بلوک شرق و غرب تحت سلطه ایران


ساعت: 08:16
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879132

ایران که زمانی تهاجم نیروهای متفقین و فاقد اراده خاص خود بود، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در همه عرصه ها قدرتمندتر شده است، بنابراین اکنون معادلات منطقه ای بدون حضور موثر ایران حل نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; کشورهای جهان دوقطبی بودند، یکی از قطب های بلوک شرق توسط شوروی سابق رهبری می شد، قطب دیگر بلوک غرب توسط ایالات متحده و متحدانش رهبری می شد، حمایت از غرب به نام ناتو باید تسلط یابد. کشورهای بی طرف

ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبود و به دلیل برخورداری از امکانات و موقعیت استراتژیک، مورد هجمه همان سران بلوک شرق و غرب قرار گرفت. رهبران بلوک شرق و غرب هر زمان که می خواستند به هر کشوری راهپیمایی می کردند و هیچ کس نمی توانست و اجازه نداشت چیزی بگوید یا انجام دهد تا جلوی آنها را بگیرد.

منافع ملی آمریکا در همه کشورهای جهان مشخص شد و اجازه دادند تا 15 هزار کیلومتر از مرزهایش تا کشوری مانند ویتنام راهپیمایی کنند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و بیرون راندن آمریکایی ها از ایران، سلطه غرب و آمریکا به دست آمد. دولت‌ها شکسته شد، برگردانده شد. سپس امام راحل، پیر فرزانه، قول دادند که استخوان‌های کمونیسم (شوروی سابق) را بشکنند، که این کار را کرد و با فروپاشی شوروی سابق، هژمونی بلوک شرق را به دست آورد. شکسته بود.

در سالهای اخیر هیچ کشوری با منطق دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالمان و پاسخگویی به فرامین رهبر معظم انقلاب که می فرمایند عصر، به جز جمهوری اسلامی نتوانسته در مقابل آمریکا بایستد. تمام شده و بر غرب مسلط شده است. آمریکا را در هم بشکنید تا چند مورد را نام ببرید.

در ماجرای عین الاسد و انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی که به دستور رهبر معظم انقلاب فقط یک سیلی بود و انتقام در راه است، دیدیم که چگونه دلیرمردان سپاه پاسداران موفق شد پایگاه آمریکایی ها را منهدم کند و از آبروی خود ترسیده و تلفات جانی و تجهیزاتی را بپوشانند و خود را به ضربه مغزی محدود کنند.

در حادثه دیگری که نشان از اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران دارد، پهپاد 220 میلیون دلاری در همان آب های خلیج فارس برای تهاجم به حریم هوایی ایران مورد هدف غاصبان سپاه پاسداران قرار گرفت، اما جرأت پاسخگویی نداشت. خودنمایی در برابر ایران این است قدرت ایران و شکست آمریکا.

قرار بود این پهپاد برای همین کشورهای منطقه و گاوهای شیرده تجاری شود که با این اقدام ایران خرید این پهپاد را متوقف کرد که هم به معنای حمله نظامی و هم ضربه به صاحب اقتصادی آمریکاست.

نگارنده این سطور می خواهد بگوید ایران که زمانی تهاجم نیروهای متفقین بود و اراده خاص خود را نداشت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه عرصه ها قدرتمندتر شده است، بنابراین اکنون معادلات منطقه ای بدون حضور موثر ایران است. حل شد و به یکی از قدرت های منطقه تبدیل شد و معادلات بلوک شرق و غرب را زیر پا گذاشت و نیروی بازدارنده در منطقه و جهان ایجاد کرد.

او نه تنها نیروی بازدارنده ایجاد کرد، بلکه با تمام قوا به تحرکات شیطنت آمیز دشمن در دریا، هوا و زمین پاسخ داد. فکر حمله به مرزهای ایران باید برای همیشه فراموش شود.

حمید کمالی تحلیلگر سیاسی

انتهای یادداشت/

دیدگاهتان را بنویسید