اقدامات روحانی برای مردم گران تمام شد و اثر آن ادامه دارد/ آثار اقدامات دولت اصلی تا سه ماه آینده مشخص می شود

ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781074

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانا:

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه وضعیت امروز ما همچنان متاثر از تصمیمات نامناسب دولت روحانی است، گفت: بدون شک در سه ماه آینده شاهد تاثیر اقدامات دولت و وزارت جهاد کشاورزی خواهیم بود. جرد

علیرضا نظری عضوکمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص نوسانات قیمت محصولات کشاورزی گفت: دلیل اصلی نوسانات قیمت ها و مشکلاتی که برای محصولاتی مانند مرغ و تخم مرغ، لبنیات و سایر کالاهایی که معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد به وجود آمده بحث واردات است. مواد خام برای دام”.

وی افزود: اگر بنا به دلایلی مواد اولیه تامین نشود و به دست کشاورزان نرسد، این نوسانات قیمتی به دنبال خواهد داشت. البته تاثیر برخی تصمیمات و سیاست های حمایتی با تاخیر قابل مشاهده است، به عنوان مثال مرغ یک روزه که سه ماه پیش با قیمت 8500 تن وارد مراکز مرغداری شده بود، اکنون با قیمت بالاتری به دست مردم می رسد. به همین دلیل است که اقداماتی که امروز انجام می شود چندین ماه طول می کشد تا نتایج خود را به توده ها نشان دهد.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: میزان ارز اختصاص یافته به سهم جهادی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به پنج ماهه اول سال افزایش چشمگیری داشته است و آقای ساداتی نژاد بانک مرکزی را مجاب کرده تا ارز مورد نیاز برای معرفی را تعیین کند. «نقد یا اعتبار به میزانی که این ماه تا مرداد ماه بیش از ابتدای سال عملیاتی شده بود.

نظری گفت: اقدام دیگر آقای ساداتی نژاد در ساماندهی محصولات کشاورزی و بحث ترخیص این مواد اولیه از گمرک این است که میزان ارز آزاد شده برای ترخیص در دو ماه گذشته در پنج ماهه امسال بیش از دو برابر شده است. .

وی تاکید کرد که کاستی های امروز دولت دوازدهم بار سنگینی را بر دوش مردم و وزارت کشاورزی گذاشته است. امروز آثار منفی اقدامات دولت قبل باعث شده تا تلاش های وزارت کشاورزی در این زمینه کمتر به چشم بیاید.

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه آثار پیگیری های وزارت جهاد کشاورزی در ماه های آینده نمایان خواهد شد، ادامه داد: وضعیت امروز ما همچنان متاثر از تصمیمات نابجای دولت روحانی است.

نظری بیان کرد: بدون شک در سه ماه آینده شاهد آثار اقدامات دولت اصلی و این افزایش تامین مواد اولیه خواهیم بود. و واحد تولید گوشت، مرغ و ماهی، تخم مرغ و… باز خواهد شد و مردم تأثیر مثبت این اقدامات را بر روی میز خود خواهند دید. دولت و مجلس در مقابل مردم روسفید خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید