بهتر است در دنیای قهرمانی شنا نکنم / به نقطه جوش رسیده ام!

زمان: 08:58
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1779492

شنا پوست خوبی دارد و نوید روزهای خوب را می دهد.

مدیر تیم های ملی شنای کشورمان گفت: شاید بهتر باشد که دیگر در دنیای شنا نباشم و بعد از انتخابات فدراسیون استعفا بدهم.

محسن سمیع زاده مدیر تیم های ملی شنای کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راه دانا در خصوص فضای فعلی شنا در ایران گفت: فضای فعلی شنا در ایران پتانسیلی برای کشتی و فوتبال ندارد – قیمت بالا که ظلم و ستم و ترک شنا را افزایش داد.

وی در ادامه بیان کرد: در مسابقات قهرمانی شنا با فقر یک مربی علاقه مند مواجه هستیم. چون همه به فضای آموزشی می روند. ما در فدراسیون سعی کردیم نگرش گلخانه ای را کنار بگذاریم و با یک استراتژی استراتژیک برای قهرمانی شنا استراتژی داشته باشیم، اما اپیدمی شدید 17 ماهه تاج به برنامه های ما ضربه سنگینی زد.

سمیع زاده به جام جهانی شنا گفت: تمرکززدایی را در دستور کار قرار داده ایم و جغرافیای شنا تغییر کرده است. به طوری که در همان مسابقات قطر، شش شناگر از 9 شناگر برای اولین بار تور جهانی را تجربه کردند. با اینکه حتی یک اردوی 24 ساعته داخل سالن مناسب هم نداشتیم، دو سهمیه المپیک گرفتیم و در این بین برای اعزام در مسابقات مقدماتی با مشکل مواجه شدیم.

وی ادامه داد: شنا پوست خوبی دارد و نوید روزهای خوبی را می دهد. با این حال، این نیاز به توجه و اطمینان از حداقل هایی دارد که حتی می توانیم چشم انداز مدال آسیایی را تصور کنیم. برای رسیدن به این هدف شما به بیش از 10 تا 12 مسابقه خوب برای هر شناگر در سال نیاز دارید.

مدیر تیم های ملی شنا تاکید کرد: نظر من این بود که از مربیان شهرستانی قدردانی کنم و از ایران تمرین کنم. اما به نقطه جوش رسیدم! شغل من شنا نیست و ماهیانه 2.5 میلیون تن حقوق داریم که 5 ماه از آخرین دریافتی می گذرد. با این شرایط و انتقادات وحشیانه شاید بهتر باشد از شنا در دنیای قهرمانی دست بکشم و بعد از انتخابات فدراسیون بازنشسته شوم.

سمیع زاده در خصوص سطح مسابقات در قطر گفت: شنا یک رشته ورزشی رکورددار است و در مجموع می توان با 4 شناگر مسابقه برگزار کرد، اما وقتی این استاندارد جهانی باشد و به روش فینا سهمیه ها به دست بیاید، این است. بچه ها بدون تمرین در استخر مسافت کوتاه استاندارد توانستند به جام جهانی راه پیدا کنند و این برای من افتخار نیست.

وی در خصوص استراتژی فدراسیون ملی شنا اذعان داشت: برنامه ما بر اساس تغییر اصول رکورد برای کسب سهمیه بود اما بدون ارسال منظم و منسجم کار خاصی نمی توان انجام داد. در فضای شنای ایران مشکلات زیادی وجود دارد که کار را سخت می کند.

سمیع زاده در پایان درباره تعیین سهمیه بورسیه های فدراسیون جهانی شنا گفت: ابتدا با مهرشاد افغانی و متین بالسینی در مورد استفاده از بورسیه فینا صحبت کردیم و آنها با مشورت مربیان خود تصمیم گرفتند در ایران تمرین کنند. به همین دلیل نام علی جعفری را به فدراسیون جهانی فرستاده ایم و منتظر تایید نهایی فدراسیون جهانی هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید