بنگاه های اقتصادی وظیفه بزرگی برای افزایش تولید برای ایجاد امید در جامعه دارند


ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912550

معاون رئیس جمهور، بنگاه ها و شرکت های تولیدی و صنعتی را به حضور فعال در صحنه تولید و تقویت رونق اقتصادی دعوت کرد و گفت: بنگاه های اقتصادی وظیفه و رسالت بزرگی بر عهده دارند که با افزایش تولید و تولیدات خود، امیدی را در جامعه ایجاد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، امروز یکشنبه 8 آبان ماه 1401 دکتر سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور با دکتر ناصر فهاری مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره دیدار و گفتگو کرد. مدیران، معاونان سازمان و برخی مدیران اجرایی هلدینگ ها و شرکت های تابعه در محل نشست سازمان اقتصادی کوثر برگزار شد.

در ابتدای این نشست ناصر فهاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ضمن خیرمقدم به فعالیت های این سازمان در حوزه های مختلف تجاری، فرصت ها و دستاوردهای بخش مهم و موثر این سازمان در اقتصاد کشور پرداخت.

وی تصریح کرد: سازمان اقتصادی کوثر بزرگترین مجموعه اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران است و با توجه به اینکه سهم قابل توجه و موثری در امنیت غذایی کشور دارد، یکی از مهمترین و سخت ترین ماموریت های این مجموعه تامین است. بخشی از نیازهای رزق و روزی خانواده های معزز شهدا و اینها ایثارگری و نقش آفرینی مستمر و مستمر برای تامین نیازهای مردم است.

0a339cd0 ba2d 404a 8d2e f4f4986600ea خبر خاکستری
سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور در ادامه این نشست، بنگاه ها و شرکت های تولیدی و صنعتی را به حضور فعال در صحنه تولید و تقویت رونق اقتصادی دعوت کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان با استفاده از شگردهای مختلف به دنبال ایجاد اخلال و تعطیلی اجباری هستند. بنگاه‌های اقتصادی وظیفه و رسالت سنگینی بر عهده دارند تا با افزایش تولید و تولیدات خود، امیدی را در جامعه ایجاد کنند.

معاون رئیس جمهور در دیدار با رؤسا و مدیران عامل شرکت های مرتبط با سازمان اقتصادی کوثر، فعالیت های متنوع و گسترده این سازمان در حوزه های مختلف اقتصادی را ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: نتیجه تلاش های سازمان اقتصادی کوثر از یک سو به نفع خانواده معظم شهدا و ایثارگران و از سوی دیگر پاسخگوی نیازهای کشور در بخش های مختلف است.

حسینی با اشاره به فعالیت های گسترده سازمان اقتصادی کوثر از کشاورزی گرفته تا نفت، انرژی و بهداشت، اظهار کرد: بی شک افزایش بهره وری در تمامی این حوزه ها نیازمند هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه های مختلف اجرایی است و در صورت نظارت دستگاهی، بهره وری کار نیز خواهد بود. کوچکتر خواهد شد، بنابراین رئیس جمهور همواره اعضای دولت را به حذف بوروکراسی های غیرضروری و همکاری کامل با یکدیگر و سایر نهادها و سازمان ها دعوت می کند.

وی تعمیق مشکلات اقتصادی مردم را یکی از اهداف اغتشاشات اخیر می داند و می افزاید: از جمله نتایج ناآرامی ها می توان به ایجاد بلاتکلیفی در فضای عمومی کشور اشاره کرد و این وضعیت به اقتصاد کشور آسیب وارد می کند. کشور به عنوان سرمایه گذار حاضر به مشارکت در فعالیت های اقتصادی نخواهد بود، صنایع و خدمات مختلف از جمله گردشگری که در حال رونق است عملا تعطیل می شود و اختلال را می توان در جهت ایجاد مانع در جهت بهبود وضعیت اقتصادی تعریف کرد. شرایط اقتصادی مردم، بنابراین به گفته دشمنان، در چنین شرایطی نارضایتی عمومی به وجود می آید.


f6a637db ae66 447d a34f abd78c898bc1 خبر خاکستری

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت برای رفع مشکلات مردم و جبران کاستی ها و کاستی های باقیمانده تلاش خستگی ناپذیری دارد و در این راستا شرکت های تجاری و اقتصادی موظفند در صحنه تولید حضور فعال داشته و به اطلاع رسانی برسند. دستاوردها فعالیت های نوآورانه در راستای تولید و ایجاد شغل خودمان داشته باشیم تا ضمن از بین رفتن تلاش دشمنان برای ایجاد فضای رکود در کشور، روحیه امید و نشاط در جامعه و در بین مردم از بین برود. مردم تقویت خواهند شد.

سید محمد حسینی تاکید کرد: با اهتمام و جدیتی که رئیس جمهور و دولتمردان در پیگیری پرونده ها و اجرای مصوبات دارند، روند بهبود شرایط با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.


3703a26b 76a5 4670 b641 6eb04e824347 خبر خاکستری

معاون رئیس جمهور گفت: در شرایط کنونی همه ما وظیفه داریم با آگاهی از واقعیت های موجود و اطلاع رسانی از دستاوردها و پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف اقتصادی امید به آینده روشن را در بین جوانان زنده کنیم، ضمن اینکه دولتمردان با موفقیت های زیرمجموعه های خود را تبیین می کنند زیرا باعث ایجاد آرامش در جامعه می شوند و دیگران نیز تشویق می شوند با روحیه بالاتر در این مسیر قدم بردارند.

در این جلسه مدیران کشاورزی، معادن، کوثر صبا، نیرو، کوثر معین (ساختمان و ساختمان)، تجارت و نفت و گاز کوثر در سخنانی با ارائه گزارشی از فعالیت شرکت های تابعه سازمان اقتصادی کوثر، موانع موجود و مشکلاتی که قبل از اقدام آنها وجود دارد به ویژه در زمینه دریافت خدمات بانکی با معاون رئیس جمهور قوانین و مراحل اخذ مجوز در بازار سرمایه، همکاری وزارتخانه ها، لزوم ثبات قوانین و کاهش بروکراسی اداری و دکتر حسینی بر پیگیری موارد مطرح شده از سوی نهادهای ذیربط تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید