تیم مذاکره کننده ایران در راستای حفظ منافع ملی ایستاده است


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892238

امیری با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده ایران مقتدرانه در راستای منافع ملی ایستاده است، گفت: نظر آمریکا و اسرائیل در برجام متفاوت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی حیدر امیری در گفت و گو با خبرنگار صفیفلک اظهار داشت: غرب در مذاکرات وین تلاش می کرد قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم خط رسانه ای را پیش ببرد و وانمود کند که به دنبال برجام نیست و بر این اساس او در اهدافش پیش رفت، از آنجا که می خواستند جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند.

وی افزود: پس از تشکیل تیم مذاکره کننده در دولت جدید متوجه شدند که تیم جدید با قاطعیت و مقتدرانه در مسیر حفظ منافع ملی حرکت می کند و در برجام به دنبال تضمین، رفع تحریم ها و حتی مجازات برای مردم هستند. غرب در صورت نقض معاهده، زیرا آمریکا بارها بی صداقتی خود را ثابت کرده و به هیچ قولی پایبند نیست.

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در اقدامی هوشمندانه مذاکرات را سازماندهی کرده و راستی آزمایی در دستور کار است تا قدم به قدم در این زمینه حرکت کند و غرب هرگز فکر نمی کرد جمهوری اسلامی ایران خیلی قدرتمند باش در پرونده برجام اقدام کنند.

امیری با اشاره به تعلل و تعلل آمریکا گفت: آمریکا در حال حاضر در یک خیابان چند طرفه گیر کرده است، بنابراین از یک طرف صهیونیست جهانی می گوید نباید شروط ایران را قبول کرد، از طرف دیگر جمهوری خواهان هستند. و از سوی دیگر اسرائیل هر کدام نظر خود را دارند، بنابراین بایدن می داند که اگر به برجام بازنگردد، در انتخابات بعدی بازنده خواهد شد و از سوی دیگر، اگر به عقب برگردد، شما باید شرایط ایران را بپذیرد که اسرائیل گفته است نباید این شرایط را بپذیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بین آمریکا و اسرائیل اختلاف نظر وجود دارد و اسرائیل تلاش کرده است که آمریکا را به برجام بازگرداند اما شروط ایران برای محدود کردن ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم و موضوع هسته‌ای را نپذیرد، اما ایران این را نخواهد پذیرفت. مقتدرانه در راستای منافع ملی ایستاده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید