بله، مجلس در حال رای گیری به لایحه نظام رتبه بندی معلمان است


ساعت: 17:32
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809982

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: با مشکلات مالی و ابهامات در محتوا، مجلس به لایحه نظام رتبه بندی معلمان رای مثبت داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با شبکه خبری تهران نیوز گفت: تعدادی از ابهامات مالی و مشکلات لایحه نظام رتبه بندی در جلسه رسمی امروز دادگاه رفع شد و مجلس به آن رای مثبت داد.

وی گفت: بر اساس مذاکرات مجلس و دولت وام 15 هزار میلیارد تنی برای اجرای نظام رتبه بندی در 1400 و همچنین 25 هزار میلیارد تن در سال آینده تصویب شد.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: به این ترتیب در صورت تصویب در هیات امنا، سامانه رتبه بندی معلمان معرفی می شود.

فلاحی در خصوص برخی ابهامات در مورد میزان وام اعطایی هزار و 400 تومانی در ماه پایانی سال، گفت: سال مالی دولت پایان هر سال نیست، بلکه در پایان تیرماه هر سال تمام می شود، بنابراین 5 مورد است. ماه ها باقی مانده است

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برخی ابهامات این لایحه در کمیسیون آموزش و علوم برطرف و در جلسه امروز آرای نمایندگان به تصویب رسید.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: در پاسخ به برخی درخواست‌های معلمان دارای بیش از یک مدرک تحصیلی، با رای نمایندگان مجلس تصویب شد که آخرین مدرک تحصیلی ملاک عمل باشد.

با اشاره به اینکه اصلاحات لایحه نظام طبقه بندی شامل عناصر و تعاریفی از قبیل حرفه ای، تخصصی، عمومی و … می باشد. فلاحی گفت: به این ترتیب معلمان بر اساس این شایستگی ها در پنج رتبه شامل استادیار، مربی معلم، دستیار، دانشیار معلم و معلم جای می گیرند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید