حفظ منافع ملی هدف اصلی تیم مذاکره کننده دولت جدید است

ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779848

امیری گفت: حفظ منافع ملی هدف اصلی تیم مذاکره کننده دولت جدید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی حیدر امیری در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: آمریکا در همه مذاکرات برای تامین منافع خود تلاش می کند و تا زمانی که منفعت داشته باشد به مذاکرات ادامه خواهد داد وگرنه همه چیز را به هم می ریزند. باید برای این فرآیندها هزینه شود.

وی افزود: متأسفانه در ماجرای برجام عده ای بی ادب شده و به تمام تعهدات خود عمل کرده اند، در حالی که زمان اجرای وعده های آمریکا مبنی بر رفع تحریم ها فرا رسید به راحتی از برجام خارج شدند. در واقع این الزام یکی از مهم ترین آنهاست.«ویژگی های نظام سلطه.

این کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: آمریکا در تمامی مذاکرات بین المللی تنها با تقلب به دنبال منافع خود بوده است و در سال های اخیر تعلیق در برجام برای رفع تحریم ها اتفاقی نیفتاده است.

امیری گفت: با توجه به روی کار آمدن دولت انقلابی و تیم مذاکره کننده دولت جدید، دفاع از منافع ملی تا زمانی که به غرب اعتماد نداشته باشیم و در جریان هر گونه مذاکرات لازم و کافی باشد، مهم است. ضمانت باید داده شود. «و اگر بوی اشتباه و تقلب به مشام می رسد، فوراً کار را از سر بگیرید.

وی گفت: اقدامات اخیر تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران موجب کاهش توقعات آنها شده و قطعا می توانند با برنامه ریزی در بسیاری از برنامه ها برای تامین منافع کشور موفق شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید