به مذاکره نباید در قالب حزبی و جناحی نگاه کرد/ ایران به دنبال توافق برای حفظ منافع ملت است

ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792977

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه می دانند موضوع مذاکرات یک موضوع ملی است و نباید در قالب حزبی و جناحی به آن توجه کرد، ادامه داد: با خیال راحت عمل کنید، حمایت کنید.

«عباس مقتدایی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ وی با اشاره به اینکه برخی جریانات سیاسی و رسانه ای کشور با فشار رسانه ای سعی دارند تیم مذاکره کننده را به توافق زودهنگام وادار کنند، گفت: مذاکرات برای نتیجه خوب جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه باید در عمل ثابت کنیم که برای تامین منافع ملت مذاکره می شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها در بیان و عمل تاکید کرده است که همدلی مسالمت آمیز با دنیا را به عنوان اصل سیاست خارجی دنبال می کند. دولت در این مسیر حرکت می کند و مجلس قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها را تصویب کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه همه می دانند که تیم مذاکره کننده و عضو ارشد مذاکره کنندگان با اهداف مشخصی تا حصول نتیجه مذاکرات را دنبال می کنند، گفت: مذاکره کنندگان غربی که همواره زمینه بی اعتمادی به ایرانیان را فراهم می کنند، ایران هیچ امضایی نخواهد داشت. در صورتی که به انحراف مذاکرات یا اعمال فشار بر تیم مذاکره کننده ایران ادامه دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه مجلس از طریق کمیسیون امنیت ملی بر روند مذاکرات و عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی نظارت دارد، گفت: در گذشته نیز به همین ترتیب است. 2 هفته است که وی حداقل 2 دیدار با مقامات ارشد وزارت امور خارجه داشته است.

مقتدایی در ادامه با بیان اینکه همه باید بدانند موضوع مذاکره یک موضوع ملی است و نباید در قالب حزبی و جناحی به آن نگاه کنیم، ادامه داد: همه باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنیم که به شکلی خاص و با تعاریف خاصی کار می کند.

وی افزود: ما به دنبال توافقی هستیم، اما توافقی که منعکس کننده منافع مردم ایران باشد. توافقی که منافع ملت در آن لحاظ نشود، توافقی نیست که جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کننده به دنبال آن باشند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید