بزرگترین سینمای روباز خاورمیانه در سنندج به چرخه اکران بازگشت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، آبیدر کوهی است با ارتفاع 2550 متر در غرب ایران. این کوه مشرف به شهر سنندایی است و اقامتگاه اصلی مردم آن شهر محسوب می شود. این کوه دارای جاذبه های گردشگری طبیعی بسیاری است. از مکان های گردشگری معروف آن می توان به کانی شفا، ماماتکه، گویزه کویر، خضر زنده، تاگه دار، امیریه و هفت آسیاب اشاره کرد. پارک جنگلی آبیدر نیز یکی از نقاط محبوب گردشگری این منطقه است که از دو کوه به نام‌های آبیدر بزرگ و آبایدر کوچک تشکیل شده است. بزرگترین سینمای روباز خاورمیانه نیز در همین پارک جنگلی در آبیدر قرار دارد.

سینمای روباز آبیدر که تا چند سال پیش به یکی از جاذبه های جذاب پارک جنگلی آبیدر برای شهرنشینان و گردشگران تبدیل شده بود و این پارک در استان کردستان و شهر سنندج در میدان کاری و کمربندی آبیدر واقع شده است. اکنون پس از چند سال تعطیلی تعطیل است. اخبار مربوط به فعالیت این سینمای تابستانی داده می شود.


93b04a17 6afe 4ddb 8aa0 a2446af10c25 خبر خاکستری

این سینما با ظرفیت 10000 نفر و صفحه نمایش 25×12 متر، بزرگترین سینمای روباز خاورمیانه است. صدای فیلم های این سینما از طریق رادیو FM در هر نقطه از پارک جنگلی آبیدر قابل دریافت است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: پس از چندین ماه تلاش و پیگیری و خرید برخی تجهیزات مورد نیاز این سینما از آلمان، به زودی فعالیت سینمای روباز سنندج از سر گرفته می شود. “

وی خاطرنشان کرد: کمبود تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی مجدد این سیستم که بزرگترین سینمای فضای باز خاورمیانه است در داخل کشور از یک سو و موانع ناشی از تحریم ها از دلایل اصلی راه اندازی نشدن این سیستم بوده است. سینما .

وی گفت: راه اندازی مجدد سینما به گونه ای که هک نشود از دیگر اولویت های ماست.

رئیس سازمان صدا و سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اضافه کرد: مواد سرمایشی دستگاه نیز آماده شده و در مجموع توانسته ایم مشکلات سینمای تابستانی را برطرف کنیم و به زودی شاهد از سرگیری فعالیت آن خواهیم بود. .


7cb9000e 11b7 42cd 978e cefa56cad745 خبر خاکستری

رئیس سازمان صدا و سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: برای راه اندازی مجدد سینمای روباز بیش از 500 میلیون تومان هزینه شده است.

باید بگویم؛ دلیل محبوبیت کوه آبیدی نزدیک بودن آن به شهر سنندج است. نزدیکی این کوه به شهر به حدی است که در دامنه آن اقامتگاه هایی ساخته شده و افراد زیادی به خصوص در تعطیلات به این تفرجگاه می روند و منظره شهر سنندج را تماشا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید