برگزاری رویداد ملی «تا ثریا» با حضور ۱۱۵ تیم فناور در کرمان/ بسیج فناوران و سرمایه گذاران برای رفع مشکلات استان


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898822

معاون پژوهش و فناوری سپاه تارولا استان کرمان بیان کرد؛

رضا خواجه حسنی گفت: هدف از برگزاری این رویداد به ثریا بسیج اقشار مختلف استان که اکوسیستم علم، فناوری و نوآوری است در راستای سرمایه گذاری مشکل محور برای رشد تولید و ارتقای دانش بنیان است. اقتصاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آرمان، صبح امروز رضا حاجه حسنی معاون پژوهشی و فناوری سپاه تارولا استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص علت تاسیس شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج گفت: تکمیل شود. زنجیره ارزش، یعنی از ایده گرفته تا بازار، مجموعه ای لازم بود که در کنار معاونت پژوهش و فناوری سپاه تارولا استان کرمان قرار گیرد تا این دو گروه با هم در جهت علم تا ثروت همکاری کنند.

وی افزود: رویداد ملی به همت شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه استان در ثریا برگزار می شود. این رویداد تاکنون در سه استان دیگر برگزار شده و تا پایان سال 1401 در تمامی استان ها برگزار می شود.

خواجه حسنی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی کشور ما اقتصاد و مشکل اصلی در اقتصاد تولید است، تصریح کرد: بنابراین برای رشد اقتصادی باید به سمت تولید ملی و تولید دانش بنیان حرکت کنیم.

معاون پژوهش و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: هدف از برگزاری این رویداد در ثریا این است که در راستای سرمایه گذاری مشکل محور برای رشد تولید و رونق اقتصاد دانش بنیان، همگی کشورهای استان که اکوسیستم علم، فناوری و نوآوری استان را بسیج می کند

وی بیان کرد: رویداد ملی به ثریا در دو بخش برگزار می شود. بخش اول سرمایه گذاری در پروژه های فناوری برتر است. قسمت دوم ارائه نیازهای فناوری اولویت دار استان است.

رضا حاجه حسنی در خصوص قسمت های مختلف این رویداد توضیح داد: در قسمت اول می خواهیم در بهترین پروژه های فناوری استان سرمایه گذاری کنیم که سرمایه گذاران از تهران و کرمان هستند. 60 طرح به دبیرخانه رویداد ارسال و پس از ارزیابی 10 طرح به رویداد راه یافتند که در روز اول مهرماه در دانشگاه آموزش عالی، صنعتی و فناوری پیشرفته ارائه می شود.

معاون پژوهش و فناوری سپاه تارولا از استان کرمان افزود: در بخش دوم این مجموعه ها با مجموعه های مختلف که دارای چالش های فناورانه هستند، چالش های اولویت دار خود را در رویداد بیان کنند تا شبکه نخبگان بشنوند و اگر برنامه ای در پاسخ به آن دارند. ارائه.

وی با بیان اینکه در رویدادها بخشی از مدعیان مورد توجه ویژه است، گفت: در صورت ارائه چالش ها به فناوران، می توان امیدوار بود که چالش ها برطرف شود. در این رویداد 7 گروه چالشی در صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری حوره شامل گل گهر، مس سرچشمه، میراث فرهنگی، سازمان جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و مرکز رشد دریا حضور دارند.

خواجه حسنی ادامه داد: دومین مجموعه شبکه های نخبگان و دانش بنیان استان کرمان که جزو 11 مجموعه برای حل مشکلات استان هستند، دانشگاه شهید باهنر، دانشگاه شهید حاج قاسم سلیمانی، دانشگاه فنی و حرفه ای تحصیلات تکمیلی هستند. ، دانشگاه پیام نور، دانشکده فنی و حرفه ای، دانشگاه صنعتی سیرجان، دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان، دانشگاه جیرفت و گروه جهاد دانشگاهی از جمله گروه هایی هستند که با حضور 115 تیم فناور در این رویداد شرکت کردند.

معاون پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به سومین گروه شرکت کنندگان در رویداد «تا ثریا» گفت: مجموعه خدمات رسان و مؤسساتی که به متقاضیان خدمات ارائه می کنند و در پروژه های فناوران سرمایه گذاری می کنند، می باشد. 12 گروه سرمایه گذاری عبارتند از: پارک علم و فناوری، شهرک صنعتی سدید، بنیاد نخبگان، اتاق بازرگانی، بسیج علمی، کمیته همیاری امام خمینی، رفاه، صندوق پژوهش و فناوری استان.

وی افزود: تعدادی سرمایه گذار از مناطق مرکزی کشور حضور دارند که 10 گروه از خارج از استان شامل شرکت توسعه دانش پیشگامان، دانشگاه امام حسین(ع)، موسسه اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و … هستند.

حاجه حسنی با تاکید بر اینکه یکی از چالش هایی که در استان با آن مواجه هستیم، عدم هم افزایی و تعامل بین اعضای اکوسیستم علم، فناوری و نوآوری در استان کرمان است، تصریح کرد: استان کرمان ظرفیت عظیمی در حوزه صنعت، معدن دارد. کشاورزی، گردشگری، راه آهن، تجارت، ظرفیت های فراساحلی مکران وجود دارد که نیاز به هم افزایی بین نهادها دارد.

معاون پژوهش و فناوری سپاه تارولا استان کرمان ادامه داد: ضعف در مدیریت فناوری در استان وجود دارد. مدیریت فناوری یک تخصص بین رشته ای است که همه رشته ها را متحد می کند. راه حل این است که یک متولی واحد ایجاد کنید تا اعضا بتوانند با هم تعامل داشته باشند و همزیستی کنند.

وی تصریح کرد: مشکل استان عدم تمرکز دانش برای حل مشکلات اولویت دار است. ظرفیت عظیم جامعه در جهت حل مشکلات غیر اولویتی است. دلایل متعددی وجود دارد که یکی از آنها شناسایی نشدن مشکلات اصلی است که بیشتر شرکت های دانش بنیان بر مشکلات خدمات تمرکز کرده اند. دوم، کمبود ظرفیت مجتمع های فناورانه استان; مشکل سوم عدم رعایت انصاف در توزیع منابع حاکمیتی کشور است که عمدتاً در دست دولت مرکزی و تعدادی از استان های تعیین شده است.

خواجه حسنی خاطرنشان کرد: از دیگر بخش‌های مهم این رویداد میزهای مذاکره است، مذاکرات بین تیم‌های فناور و گروه‌های سرمایه‌گذار برقرار می‌شود تا در ارتباط نزدیک و تعامل با اکوسیستم علم و فناوری به سمت حل مشکلات حرکت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید