بهترین که به جای انگور شراب شد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان بهترین که به جای انگور شراب شده!

1987 – نیمه دوم دهه 1960 – هنگامی که نجم الدین اربکان، سیاستمدار اسلامگرای ترک، حزب سعادت را با شعار آزادی کشورش از سلطه ایالات متحده تأسیس کرد، بعید است که این حزب مورد استقبال گسترده مردم مسلمان ترکیه قرار گیرد. اما نه سال بعد، آقای نجم الدین اربکان، دبیر کل حزب سعادت، در انتخابات پیروز شد و نخست وزیر سکولار ترکیه شد. حکومت اربکان تنها یک سال به طول انجامید و ژنرال های ترک با اشاره به توصیه های آتاتورک (پدر سکولار ترک) گفتند: «هر زمان که اوضاع کشور را آشفته و ارکان آن را فاسد دیدید، بدون کوچکترین تردیدی رهبری کنید. “قانون مارشال – تا زمانی که یک دولت عادی غیرنظامی به قدرت برسد، زمانی که اوضاع عادی شود و ارتش از دولت خارج شود.” او از حاکمان می خواهد که به اسلام بازگردند.

2. چند سال بعد، در مارس 2003، رجب طیب اردوغان، رهبر حزب اسلامگرای عدالت و توسعه طی یک همه پرسی نخست وزیر شد. این انتخابات سند دیگری بود که نشان دهنده نارضایتی مردم مسلمان ترکیه از سکولاریسم و ​​رویکرد آنها به اسلام بود. روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف پس از انتخاب عبدالله گل به عنوان رئیس جمهور و طیب اردوغان به عنوان نخست وزیر ترکیه (2007) می نویسد: «روسری دو اسلامگرای نزدیک به اخوان المسلمین نقش مهمی در پیروزی داشت.» مفهومی دارد. خارج از حجاب عمومی اسلامی در میان زنان و دختران مسلمان و ارتباط خود را با انقلاب اسلامی ایران اعلام می کند.»

3. نگرش مردم ترکیه به اردوغان ریشه در شهرت او به اسلام گرایی و مخالفت با سکولاریسم و ​​مخالفت با آمریکا و اسرائیل دارد. آقای اردوغان از مدرسه علمیه امام حاطب و سپس از دانشکده اقتصاد دانشگاه مرمره فارغ التحصیل شد. در سال 1980 به دلیل اصرار بر واجبات دینی از یک مرکز دولتی اخراج شد و در سال 1998 پس از خواندن یک شعر اسلامی به دلیل بی توجهی به قوانین و مقررات حکومت سکولار ترکیه به 10 ماه زندان محکوم شد. با ارسال کشتی مرمره که حامل کمک های بشردوستانه برای مردم محاصره شده غزه بود، جایگاه ویژه ای در بین مسلمانان به دست آورد. این کشتی مورد حمله نظامیان اسرائیلی قرار گرفت و تعدادی از سرنشینان آن کشته شدند که باعث اختلاف لفظی شدید بین اردوغان و شیمون پرز، رئیس جمهور رژیم جعلی اسرائیل شد و محبوبیت اردوغان را افزایش داد.

4. اما اردوغان خیلی زود محبوبیتی را که به دست آورده بود از دست داد. همکاری آشکار اردوغان با آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و قطر برای مقابله با دولت سوریه، یکی از حلقه های اصلی مقاومت در منطقه، به تدریج محبوبیت اردوغان را تضعیف کرده است. پس از شکست ائتلاف های غربی، یهودی و عربی در نبرد سوریه، انتظار می رفت اردوغان به خود بیاید! اما این انتظار محقق نشد و اردوغان برخلاف آنچه مردم مسلمان ترکیه انتظار داشتند، راهی را که انتخاب کرده بود ادامه داد تا هفته گذشته که از اسحاق هرزوک، رهبر رژیم جعلی، کودک کش و جنایتکار اسرائیل دعوت کرد. از ترکیه دیدن کنید. . این اقدام اردوغان اعتراض شدید مردم ترکیه را برانگیخت و با آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی اعتراضات خیابانی را برانگیخت.

5. دعوت اردوغان از رئیس رژیم خونین اسرائیل در حالی که صهیونیست ها یکی از سخت ترین دوران زندگی دروغین خود را می گذرانند، تعجب آور است و با ابتدایی ترین درک سیاسی رئیس جمهور یک کشور مسلمان همخوانی ندارد. اردوغان از آن خبر نداشت؟ پاسخ این سوال نمی تواند مثبت باشد و این احتمال را تقویت می کند که این دعوت بعد از یک ماموریت انجام شده است! و این نشان می دهد که اردوغان به آخر خط رسیده و سیم آخر را زده است!

6. مرحوم نجم الدین اربکان، بنیانگذار حزب اسلامگرای سعادت در ترکیه که چند سال پیش دارفانی را وداع گفت، پس از روی کار آمدن اردوغان به شدت نگران موقعیت اردوغان بود و بارها از وی انتقاد کرده است. مرحوم نجم الدین اربکان در مصاحبه با یک دیپلمات مسلمان نسبت به سرنوشت اردوغان ابراز نگرانی کرد. در ابتدا اردوغان بهترین انگور بود که انتظار داشتم یک خوشه انگور شیرین باشد، اما اکنون می ترسم که دشمنان ترکیه از این انگور شراب بنوشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید