کنگره ملی هزار شهید دانش آموز استان یزد، امام جمعه افتخاری و مدیر اجرایی کنگره نیز استانداران افتخاری هستند و 9 کمیته تخصصی برای برگزاری کنگره در نظر گرفته شده است. .

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: تلاش بر این است که از ظرفیت تشکل های دانش آموزی استان در برگزاری کنگره ملی هزار دانش آموز شهید و تمرکز بر دانش آموزان در عرصه میدانی استفاده شود.

پورشمسی گفت: در قالب شهدای دانش آموز و با محوریت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کنگره ملی هزار دانش آموز استان یزد را برگزار می کنیم و مفتخریم که اولین کنگره دانش آموزی شهید را برگزار کنیم. استان.

وی افزود: سال گذشته در کنگره ملی 4000 شهید استان یزد، 870 سری جهیزیه رایگان و 1800 جهیزیه را به صورت نصف و با قیمت بسیار پایین توزیع کردیم.

پورشمسی گفت: در آستانه برگزاری کنگره ملی هزار شهید استان یزد 50 لوح برای توزیع در بین دانش آموزان نیازمند تهیه شد.

آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه حضور معلمان و فرهنگیان در جبهه روحیه بخش بود، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، یزدی ها برای تربیت طلاب و معلم در جبهه خیمه زدند. موضوع مورد توجه وزیر آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی گفت: در واقع شرایطی فراهم شده که جوانان بتوانند در جبهه حضور داشته باشند و از نظر آموزشی و تربیتی عقب نمانند و در کشور نیز به این موضوع پرداخته شده است.

امام جمعه یزد افزود: برخی از دانش آموزان شهید ما وصیت نامه خود را به جا گذاشته اند که بسیار آموزنده و مفید و در برخی موارد نکات عجیبی دارد.

ناصری گفت: امروز باید کنگره هایی مانند کنگره ملی دانشجویان شهید برگزار کنیم و کارهای بزرگی را که انجام داده اند یادآوری کنیم.

وی گفت: همچنین باید به وصیت نامه شهدا به ویژه دانش آموزان شهید توجه بیشتری کنیم و حتی برخی از آنها را در کتاب های درسی به کار ببریم.

امام جمعه یزد گفت: باید برای نوجوانان و جوانانی که این دوران حماسی و غرور آفرین را ندیده اند روحیه و منش دانش آموزان شهید را بازخوانی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید