بنی گانز در بحرین; آیا نیروی دریایی اسرائیل جایگزین ناوگان پنجم آمریکا در 200 کیلومتری سواحل ایران خواهد شد؟

بنی گانز در بحرین;  آیا نیروی دریایی اسرائیل جایگزین ناوگان پنجم آمریکا در 200 کیلومتری سواحل ایران خواهد شد؟

روز جدید : حضور ناوگان اسرائیلی در خلیج فارس؟ یعنی کمتر از 200 کیلومتر با سواحل ایران؟ این عنوان ممکن است برای بسیاری غیرواقعی به نظر برسد یا اجرای آن دشوار باشد. اما واقعیت این است که اسرائیل به آرامی نقش خود را در خلیج فارس افزایش می دهد. و این دقیقاً همان نقشه ای است که توسط آمریکا و اسرائیل طراحی شده است تا حضور نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و به ویژه در بحرین به تدریج کاهش یابد تا اسرائیل جایگزین قدرت دریایی شود.

المیادین در مقاله ای به قلم چارلز ابی نادر می نویسد: حضور ناوگان اسرائیل در خلیج فارس؟ یعنی کمتر از 200 کیلومتر با سواحل ایران؟ این عنوان ممکن است برای بسیاری غیرواقعی به نظر برسد یا اجرای آن دشوار باشد.

وی گفت: در واقع اتفاقات زیادی وجود دارد که این امکان را فراهم می کند، به خصوص اگر با دقت به آنها نگاه کنیم.

در 5 سپتامبر 2021، حدود هشت ماه پس از اعلام برنامه های ایالات متحده برای تقویت روابط دفاعی راهبردی ایالات متحده و اسرائیل و تعمیق همکاری، فرماندهی مرکزی ایالات متحده رسما با اسرائیل ادغام شد. این عملیات بین ارتش آمریکا و تعدادی از شرکای فرماندهی مرکزی آن در منطقه صورت گرفت.

تقریباً همزمان با ادغام اسرائیل در فرماندهی مرکزی ایالات متحده، ناوگان پنجم ایالات متحده نیز هوش مصنوعی خود را برای تسریع عملیات دریایی خود گسترش داد.

فرمانده کل نیروی دریایی آمریکا در عین حال در بیانیه‌ای گفت: با ادغام و استفاده از هوش مصنوعی می‌توان به دو هدف دست یافت: اول تقویت هوش دریایی و دوم افزایش توان بازدارندگی. لشکر پیاده نظام نیروی اصلی در مانورها و تمرینات دریایی در منطقه عملیاتی ناوگان پنجم در اوایل فوریه 2022 خواهد بود. بنابراین اسرائیل مسئول سازماندهی و تجهیز یک واحد امنیتی استراتژیک در بحرین خواهد بود. اقدامات لازم برای مانور

در واقع نمی توان گفت تصادفی بودن همه این اتفاقات اتفاقی است: انتقال اسرائیل به منطقه مرکزی و تشکیل ناوگروه 59 و مأموریت های آن در بخش دریایی با حضور اصلی اسرائیل و مشارکت 60 دولت، اکثر آنها هنوز رابطه خود را حفظ می کنند. آنها هیچ رابطه رسمی با اسرائیل ندارند و حضور بنی گانز در بحرین و امضای توافقنامه امنیتی استراتژیک بین بحرین و اسرائیل با هدف اختصاص یک بندر دریایی در بحرین به عنوان پایگاه برای نیروی دریایی اسرائیل با میانجیگری ایالات متحده و با موافقت ایالات متحده.بحرین.

البته اینها رویدادهای کاملاً برنامه ریزی شده ای هستند که با هدف ایجاد فضای نزدیکی بین اسرائیل و اکثر دولت های منطقه از طریق عادی سازی غیرمستقیم، تحت پوشش هماهنگی نظامی و امنیتی و فشار آمریکا صورت می گیرد. روابط نظامی و امنیتی اسرائیل در حال توسعه است.

همچنین به موازات این توسعه روابط بین اسرائیل و کشورهایی که عمدتاً کشورهای ساحلی دریای سرخ یا خلیج فارس یا سواحل شمال اقیانوس هند هستند، رژیم صهیونیستی به آرامی نقش خود را در خلیج فارس افزایش می دهد. و این دقیقاً همان نقشه ای است که آمریکا و اسرائیل اندیشیده اند تا به تدریج از حضور نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و به ویژه در بحرین کاسته شود تا اسرائیل به عنوان یک قدرت دریایی جایگزین با اهداف زیر تبدیل شود:

اول، تقویت تلاش‌ها و توانایی‌های دریایی ایالات متحده در شرق برای مقابله استراتژیک با چین، که هر روز بر قدرت آن افزوده می‌شود. از این رو در صورت عدم دستیابی رژیم صهیونیستی به چنین هدیه راهبردی از سوی واشنگتن، اسرائیل این توافق را نخواهد پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید