بزودی ایستگاه BTS 5G در کرمان راه اندازی می شود/ پروژه FTTX را در استان اجرا می کنیم


ساعت: 09:41
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910222

خبر خوش مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به کرمانی ها؛

حسین سعیدی فر با اعلام این خبر که به زودی ایستگاه 5G BTS را در کرمان راه اندازی خواهیم کرد، گفت: در استان کرمان به زودی پروژه FTTX در حوزه فیبر به منازل و مشاغل را تکمیل و فیبرگذاری برای ارائه اینترنت پرسرعت فیبر را آغاز می کنیم. برای مردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین ساجدی فر در گفتگو با راه آرمان; وی با اعلام این خبر مبنی بر اینکه به زودی ایستگاه 5G BTS را در کرمان راه اندازی خواهیم کرد، گفت: مردم کرمان به تدریج می توانند از فناوری 5G استفاده کنند، این فناوری جدیدترین فناوری در حوزه اینترنت همراه است و تا پایان سال برنامه داریم. پایان بیایید امسال تعداد قابل توجهی ایستگاه 5G و BTS راه اندازی کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به مطلب فوق و با بیان اینکه در نظر داریم در سال آینده چهره بسیار مرتبط و استانی در این زمینه داشته باشیم، گفت: راه اندازی ایستگاه 5G، BTS اتفاق مبارکی است در زمینه دسترسی مردم به اینترنت سریع است.

وی ادامه داد: تاکنون دو تا سه استان کشور برای ایجاد ایستگاه های 5G و BTS اقدام کرده اند و به تعبیری استان کرمان در این زمینه پیشرو است.

ساجدی فر گفت: در سطح استان کرمان به زودی پروژه FTTX در حوزه فیبر نوری منازل و مشاغل را تکمیل و فیبرگذاری را آغاز می کنیم تا بتوانیم اینترنت پرسرعت فیبر نوری را در اختیار مردم به ویژه قرار دهیم. کسب و کارهایی که به آن نیاز دارند.اینترنت پرسرعت دارند و باید گفت که سرعت این اینترنت حتی با اینترنت فناوری 5G قابل مقایسه نیست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با تاکید بر اینکه همکاری رسانه ها در این زمینه ضروری است چرا که می خواهیم این معضل را در سراسر استان ایجاد کنیم و در این راستا شهرستان ها نباید از پای در بیایند، تصریح کرد: این حرکت متوقف نمی شود، اما اگر شهرداری اگر شوراها و شوراهای شهر در حوزه های مختلف کار نکنند و مجوزهای لازم را صادر نکنند، مردم آن شهر در آن منطقه عقب می مانند.

وی با اشاره به مطالب فوق و بیان اینکه پیشرفت پروژه FTTX را در سطح استان بررسی می کنیم که در چه حوزه هایی کار انجام شده و در کدام شهرها کار انجام نشده است، خاطرنشان کرد: این زیرساخت متعلق به آینده و دلایل پیشرفت استان

به گزارش را آرمان؛ FTTX یا Fiber to X یک اصطلاح کلی برای هر ساختار شبکه پهنای باند است که از فیبرهای نوری برای تأمین تمام یا بخشی از اتصال مورد نیاز در ارتباطات راه دور آخر استفاده می کند. با توجه به ظرفیت بیشتر کابل های فیبر نوری برای انتقال اطلاعات در مقایسه با کابل های مسی، به خصوص در فواصل طولانی تر، شبکه های تلفن مسی با فیبر نوری جایگزین می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید