کارآمدسازی و هم افزایی فعالان علم و فناوری محیط زیست یزد در رویداد ملی «تا ثریا»


ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905626

صادق زنده رود، دبیر اجرایی رویداد «تا ثریا» در یزد گفت: محوریت این رویداد در استان بر اساس سند «یزد جدید» در 10 موضوع آب، اقتصاد، انرژی خورشیدی، پوشاک و … است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، صادق زنده رود ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در محل کارخانه مبتکران درخشان یزد، هدف از برگزاری رویداد ملی «تا ثریا» را عقلانی کردن و هم افزایی فعالان علم و فناوری محیط زیست استان عنوان کرد و گفت: : مکان مرکزی این رویداد در استان است بر اساس سند یزد نوین در 10 موضوع آب، اقتصاد، انرژی خورشیدی، پوشاک، نظام خانواده، سرمایه انسانی، کشاورزی، گردشگری، نساجی، ورزش.

دبیر اجرایی رویداد «تا ثریا» در استان یزد ادامه داد: این رویداد به همت ستاد جهاد علمی و فناوری سپاه الغدیر استان و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 20 آبان ماه در دانشگاه یزد برگزار می شود. ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد مبتنی بر دانش و بسیج تمامی مجموعه های فعال در حوزه بوم شناسی، علم و فناوری استان.

زنده رود افزود: این رویداد تاکنون در چند استان برگزار شده و مقرر شده است که پس از برگزاری رویدادهای استانی، 9 رویداد در سطح کشور با ارائه بهترین طرح های استانی برگزار شود و در مرحله سوم نیز 10 رویداد را در زمینه های مختلف برگزار کنیم. مسائلی که اقتدار کشور را می سازد.


تشکیل پنج کمیته در قالب رویداد «تا ثریا» در یزد

وی ادامه داد: تاکنون استان های آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی میزبان این رویداد بوده اند و در مجموع 50 رویداد در کشور «جنب ثریا» برگزار می شود که حاصل آن خواهد بود. شناسایی بهترین پروژه ها و اجرا در یک رویداد جامع در تهران.

وی تصریح کرد: یزد به دلیل پختگی در میزبانی رویدادها و تجربه فراوان در حوزه اکوسیستم فناوری نسبت به سایر استان ها همواره در میزبانی این گونه رویدادها پیشتاز بوده است و پنج کمیته در چارچوب این رویداد شامل سیاست های راهبردی و سیاسی، سرمایه گذاری و کمیسیون های سرمایه گذاری، کمیسیون ها، اجرایی، ارزیابی و داوری و اطلاع رسانی و تبلیغات تعیین می شوند.


ایجاد بانک اطلاعات ظرفیت علمی استان یزد

محمدصادق شاه کرمی نایب رئیس کمیته راهبردی و سیاسی رویداد «تا ثریا» نیز امروز موضوع شبکه سازی را برای رفع مشکلات و نیازهای جامعه یک امر ضروری عنوان کرد و گفت: در این رویداد ملی، ویژه توجه به ریل گذاری در این مسیر معطوف شده است.

وی راه اندازی شبکه پویا از فعالان اکوسیستم فناوری استان، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع ظرفیت ها و نیازهای علمی و صنعتی استان با تنگناها و ایجاد بستر تسهیل و میانجیگری برای ارتباط نیازها با ظرفیت را سه برشمرد. محورها، در این رویداد برجسته شده است.


تحکیم توانمندی های علم و فناوری با تشکیل ستاد جهاد علمی و فناوری سپاه الغدیر

محمدرضا زارع نماینده سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه نگاه ما به علم و کار علمی نگاهی جهادی است، گفت: هرکسی متناسب با پیشرفت کشور کار علمی انجام می دهد. تحقق منویات مقام معظم رهبری یک حرکت است

وی افزود: قرارگاهی به نام «قرارگاه علمی و فناوری جهاد» در سپاه الغدیر برای هماهنگی و تثبیت توان علمی و فناوری استان ایجاد شده است و همه کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند وظیفه خود می دانند که کمک و یاری کنند. آنها را هماهنگ کنید. لازم را ایجاد کنید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید