به ساپینتو هم مثل مجیدی باید فرصت داد

منصور رشیدی در خصوص انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی جدید استقلال گفت: با این قراردادها نمی توانیم مربیانی با سوابق درخشان به ایران بیاوریم. مربیان 7-8 میلیون دلاری به فوتبال ما نمی آیند. این مبلغ می تواند کل بودجه ورزش ما باشد. بنابراین باید به دنبال گزینه هایی باشیم که به خوبی آسیا و فوتبال ما باشند. در کشورهای عربی که وضعیت مالی بهتری دارند و در حد خود این کار را انجام می دهند، همین امر صادق است.

در شرایط ما، ساپینتو انتخاب خوبی بود

وی افزود: کار دیگری نمی توانیم بکنیم. ساپینتو هیچ شناختی از فوتبال ما ندارد و شاید رزومه اش متوسط ​​باشد، اما با توجه به شرایطی که داریم، فکر می کنم انتخاب خوبی بود. او در یکی دو باشگاه معروف کار کرده و نتایج خوبی هم کسب کرده است. درست است که او در سال های اخیر کارنامه خوبی نداشته است اما در مجموع عملکردش خوب است.

رشیدی گفت: سرمربی جدید استقلال در تیم ملی پرتغال همبازی ستاره های جهان و همچنین یکی از مهاجمان خوب اسپورتینگ لیسبون است و به همین دلیل گفته می شود می تواند استقلال هجومی بسازد. گفتم هیچ سابقه بدی وجود ندارد، هرچند شناخت ما از ساپینتو آماری و بر اساس گزارش های رسانه ای است. او به تازگی به فوتبال ما آمده و در دراز مدت کیفیت کارش مشخص می شود. سبکی که او می خواهد در تیم اعمال کند بستگی به بازیکنان و ابزارهایی دارد که در اختیار او قرار می گیرد.

دستیار ایرانی باید به اندازه ای باشد که از نظر فکری و فنی به مربی جدید کمک کند

وی افزود: استقلال سجاد شهبازاده را جذب کرده است، او در سپاهان مهاجم خوب و موثری بود و حتی به آقای گلی هم رسید، اما برای انتظار فوتبال هجومی باید یک مهاجم 6 دانگ و تمام کننده برای سرمربی تهیه کنیم. “می گویند مهاجم خارجی تعیین می شود اما نمی دانیم او کیست و کجا بازی کرده است. یک مهاجم خوب علاوه بر فاکتورهای خوب بازی در زمین، باید کیفیت خوبی در گلزنی هم داشته باشد. هوا بازی

پیشکسوت استقلال درباره بحث دستیاران ساپینتو و اینکه باشگاه قصد دارد یک مربی ایرانی به کادرفنی خود اضافه کند، گفت: نام هایی که ذکر شد همه در استقلال بودند و گران هستند اما باید ببینیم چطور کار می کنند؟ از نظر فکری، فنی و فرهنگی به مربی خارجی خود کمک کنیم. علاوه بر این باید به زبان یا انگلیسی خود مسلط باشد تا بتواند به خوبی ارتباط برقرار کند.

به ساپینتو هم مثل مجیدی باید فرصت داد

او گفت: با توجه به اینکه ساپینتو در پرتغال کار کرده است، به نظر می رسد او سبک فوتبال هجومی را در استقلال خواهد داشت. فوتبال انگلیس قبلا فقط روی تیر افقی از کنار بود اما حالا حرکات عمیق و خاکی هم انجام می دهند. در واقع نوع فوتبال کشورها به هم نزدیک است. البته فوتبال پرتغال به برزیل نزدیک است. آنها فوتبال هجومی و تکنیکی دارند اما در مجموع الان نباید از سرمربی جدید انتظار زیادی داشت. باید بارها و بارها به او داده شود. باید صبور باشیم. ممکن است در ابتدا خوب کار نکند. استقلال فصل گذشته حدود 7-8 هفته شرایط خوبی نداشت اما به مرور با جوانانی که مجیدی به آنها اعتقاد داشت کنار آمد و در نهایت توانست نتیجه خوبی کسب کند. همچنین باید به ساپینتو این فرصت داده شود تا برنامه های خود را در تیم به طور کامل محقق کند.

شفر و استراماچونی با خاطرات بد رفتند

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه گروهی از هواداران امیدوار بودند ساپینتو هم مانند شفر که کارنامه درخشانی نداشت، عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: بله، این امکان پذیر است و ساپینتو می تواند به خوبی شفر و استراماچونی عمل کند. هم شفر و هم استراماچونی تاثیر مثبتی داشتند و اگر حوصله داشتند می توانستند شرایط خیلی خوبی برای استقلال طولانی مدت ایجاد کنند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. تحمل نشد و با خاطرات بد رفتند. البته طرفداران خاطرات خوبی از آنها دارند، اما این برای آنها نبود. ما باید تحمل بیشتری داشته باشیم. ما باید حرفه ای رفتار کنیم اما با این شرایط حتی آماتور هم نیستیم.

آجورلو می تواند مستقل بماند مگر اینکه پست های بالاتری داشته باشد

وی گفت: در مراسم معارفه سرمربی جدید، چندین اقدام مثبت مدیران باشگاه از جمله ماهواره، ساخت ورزشگاه ویژه با طرح فرانسوی، عقد قرارداد با اسپانسر لباس جدید و سفارش باشگاه رونمایی شد. رئیس جمهور برای احیای حقوق تلویزیون آجورلو سال ها این ورزش را اداره می کند و ما آن را به خوبی می شناسیم. قبل از اینکه نام استقلال به میان بیاید شایعاتی مطرح شد و بعد هم گفتم حضور او می تواند برای باشگاه مفید باشد.

حکومت او همیشه با نظم و انضباط همراه است. زمانی که در باشگاه بود کارهای مثبتی انجام داد و مشخص بود که می تواند در استقلال کارهای خوبی انجام دهد. او در مدت کوتاهی تاثیر زیادی داشت و توانست در شرایط سخت تیم را به قهرمانی خوبی برساند. اگر آجورلو در استقلال به کارش ادامه دهد، می تواند مدیری باشد که سال ها دوام بیاورد مگر اینکه پست بالاتری بگیرد و برود.

پیشکسوت استقلالی ها گفت: اقداماتی که در زمان معرفی ساپینتو فاش شد، همه کارهای اقتصادی است. هر چه یک باشگاه تدابیر اقتصادی و مالی بیشتری داشته باشد و درآمد بیشتری داشته باشد، قطعا به مدیریت و توسعه بهتر تیم کمک می کند. وجود امکانات سخت افزاری و ورزشی از مسائلی است که چه از نظر آکادمیک و چه از جهات دیگر در رشد و توسعه باشگاه تاثیر بسزایی دارد. آجورلو نشان داد که کارهای خوب و عالی انجام شده و این اقدامات می تواند شرایط بسیار خوبی را در آینده برای باشگاه ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید