برگزاری جشنواره جایزه معلم استان ایلام

دبیر جشنواره جایزه معلم استان ایلام گفت: این جشنواره به منظور معرفی نقش معلم واحترام به مقام معلم برگزار می شود.



به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سامان ترخان دبیر جشنواره جایزه معلم استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام در خصوص جایزه معلم ( Muallem prize) اظهار داشت: جایزه معلم یک جایزه ایرانی است که توسط بنیاد برهان به عنوان یک نهاد عام المنفعه و مردمی در سطح ایران و دیگر جوامع اسلامی در ایام مبارک مبعث رسول اکرم صلی الله علیه و آله اهدا میشود تا توجه به ارزشمندی نقش معلم واحترام به مقام معلم را در قالبی شایسته تر در سطح ایران و کشورهای اسلامی فراگیرکند.

وی افزود: جایزه معلم مختص معلمان کشورهای اسلامی اعم از مسلمان و غیر مسلمان و همچنین معلمان مسلمان در سراسر جهان است. همه ی معلمان مدرسان و مربیانی که در زمینه آموزش و تربیت افراد زیر ۱۸ سال فعالیت میکنند میتوانند نامزد دریافت جایزه معلم شوند. افراد در زمان ثبت نام باید حداقل سه سال تجربه فعالیت معلمی داشته باشند.

ترخان خاطرنشان کرد: معلمان میتوانند با مراجعه به سایت جایزه معلم به آدرس muallemprize.ir از طریق فرم «ثبت نام»، اطلاعات خود را ثبت نمایند. همچنین همه افراد دیگر میتوانند حداکثر سه معلم مدنظر خودشان را از طریق فرم معرفی معلم معرفی نمایند. بعد از ثبت مشخصات پیامی برای شخص مورد نظر ارسال میشود و از وی خواسته میشود تا با مراجعه به سایت اطلاعات مورد نظر را تکمیل کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که معلم برتر توسط شما برای این جایزه نامزد شده باشد در انتها از شما نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

این مسئول در خصوص نحوه داوری گفت: پس از تکمیل فرم ثبت نام توسط ،نامزدها اطلاعات ثبت شده توسط داوران بررسی می.شود در این فرایند بعد از مراحل ابتدایی داوری با برقراری ارتباط با نامزدها، ارزیابی کامل تری نسبت به عملکرد ایشان به عمل خواهد آمد داوران برای انتخاب معلم برتر معیارهایی را مد نظر قرار میدهند.

وی در پایان افزود: عناوین کلی این معیارها عبارت اند از شایستگی های فردی و حرفه ای، وجهه اجتماعی اثرگذار و با توانایی الگو شدن، تأثیرگذاری و نوآوری در تعلیم و تربیت، تأثیرگذاری بر زندگی دانش آموزان و تعامل سازنده با جامعه محلی است.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید