بسیجیان باید برای پی بردن به عمق معرفت و بصیرت مستمر تلاش کنند


ساعت: 15:39
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919585

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: همه بسیجیان باید همواره برای تحقق تعمیق دانش و بصیرت تلاش مستمر داشته باشند و حلقه سطوح مختلف بسیج را در آینه این تربیت قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در سومین نشست اردوی تربیتی و تربیتی این سازمان که با موضوع برگزاری دوره توانمندسازی جهت افزایش دانش و توانمندسازی مدیران تخصصی سازمان برگزار شد. معاونان سازمان بسیج اساتید کشور و بسیج اساتید کشور تصریح کردند: این دوره با هدف افزایش دانش، بصیرت و مهارت های تخصصی مدیران و اساتید بسیجی و با توجه به وظایف دینی و انقلابی سازمان برگزار می شود. با هدف افزایش اشراف و توانمندسازی شرکت کنندگان.

افزایش اثربخشی فعالیت ها و ارتقای اثربخشی سازمان و تعمیق معرفت دینی، معنویت و بصیرت دینی، تبیین سیاست ها و تصمیمات سازمانی از دیگر اهداف این دوره بود که مردانی خاطرنشان کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور الزامات این دوره را برجسته کرد و اجرای سند ارتقای بسیج و رعایت اولویت های معاونت های رئیس جمهور را از الزامات برگزاری این دوره برشمرد.

وی ضمن بیان اهداف برپایی این قرارگاه افزود: همه بسیجیان باید همواره برای پی بردن به عمق معرفت و بصیرت تلاش مستمر داشته باشند و حلقه سطوح مختلف بسیج را در آینه این تربیت قرار دهند. تداوم دروس و برنامه ریزی سرفصل های درسی برای تعالی و تفکر مردم مؤثر باشد و سؤالات جاری در کنار مشکلات اساسی و ریشه ای حوزه دین تحت عنوان بصیرت قرار گیرد.

مردانی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و تأکید ایشان بر مسئله اخلاق و تربیت، تزکیه نفس و معرفت سازی و تأکید بر بسیجی بودن و بسیجی ماندن، اظهار داشت: «مدظله العالی» نیز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکیدات ایشان بر مسئله اخلاق و تربیت، تزکیه نفس و معرفت سازی گفت: و اظهار داشت: برای حفظ وحدت تنها به بحث مهم آموزش و پرورش نیاز داریم باید سازماندهی و عمق تفکر را برای بسیج و مقابله با تهاجم فرهنگی در نظر بگیریم. زیرا این جنگ یک جنگ ادراکی و ترکیبی است و حربه مقابله با آن ایمان بسیجی و تفکر دینی و تفکر دینی در اندیشه های ناب اسلامی است.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به لزوم افزایش دانش عمومی و تخصصی فرهنگیان در راستای تحقق اهداف و اندیشه های انقلاب اسلامی و رفع مشکلات کشور، بر استفاده از اندیشه فرهنگیان متخصص در این زمینه تاکید کرد. زمینه های تخصصی برای هدایت و تعیین اهداف مناسب.

علی مرادزاده معاون پرورشی سازمان بسیج اساتید و دبیر قرارگاه تعلیم و تربیت این سازمان نیز به تشریح موضوع سومین نشست این اردو پرداخت و دستورالعمل اجرای دوره های آموزشی برای افزایش دانش و دانش را ارائه کرد. توانمندسازی مدیران و اساتید بسیجی که قرار است در هفته اول برگزار شود. بهمن ماه اجرا می شود، پرداخت.

مرادزاده با تاکید بر اهداف برگزاری این دوره، بر لزوم به روز رسانی دانش، بصیرت و مهارت های تخصصی مدیران سازمان در رابطه با مأموریت ها، مأموریت ها و وظایف دینی، انقلابی و سازمانی تاکید کرد و اهداف و انتظارات از انجام آموزش های تخصصی را برشمرد.

وی افزود: این دوره در روزهای پنجم تا هفتم باخمن 1401 به مدت سه روز برگزار می شود و حدود 300 معاون و رؤسای نمایندگی های سازمان در آن شرکت می کنند.

دبیر قرارگاه تربیتی و آموزشی سازمان بسیج اساتید همچنین به قالب سمینار این دوره و همچنین بحث و تبادل نظر جمعی پیرامون مشکلات و رسالت سازمان اشاره کرد و گفت: در این دوره اساتید می توانند در اردوهای علم و فناوری شرکت کنند و دستاوردها را از نزدیک ببینند و از تحولات شگفت انگیز جمهوری اسلامی مطلع شوند.

وی افزود: این دوره علاوه بر رویکرد حل مسئله منطبق با رسالت و مأموریت های سازمان، می تواند به تعمیق ایمان، معرفت و بصیرت دینی منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید