بزرگترین خیانت برخی سیاستمداران داخلی در فتنه 88 اتهام «تقلب» علیه نظام بود/ «تبیین جهاد» راهی برای جلوگیری از تکرار فتنه است.


ساعت: 09:25
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920549

مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) در گفت‌وگویی تفصیلی گفت:

حجت الاسلام سالاری گفت: بزرگترین خیانت برخی از احزاب داخلی و سیاسیون در فتنه 88 این بود که ناب ترین نظام سیاسی دنیا را متهم به «تقلب» کردند و از بهترین فرصت که مشارکت بی نظیر در دنیا بود استفاده کردند. و منجر به سياسي و امنيت جمهوري اسلامي در جهان خواهد شد با خيانت بزرگ به تهديدي تبديل شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام کاظم سالاری مدیر حوزه علمیه امام رضا سرخس در گفتگو با صبح توس به بیان اهداف قیام 88 پرداخت و اظهار داشت: قیام 88 نوعی انقلاب رنگی بود که در کشورهای مختلف رخ داد. جهان تحت رهبری غربی ها و سیاستمداران به رهبری آنها. اجرای انقلاب رنگی در جمهوری اسلامی ایران با هدف سرنگونی نظام بود.

مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) افزود: قیام 88 به نوعی انقلاب های رنگی و با استفاده از ابزار انتخابات برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شد. اگر رهبران فتنه در انتخابات پیروز می شدند، انحراف انقلاب را از مسیر درست خود دنبال می کردند.

وی درباره آرایش گروه های سیاسی داخلی در خصوص فتنه 88 تصریح کرد: یک گروه به این قیام نگاهی سطحی کردند یعنی عمق ماجرا را پیدا نکردند. گروه دوم، گروه های بدخواه بودند که همواره به دنبال منحرف کردن انقلاب از مسیر خود و قصد براندازی بودند.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: دسته سوم نیز گروه های انقلابی واقعی بودند که با تحلیل درست بصیرت خود را نشان دادند و توانستند خود را حفظ کنند و جامعه را نجات دهند.


کسانی که در فتنه 88 از خط ولایت جدا شدند مردود شدند

مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) بیان کرد: در اغتشاشات سال 88 کسانی که از خط ولایت جدا شدند مردود شدند. اینها کسانی بودند که نتوانستند تحلیل خود را مطابق با تحلیل رهبر معظم انقلاب از قیام کنند و در چارچوب قانون بمانند.

فرمود: کسانی که در فتنه 88 دست دشمن را ندیدند و ساده لوح بودند در فتنه 88 مطرود شدند. کسانی که از خط رهبری جدا شدند در فتنه 88 مردود شدند.


بزرگترین خیانت برخی سیاستمداران داخلی در فتنه 88 اتهام «تقلب» به نظام بود.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: در مسیر فتنه 88 بزرگترین خیانت برخی احزاب و سیاستمداران داخلی این بود که نظام اسلامی را متهم به «تقلب» کردند. آنها ناب ترین نظام سیاسی جهان را متهم به تقلب کردند و احتمال شرکت تقریباً 85 درصد از افراد واجد شرایط را در انتخابات تهدید کردند که در دنیا بی نظیر بود و این یک خیانت بزرگ بود.

مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) افزود: این احزاب و سیاستمداران بهترین فرصت را که مشارکتی بی نظیر در دنیا بود و منجر به قدرت سیاسی و امنیت جمهوری اسلامی در جهان می شد را به تهدید تبدیل کردند. خیانت بزرگ به نظام اسلامی


اگر تدبیر رهبری نبود، کشور در فتنه 88 دچار آشوب های داخلی می شد

وی در ادامه به نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی سازی فتنه 88 اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی سازی قیام 88 ضروری بود. اگر سیاست ها و تدابیر مقام معظم رهبری نبود، کشور در فتنه 88 دچار هرج و مرج و درگیری داخلی می شد.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر قانون تاکید کردند و در عین حال با آگاهی بخشی و جهت دهی به افکار عمومی و شناسایی دست دشمن مانع تحقق اهداف این قیام شدند.

مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) با اشاره به نقش مردم در فرونشاندن اغتشاشات سال 88 تصریح کرد: مردم ما برای فرونشاندن آتش اغتشاشات دو کار انجام دادند. مردم روز به روز رهبران شورش را با زیرکی و دانشی که از دشمن یافتند نادیده گرفتند. مردم دیدند که سران قیام ابزار مستکبران شده اند.

و افزود: دوم اینکه مردم به صحنه ای که نیاز به حضور انقلابی بود آمدند و خودشان را نشان دادند. عدم مشارکت مردم در تظاهراتی که رهبران شورش به دنبال آن بودند و حضور در صحنه هایی برای دفاع از انقلاب مانند حماسه 18 دی، آتش قیام را خاموش کرد.


بعد از اغتشاشات 88 نفاق از چهره بسیاری از گروه های سیاسی پاک شد

حجت الاسلام سالاری به آرایش گروه های سیاسی داخلی پس از اغتشاشات سال 88 اشاره کرد و گفت: پس از فرو نشستن غبار اغتشاشات، نفاق از چهره بسیاری از گروه های سیاسی زدوده شد.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) تصریح کرد: پس از ناآرامی های سال 88، گروه های سیاسی داخلی به گروه هایی تقسیم شدند که واقعاً به آرمان های انقلاب اسلامی معتقد بودند و آماده بودند پشت آن آرمان ها بایستند و گروه دیگری هم بودند. که سوء تفاهمات و علایق خود را در مورد مسائل انقلاب بیان می کردند

وی در ادامه به نقش رسانه های داخلی در فتنه 88 اشاره کرد و افزود: برخی رسانه های داخلی مانند برخی جریان های سیاسی در فتنه 88 سکوت اختیار کردند و از گروه های بدخواه حمایت کردند و افکار معاندین را منتشر کردند و برخی رسانه های داخلی مانند گروه های سیاسی سوم روشنگری و قدرت تشخیص مردم را افزایش دادند.


انقلاب مخملی در کشورهایی اتفاق افتاد که ضد آمریکایی بودند

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه فتنه 88 نسخه ای از تلاش برای ایجاد انقلاب مخملی یا رنگی در ایران است، تصریح کرد: انقلاب مخملی طرحی برای تغییر حکومت هایی است که با نظام های استکباری جهان سازگاری ندارند. آمریکا و غرب است.

وی افزود: این انقلاب سوء استفاده خود مردم علیه مردم است. یعنی با فریب افکار عمومی و استفاده از اموال، مردم را وارد میدان می کنند تا اهداف آمریکا و غرب در کشورها اجرا شود.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) گفت: انقلاب مخملی می خواهد از مردم کشورها استفاده کند تا سیاست های سیاستمداران غربی را برای کشور خود بپذیرند و نظام ضد غربی و ضد آمریکایی را سرنگون کنند.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: انقلاب مخملی در کشورهایی اتفاق افتاد که ضدآمریکایی بودند; در رأس این انقلاب ها جرج سوروس و سیاستمدارانی از این دست قرار دارند و از اشتباهات و مشکلات مختلف طراحی به عنوان تقلب در انتخابات استفاده می کنند و مردم را فریب می دهند، اما نقشه آنها برای جمهوری اسلامی شکست خورد.


«تبیین جهاد» راهی برای جلوگیری از تکرار اغتشاشات سبک 88 است

وی در ادامه راه جلوگیری از تکرار اغتشاشات مانند اغتشاش 88 را جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: تنها راه پیشگیری از اغتشاشات مانند اغتشاش 88 آگاهی بخشی است و آن جهاد تبیین است. که مورد تاکید مقام معظم رهبری است».

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) در پایان گفت: اگر مردم ما دست دشمن را دیدند و دشمن را باور کردند، ابزار و رسانه دشمن را بشناسید و کینه توزی او را درک کنید و پاکی و خدمت را ببینید. انقلابیون و این سوالات را برای مردم توضیح دهید، فتنه ها خنثی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید