معادن، بزرگترین ثروت ایران پس از نفت محسوب می شوند / رتبه چهارم استان اصفهان در حوزه معدن کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اصفهان موج


حسین الدین فرهادی نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اصفهان یکی از استان های معدنی کشور محسوب می شود و در این زمینه رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از نظر تولید سنگ های تزئینی، مرمر، گرانیت و سنگ چینی رتبه اول کشور را دارد، افزود: معدن طلای موته اولین معدن طلای کشور است که در استان اصفهان واقع شده است.

فرهادی نسب افزود: متأسفانه در سال های اخیر به دلیل شرایط و مشکلات اقتصادی اجتماعی، موانع تولید و خودتحریمی، در حوزه معدن با مشکلات زیادی مواجه بوده ایم، بنابراین رتبه اصفهان در این زمینه نیز کاهش یافته است.

نایب رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان یکی از مجهزترین و بزرگترین نمایشگاه های کشور را دارد، افزود: در حال حاضر با توجه به ظرفیت این بخش. مال خودم مورد استفاده قرار نگرفته است و امیدواریم امسال یکی از غنی ترین نمایشگاه ها در بخش معدن داشته باشیم.

قائم مقام اکسپوی بین المللی اصفهان همچنین گفت: سیزدهمین نمایشگاه تخصصی زنجیره تامین معدن، سیمان، فولاد، تونل سازی، راهسازی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از 22 تا 26 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی در شهر اصفهان برگزار می شود. اصفهان.

محمد گیوی گفت: برگزاری این نمایشگاه پس از وقفه ای چند ساله فرصتی برای استفاده از پتانسیل شهرهای دوقلو است که متاسفانه در اتاق بازرگانی اصفهان مغفول مانده است.

وی افزود: اصفهان با 16 شهر دنیا رابطه خواهری دارد و تعاملات دیپلماتیک و سیاسی در حوزه شهرداری‌ها از این طریق بسیار راحت‌تر انجام می‌شود، اما تاکنون از این ظرفیت‌ها استفاده چندانی نشده است.

گیوی با اشاره به تمایل پذیرایی از میهمانان خارجی در نمایشگاه معدن اصفهان گفت: شرکت نمایشگاه اصفهان در حال انجام فعالیت های تکمیلی برای اطلاع رسانی در حوزه روابط بین الملل است که در نمایشگاه های گذشته از جمله نمایشگاه سنگ و … تاثیرگذار بوده است. حضور شرکت های چینی و ترکیه ای و ایتالیایی در حال گسترش هستند.

معاون امور نمایشگاه‌های استان اصفهان تصریح کرد: باید از این ظرفیت و ارتباطات غیررسمی بین‌المللی برای ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی استفاده کنیم.

در ادامه این نشست خبری نایب رئیس کمیسیون صنعت و عضو کمیسیون صنعت مجلس اظهار داشت: امروز بزرگترین و دومین صنعت نهفته در ایران معادنی است که در هر عنصر معدنی استان وجود دارد اما به دلایلی مورد غفلت قرار گرفته است. . .

محمد آبکا با بیان اینکه وارد چهارمین انقلاب صنعتی شده ایم و لازم است با دنیا ارتباط فنی برقرار کنیم، افزود: در شرایط فعلی به دلیل سختی صادرات نفت، کشورهای منطقه در تلاش هستند تا از ثروت معدنی خود استفاده کنند. و همچنین باید این کار را انجام دهیم. میدان را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: امروز فعالان اقتصادی به فکر استفاده از این ثروت خدادادی هستند و در این راستا ماموریتی برای کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در نظر گرفته شده است تا از این ثروت نه تنها برای مصارف داخلی بلکه در حد توان استفاده کنند. همچنین برای صادرات. .

باید بگویم؛ سیزدهمین نمایشگاه تخصصی زنجیره تامین معدن، سیمان، فولاد، تونل، راهسازی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از 22 تا 26 دی ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار می شود.

نشست خبری معدن اصفهان


آیا این خبر مفید بود؟