بسته جدید حمایتی وزارت صمت از صنایع کوچک/ افزایش 40 درصدی احیای واحدهای غیرفعال در نواحی صنعتی


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821699

معاون وزیر صمت در پاسخی اختصاصی به دانا گفت؛

معاون وزیر صمت گفت: در راستای مشکلات ایجاد شده برای صنایع کوچک، هفته گذشته بسته حمایتی ویژه با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت نهایی شد و در حال حاضر در دولت در حال بررسی است که باعث کاهش مشکلات صنایع کوچک می شود. با توزیع این بسته

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران در نشست خبری وزارت صمت در پاسخ به سوال خبرنگار دانا در خصوص بسته های حمایتی دولتی از صنایع کوچک گفت: متمرکز شده است. در مورد وزارت صنعت، معدن و تجارت، هفته گذشته نهایی شد و در حال حاضر در دولت در حال بررسی است.

بسته حمایتی ویژه صنایع کوچک با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت

وی تصریح کرد: بسته حمایتی در نظر گرفته شده باعث کاهش خسارت صنایع کوچک در شرایط فعلی می شود که شامل معافیت های مالیاتی و وام های کم بهره و بازپرداخت و غیره می شود. برای حل مشکل نقدینگی.» نیاز این صنایع کوچک برآورده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر یک هزار و 30 شهر، بخش و منطقه ویژه مصوب در کشور وجود دارد که از این تعداد 841 شهر و ناحیه صنعتی فعال و 48 هزار و 500 واحد صنعتی و تولیدی با یک میلیون نفر در این واحدها هستند. مشغول هستند.

7400 قرارداد بهره برداری در نواحی صنعتی در سال گذشته

معاون وزیر صمت تاکید کرد: سال گذشته 7 هزار و 400 قرارداد حق بهره برداری با افراد متقاضی فعالیت در شهرک ها طرح های اقتصادی منعقد شد و در این راستا 3 هزار و 500 هکتار زمین در اختیار فعالان اقتصادی قرار گرفت. از این میزان 5 هزار و 300 پروژه در دولت سیزدهم به امضا رسیده و طرح امضای بیش از 7 هزار قرارداد برای امسال در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی افزود: سال گذشته 2 هزار و 880 واحد جدید در شهرستان ها به بهره برداری رسید که نسبت به سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و 900 هکتار از اراضی که به هر دلیلی استفاده نشده بود شناسایی و متوقف شد که 770 هکتار آن را برگرداندیم و در اختیار فعالان جدید اقتصادی قرار می دهیم. پیش بینی می شود امسال 500 هکتار دیگر نیز احیا شود.

رشد 40 درصدی در بازسازی سایت‌های غیرفعال در مناطق صنعتی

وی گفت: سال گذشته 2067 بلوک مرمت شده که نسبت به سال 99 رشد 40 درصدی داشته و از تعداد بلوک های راکد نیز 15 درصد کاهش یافته است. از این میزان 1600 واحد در داخل شهرک ها و بالغ بر 450 واحد در خارج از شهرک ها واقع شده اند. احیای این واحدها باعث ایجاد 36 هزار شغل جدید شده است. امسال احیای 2000 بلوک راکد دیگر در دستور کار است.

رسولیان با اشاره به طرح استفاده مجدد از پساب برای تامین نیاز شهرک‌های صنعتی، گفت: سال گذشته 176 هزار مترمکعب برای انتقال پساب از صنعت به تصفیه خانه‌ها ایجاد کردیم، اما آنچه وارد شهرک‌ها شد 35 هزار مترمکعب بود که امیدواریم این میزان تولید شود. امسال به 50000 برسد.

معاون وزیر صمت با اشاره به برنامه ریزی های امسال برای شفاف سازی و حذف امضاهای طلایی گفت: مقدمه این کار شناسایی فرآیندهای سازمانی بود. در این راستا 60 فرآیند شناسایی شد که باید به سمت الکترونیک و شفاف سازی این فرآیندها برویم.

11991ca5 eb9c 484b b4b4 b745ab2d7431 خبر خاکستری

ایران در مورد استفاده از پساب و نیروگاه های خورشیدی در شهرهای صنعتی

او به Solar Towns گفت: «ما بخش کوچکی از این پازل هستیم. برای تسریع این روند، تفاهم نامه ای با وزارت نیرو تنظیم شد. در این هفته با مصوبه دولت یک شهر خورشیدی در قزوین تصویب کردیم که به دنبال توسعه آن هستیم اما به هر حال مسئولیت اصلی بر عهده وزارت نیرو است.

رسولیان در پایان به ساخت شهرک مشترک با سایر کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: قراردادهای اولیه با ترکیه، ارمنستان و عراق منعقد شد، اما چندین مکان را با عراق و ارمنستان نیز مشخص کردیم. البته ابتدا باید قوانین تغییر کند، زیرا ما قانون خاصی داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید