بلاتکلیفی 5400 معدن معدنی در استان کرمان/ رسیدن به معادن این منطقه


ساعت: 12:06
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881083

شهباز حسن پور با اشاره به اینکه 5400 توده معدنی در استان کرمان تعریف نشده است و اگر دستور به راه انداختن انقلاب معدنی بدهید، گفت: ما 478 معدن فعال داریم و 22 معدن نیز در اختیار عده ای است که کسب و کار می کنند باید در اختیار آنها قرار گیرد. مین ها در این منطقه می رسند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; شهباز حسن پور صبح امروز در مراسم بهره برداری رسمی از سه خط کارخانه کنسانتره شرکت آهن و فولاد گهرزمین با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر امنیت گفت: 25 درصد اقتصاد کشور بر عهده شرکت آهن و فولاد گهرزمین است. وزارت امنیت و بسیاری از مردم نمی دانند حجم کار این وزارت چقدر است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی ادامه داد: رسانه به همان اندازه که مطالبه گر باشد باعث پیشرفت و توسعه شهرها می شود. رسانه ها همیشه چشم تیزبین جامعه هستند اما عده ای از این قلم سوء استفاده می کنند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در شورای اسلامی با اشاره به اینکه 67 درصد از کل مطالبات اداره کل حقوق معادن کشور مربوط به استان کرمان و 33 درصد مابقی مربوط به سایر استان های کشور است.

وی افزود: 65 درصد این هزینه ها باید به وزارت حراست برگردد و وزارت باید برای تکمیل زیرساخت های این استان هزینه کند اما حتی یک درصد آن به کرمان برنگشته است.

رئیس فراکسیون اصناف شورای اسلامی با بیان اینکه کمک ها روی سفره مردم نیست و باید به تمام استان ها برسد گفت: خودروسازان داخلی و خارجی در این شهرستان 1 درصد خدمات پس از فروش ندارند و وجود دارد. قبرستان ماشین هایی که پایتخت کشور هستند اینجا نگهداری می شوند.

حسن پور با اشاره به اینکه 5 هزار و 400 معدن معدنی در استان کرمان حل نشده است و اگر دستور به راه اندازی انقلاب معدنی بدهید، گفت: 478 معدن فعال داریم و 22 معدن نیز در اختیار عده ای است که در حال کسب و کار هستند. به معادن این منطقه برسید.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه ۲۵ درصد جمعیت استان کرمان زیر خط فقر هستند، خاطرنشان کرد: خام فروشی عامل اصلی در استان است و این استان ظرفیت ساخت ۵ کشاورزی را دارد. کارخانجات کود که باید به دستور وزارت کشور باشد در این شرایط به جای واردات می تواند این محصول را صادر کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید