بسته ویژه دولتی برای خروج بازار اجاره از بحران


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866403

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ارائه بسته جدید برای خروج بازار اجاره بها از بحران به رئیس جمهور خبر داد و گفت: با موافقت سران قوا، این بسته به جای موقت، یک حرکت اساسی است. مسکن.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در توییتر خود نوشت:

تیغ های تیز بر گردن اقشار آسیب پذیر است و برداشتن آن مستلزم یک حرکت جهادی گسترده و اقدام فراوزارتی است.

بسته جدید برون رفت از این بحران را با کمک کارشناسان به رئیس جمهور ارائه کردیم که خدای ناکرده با تایید سران قوا به جای اسکان موقت حرکتی اساسی است.

تیغ اجاره مسکن را از گلوی مردم بیرون می آوریم

اواخر مردادماه سال گذشته رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از اولین اقدام خود در حوزه مسکن برای ساماندهی بازار اجاره خبر داد و گفت: مسکن دغدغه دولت سیزدهم است.

وی افزود: اولین قدم در حوزه مسکن، زدودن تیغ ​​تیز اخلال اجاره بها از گلوی ضعیف اقشار آسیب پذیر است. شرایط کنونی مسکن که باید محل زندگی و آسایش باشد، بزرگترین دغدغه مردم شده است.

وی تاکید کرد: امروز پس از مشکل تاج، مهمترین دغدغه دولت سیزدهم معیشت و مسکن مردم است.

اردیبهشت امسال وزیر راه و شهرسازی نیز در حمایت از مستاجران گفت: یکی از مهم ترین موضوعات افزایش اجاره بهای مسکن است. آنچه تعیین شده حداکثر افزایش نرخ اجاره بها در تهران 25 درصد است.

قاسمی در پاسخ به این سوال که ملاک این 25 درصد چیست، تصریح کرد: کار کارشناسی کارخانه تنظیم بازار انجام شده است، این را در گذشته داشتیم. امسال با توجه به افزایش تورم ستاد تنظیم بازار با رقم 25 درصد موافقت کرده و قابل افزایش نیست.

وی افزود: بنابراین هر بنگاه معاملات ملکی که این کار را – بالاتر از سقف تعیین شده – انجام دهد، تخلف محسوب می شود و جزو مصوبات تنظیم بازار است که مورد توجه قرار می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بر اساس کد رهگیری کاملا مشخص است و می توان تعیین کرد که اجاره مسکن در یک بلوک چقدر است و امسال چقدر افزایش می یابد.

قاسمی در پاسخ به توافق پشت دریچه ای بین موجر و مستاجر گفت: این تخلف بزرگ است، گزارش ها پنهان نمی ماند و گزارش می شود که برخورد جدی صورت می گیرد و کسانی که این گونه عمل می کنند قطعاً برخورد خواهند کرد. پشیمان شو.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید