بسیج خواهران مقدمه نهضت های مهیج زنان است/ امام راحل (ره) زنان را پیشرو نهضت معرفی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کُرد صبح امروز در نشست هم اندیشی نماینده ولی فقیه در کردستان که با موضوع زنان و تفکر بسیج از دیدگاه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: بسیج جامعه زنان از دیدگاه امام خمینی (ره) بهره می برد. بسیج یکی از مهمترین و بزرگترین نعمت هاست. این انقلاب اسلامی است و نقش کلید طلایی نظام را ایفا می کند.

وی گفت: بسیج زنان مانند موتور حرکت های اجتماعی و سیاسی در جامعه است که اولین و گسترده ترین نهاد پرستاری است که در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کند.

9d8f95b1 3369 4158 862b c186a3f23453 خبر خاکستری

وی افزود: بسیج پرستاری مقدمه حرکت های پرشور بانوان است و به سمت تعمیق نظام حرکت می کند و در حال حاضر ده میلیون پرستار در کشور جزء بسیج هستند که کردستان از این تعداد 130 هزار نفر سهم دارد. .

سرکانی خاطرنشان کرد: حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری را نمی توان نادیده گرفت چرا که ایشان همواره بانوان هشت سال دفاع مقدس را حماسه سازان گمنامی می خواند که فداکاری و ایثار کردند و همواره نقش آفرینی کردند. و فرزندانی را تربیت کردند که نام و خاطره‌شان امروز برای همیشه جاودانه خواهد ماند.

f2e83d5f b2eb 4653 9c07 faefc70ae4c8 خبر خاکستری

وی ادامه داد: بسیج زمینه ای را فراهم کرد که هر فردی با هر کاری می توانست در این مجموعه حضور داشته باشد و البته بانوان ایران اسلامی ما در گسترش تفکر بسیجی و به معنای واقعی کلمه اشاعه آن تفکر در جامعه گمنام بودند.

مسئول بسیج جامعه زنان کرد تاکید کرد: زنان ما در انقلاب اسلامی نشان دادند که الگوی سوم نه شرقی و نه غربی است و می توانند نقش خود را در بطن جامعه به عنوان مادر و همسر در جامعه ایفا کنند. فتوحات در جامعه ایجاد می کنند و امیدواریم خواهرانمان در گام دوم انقلاب نقش تمدن را ایفا کنند.

072b986e 5a44 4206 a77b 40084aafebae خبر خاکستری

شمسی کاظمی، رئیس اتاق فکر بسیج جامعه زنان استان کردستان نیز گفت: در این عرصه که دشمنان اسلام از هر ترفندی برای حمله و تخریب بیداری استفاده می کنند، انقلاب اسلامی نگاه انفعالی به زنان را به یک نگاه تبدیل کرده است. نگرش اسلام محور ارزشها زیرا امام راحل (ره) زن را نهضت ولی فقیه معرفی می کرد و از معدود افرادی بود که همواره بر حضور زن در جامعه تاکید داشت و آن را امری ضروری و کامل می دانست. با اخلاق اسلامی

وی بیان کرد: مفتخریم که برای نمایندگی زنان مسلمان، جزء مردمی ترین و مکتبی ترین مقاومت بسیج و مهمترین جایگاه در انقلاب اسلامی هستیم، زن حافظ خانواده، ولی و مدرسه دینی است. با حفظ اخلاق. «این که زن عدالت خواهی می کند دروغ است.

e5c75050 4508 4011 835c 6999f4e601db خبر خاکستری

وی یادآور شد: تفکر بسیجی برخاسته از عقل آزاد است و در اندیشه امام کلامی است.

کاظمی به فعالیت های این اندیشکده اشاره کرد و گفت: این شوراها متشکل از 15 تا 20 نفر از بانوان فعال از اقشار مختلف است که هر ماه یک بار بر اساس ماموریت های خود گرد هم می آیند و هدف از کارشان کمک و مشاوره در زمینه های مختلف است. “توسعه سیاست و ارائه پیشنهادهای عملیاتی و ساختاری برای مشاوره به تصمیم گیرندگان.

وی گفت: بسیج یک کار دارد و چه نباید بکند و آن این است که آنها سلیقه ای ندارند و از عقلانیت دور می شوند، بنابراین بسیج متعلق به قشر خاصی نیست، بلکه همه و همه در آن حضور دارند. “

02289d74 37ed 4616 883b 4f29948b4ffc خبر خاکستری

ذوالگفری مسئول امور بانوان بسیج دانشجویی استان کردستان افزود: انقلاب اسلامی جایگاه زنان را بالا برده است و یکی از دلایل کلیدی سرمایه گذاری غرب برای خالی کردن زنان نقش کلیدی آنهاست چرا که رکن اصلی در جامعه است. خانواده و ستون.» زنان نیز چادر اصلی خانواده هستند.

وی بیان کرد: ایفای نقش در جامعه ما حق و تکلیف زنان است اما این نقش آفرینی نباید به بنیان خانواده لطمه بزند و باید حمایت های لازم را در این زمینه در موضوع تولد دولتی انجام دهد.

رئیس نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه دشمنان می گویند، دین مبین اسلام برای زنان جایگاه بسیار والایی محسوب می شود.

31c62762 3167 402a 9551 508d860fe94c خبر خاکستری

حجت الاسلام و المسلمین پورذهابی افزود: مشکلات زنان و خانواده یکی از مهمترین مسائل جامعه است و بیشترین مراجعات به دفتر نماینده ولی فقیه در استان به این حوزه اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: بسیج پرستاران در حوزه مسائل و مشکلات بانوان می تواند این حضور را موثرتر کند.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم در این حوزه حرکت کنیم، مسئله محور است، افزود: شناسایی مشکلات حوزه زنان در استان در قالب طرح های پژوهشی و متناسب با شرایط جامعه است. توسط این اداره تامین و نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه ادیان الهی بر نقش زن در عرصه خانواده و اجتماعی تاکید دارند و او را مکمل مرد در نقش آفرینی در مسیر تمدن بشری می شناسند، افزود: او شایسته مکتب اسلام است.

حجت‌الاسلام پورذهابی افزود: اسلام شرایطی را فراهم کرده است که یک زن با حفظ شئونات اسلامی و انسانی و با در نظر گرفتن استعدادهایی که به ما سپرده شده، بتواند در همه عرصه‌هایی که نیاز به حضور او دارد حضور داشته باشد و برنامه‌ریزی کند.

0772454a f49b 42f3 9f64 7d175367474e خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید