بسته تحریم های اروپا علیه ایران به بهانه حقوق بشر


ساعت: 05:25
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901032

کشورهای اروپایی بسته 16 پیشنهادی را برای تحریم جمهوری اسلامی ایران آماده کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک بسته 16 پیشنهادی را برای تحریم جمهوری اسلامی ایران به بهانه مسائل حقوق بشری ارائه کرده اند.

در همین راستا، منابع وزارت خارجه آلمان مدعی شده اند که دور جدید تحریم ها افراد و نهادهایی را هدف قرار خواهد داد که مسئول خط اول واکنش پلیس به اعتراضات در ایران هستند.

هفته نامه آلمانی «اشپیگل» با انتشار گزارشی اعلام کرد که بسته پیشنهادی تحریم ها علیه ایران در نشست 26 مهرماه با حضور وزرای خارجه اتحادیه اروپا تا دو هفته دیگر به تصویب می رسد.

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان نیز روز دوشنبه در توییتی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تاکید کرد و اعلام کرد: ما می‌توانیم صدای معترضان را تقویت کنیم و آنها را به گوش همه برسانیم، می‌توانیم سرزنش و تحریم کنیم و هر کاری که انجام می‌دهیم. اگر بتوانیم این کار را خواهیم کرد.”

کمتر از یک ماه پیش، در شهریورماه، آمریکا پلیس اخلاق و تعدادی از مقامات ایرانی را به بهانه نگرانی های حقوق بشری تحریم کرد. چند روز پیش کاخ سفید هشدار داد که تحریم های بیشتری برای ایران در زمینه نقض حقوق بشر در نظر گرفته خواهد شد. این خبر را «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن در نشست خبری خود در کاخ سفید اعلام کرد و گفت: ما همچنان سرکوب شهروندان را محکوم می کنیم و نه تنها در کلام بلکه پشت سر آن ایستاده ایم. در عمل.”

اعلام تحریم های جدید علیه ایران در حالی صورت می گیرد که آلنا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد نسبت به تأثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه آمریکا بر حقوق بشر مردم هشدار داده و در گزارشی گفته است: تحریم های یکجانبه علیه ایران با تعداد زیادی از هنجارها و حقوق بین المللی. اصولی که مطابقت ندارند، اما برای فشار بر یک دولت اعمال می شوند و به عنوان اقدامات متقابل تحت قانون مسئولیت بین المللی توجیه نمی شوند. بنابراین، این تحریم ها را می توان اقدامات قهری یک جانبه دانست که بارها در قطعنامه های شورای حقوق بشر سازمان ملل و مجمع عمومی سازمان ملل متحد محکوم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید