اقدامات مثبت دولت اصلی بدون امضای FATF / به نام منافع حزبی چشمان خود را بر روی واقعیت ها نبندید.


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813671

گادری با مقایسه عملکرد دولت های گذشته و فعلی گفت: عملکرد دولت فعلی با دولت های گذشته بسیار متفاوت است و افتخاری که امروز داریم به دلیل ایستادگی دولت است. غرب هم متوجه شده است که این حکومت با دولت قبل فرق دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ در روزهای پایانی سال و در شب سال نو که همه عجله داشتند تا سال جدید را با سلامتی و آرامش آغاز کنند، ناخودآگاه یاد روزهای شلوغ سال قبل افتادم که مردم قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار می شدند و کارت ملی آنها ارسال می شد. پادگان از مغازه ای به مغازه دیگر در خیابان ها پرسه می زدند تا ساعت ها در صف بایستند اما اگر قیمت ها بالا رفت البته فقط دغدغه مردم نبود کمبود واکسن در سایه تاج نگرانی مضاعف بود که در کنار کمبودها و هزینه های افسارگسیخته، همه را عذاب داد و این مصیبت به یک مصیبت غم انگیز روزانه برای مردم تبدیل شد.


* افزایش قیمت ها در دولت قبل بسیاری از خوراکی های اصلی را از سفره مردم حذف کرد

این در حالی بود که بر اساس گزارش مرکز آمار در دی ماه سال 99، سرانه مصرف کالاهای اساسی در کشور به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی اساسی، اکثر مردم مجبور به کاهش خرید این مواد غذایی شدند و این نشان دهنده کاهش روحانی به دلیل گرانی غذاست.

آمارهای مرکز آمار حاکی از آن است که افزایش شدید قیمت مایحتاج اساسی و مواد غذایی در دولت روحانی باعث شده تا اقشار متوسط ​​و فرودست کمتر توانایی خرید داشته باشند و این مواد غذایی اصلی به تدریج از حجم خود حذف می شوند، به طوری که میانگین مصرف این مواد غذایی غذاها نزدیک به نصف است. در دولت روحانی شاهد کاهش 50 درصدی مصرف سرانه ماهی، 46 درصدی مصرف سرانه گوشت قرمز و 25 درصدی مصرف سرانه برنج باشیم.


* اعتماد مردم از بین رفت که آبروی آنها نادیده گرفته شد

و همه اینها در سایه امیدهای دولت مردان وقت به برجام و غرب اتفاق افتاد که معیشت مردم و حتی آب خوردن را با پایان برجام و امضای FATF پیوند زد. خبری از بازدید و رصد بازار نبود و وقتی اتفاقات طبیعی و غیرطبیعی رخ می داد، هیچکس کارمندی را در کنار خود نمی دید تا به مشکلات آنها رسیدگی کند یا حداقل درد آنها را بشنود. این در واقع اعتماد مردم را زمانی که حیثیت آنها نادیده گرفته شد، از بین برد.

حسین پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر و نماینده فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در توییتی نوشت: مشکلات و معضلات اقتصادی روح و روان مردم را آشفته کرده است. دولت دوازدهم به خصوص اخیرا بازار را تنها گذاشته و برنامه ای برای کنترل قیمت کالاهای اساسی ندارد، مردم به برنامه های دولت جدید امیدوار هستند.

سید محمدرضا میر تاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و رئیس کمیسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشت: مشکلات و مشکلات معیشتی؟

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و نماینده فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشت: با شکستن رکوردهای جهانی یکی پس از دیگری توسط دولت تدبیر. سه قفل اقتصاد و معیشت با کلید برجام، نارضایتی و ناامیدی ملت با شعار امید.


* اگر اقدامات موثر را برای منافع حزبی و جناحی تخریب کنیم و عذرخواهی کنیم بی انصافی است.

امروز به بازار رفتم با اینکه هنوز نگرانی از بابت قیمت وجود دارد اما جلوی هیچ مغازه ای صف نبود قفسه مغازه ها و فروشگاه ها پر از اجناس مختلف است بیش از 80 درصد مردم دو دوز دریافت کردند. دوز سوم واکسن تاج، ششم موجی از تاج که به اندازه امواج قبلی طولانی و کشنده نبود. بی انصافی است اگر شرایطی را که سال گذشته برای منافع حزبی و جناحی داشتیم فراموش کنیم و اقدامات موثر دولت فعلی را تخریب و توجیه کنیم.


* اجرای دولت فعلی با دولت های گذشته 9 ریال تفاوت دارد

غلامحسین قادری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با مقایسه عملکرد دولت های گذشته و فعلی گفت: البته عملکرد دولت فعلی با دولت های گذشته بسیار متفاوت است. اینکه می گویند وضعیت کمی تغییر کرده است، درست نیست. خوب نیست و جامعه از وضعیت فعلی راضی نیست و انتظار دارند آقای رئیسی برای تغییر و بهبود اوضاع سریعتر عمل کند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: با این حال عملکرد دولت فعلی با دولت های گذشته بسیار متفاوت است. این واقعاً افتخاری است که امروز داریم، زیرا دولت کار نمی کند و غرب متوجه شده است که این دولت با دولت قبلی و ایستادگی، مقاومت متفاوت است.


*دولت قبلی همه جا به کشورهای مذاکره کننده باج می داد تا از غرب امضا بگیرند

وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حذف برخی افراد از لیست تحریم ها گفت: در حالی که تحریم ها لغو نشده است، اما شب گذشته اعلام شد که غربی ها می خواهند سپاه پاسداران و چند موضوع دیگر را از لیست تحریم خارج کنند. یعنی غربی ها «برای امضای این دولت باید اسلحه به دست بگیرند، اما خود دولت پیشنهاد داده که در لیست تحریم ها قرار بگیرند، یعنی یک امتیازی بدهند که مثلاً غربی ها. زودتر امضا کنید چون به روز انتخابات نزدیک بود.

گادری با بیان اینکه افتخاری که امروز در سیاست و روابط بین الملل داریم واقعا با آنچه در دولت 9 ریالی قبلی وجود داشت متفاوت است، گفت: امروز از نظر اقتصادی واقعاً متفاوت است، روابط ما حداقل با کشورهای همسایه، دو دولت بزرگ روسیه. و چین به عنوان دو قدرت اقتصادی دنیا راه را برای وضعیت بسیار بهتری در سال های آینده هموار می کنند، اگرچه هنوز وارد نشده اند و برنامه های خود را اجرا نکرده اند، اما وقتی سرمایه گذاری بیاید و کار شروع شود قطعا باز خواهد شد. و از نظر اقتصادی 9 ریال متفاوت از دولت قبل خواهد بود.


* همان کاری را می کنیم که دولت قبل امروز ما را با آن ترساند

وی افزود: اتفاقی که افتاده این است که جریان اصلاحات به ویژه این روزها مطالبی را مطرح می کند تا مسائل اساسی و تاثیرگذار فراموش شود. مثلاً به مخالفان خود می‌گفتند که تاجران تحریم به نفعشان هستند که کشور را تحریم کنند، اما امروز کیست؟ «او برای حفظ منافع آنها تلاش می‌کند تحریم‌ها را حفظ کند. چیزهایی که دولت ما در آن زمان از آن می‌ترسید و می‌گفتند. که اگر این کارها انجام شود، تحریم ها شدیدتر می شود، ما امروز انجام می دهیم و تحریم ها به تدریج کنار گذاشته می شود.


* اقدامات مثبت دولت اصلی بدون امضای FATF

گادری با تاکید بر اینکه خود دشمن هم متوجه شده بود که تحریم ها تاثیری ندارد، خاطرنشان کرد: دولت قبل ما را مرعوب کرده بود و ما را به جنگی کشاند که اصلا وجود نداشت. بارها گفته شده تا زمانی که FATF امضا نشود، یک قدم نمی توان فهمید که امروز بدون امضای FATF گام های مثبت بسیاری برداشته شده است، منافع آنها نه منافع خودشان، زیرا معتقد بودند اگر غرب دنبال می کرد. غربی ها می توانند با منافع خود کنار بیایند.

این کارشناس سیاسی افزود: امروز واقعا شرایط ما فرق کرده است، هرچند هنوز هم مردم می گویند همه مثل هم هستند. آیت الله جوادی امالی جمله جالبی دارد. وی گفت: مظلومیت حضرت علی (ع) این نیست که در جاهای مختلف باشند و ظلم بخوانند حضرت علی (ع) همان جوانی بود و آنهایی که خیبر را ندیده بودند و نشنیده بودند که چه اتفاقی افتاده است و چیزی از جنگ‌های آن نمی‌دانستند. اوایل اسلام وقتی امام علی (ع) بعد از 25 سال به حکومت رسید، این را ناعادلانه گفتند. یکی مثل سه تای دیگه مظلومیت حضرت علی (ع) این بود که ایشان را به عنوان خلفای دیگر می شناختند، متأسفانه امروز نیز همین وضعیت در جامعه ما ادامه دارد و عده ای خدمات و اقدامات مثبت انجام شده را نادیده می گیرند و حکومت کنونی را مانند دولت های گذشته می دانند، در حالی که وضعیت امروز این گونه است. با شش ماه و یک سال پیش بسیار متفاوت است.


* کاهش 5 درصدی تورم برای مردم چندان محسوس نیست

وی در خصوص کاهش نرخ تورم گفت: درصد و آماری که می گویند تورم کاهش یافته و در بازار کاهش یافته است هنوز قابل مشاهده نیست. خیلی ها می گویند آمار مرکز آمار دقیق نبوده و دولت از افشای این آمارها جلوگیری می کند در حالی که آمار بسیار بالاتر بود. خوب وقتی تورم 45 درصد است، کاهش 5 درصدی تورم چندان به چشم مردم نمی آید. این رقم بسیار بالاست، اما برای مردم قابل لمس نیست، چون 45 درصد بوده، الان 40 درصد است و مردم انتظار دارند به زودی شرایط زندگی بهتر شود.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: هم از نظر سیاست خارجی و هم از نظر کاری که این دولت انجام می دهد با دولت قبل خیلی فرق دارد، همین آزادسازی سواحل، 3-4 دولت تا امروز شعار داده اند، گفتند که ما سواحل را آزاد خواهیم کرد اما از آنجایی که منافع ثروتمندان در خطر بود هیچ کدام وارد معرکه نشدند اما امروز دولت با شجاعت تمام وارد این موضوع شده و منافع ثروتمندان را نادیده می گیرد.آزادی سواحل می دهد. فرصت و جفا نشان می‌دهد که دولت بسیار خوب و عالی عمل می‌کند، اما خوب، متأسفانه آسیب‌ها زیاد است و از این رو اقدامات مؤثر برای برخی ملموس و قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید