به گفته مجلس، برخی از اپراتورهای مخابراتی از افزایش عوارض دولتی معاف شده اند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: وزارت ارتباطات همواره مدافع فعالان و ارائه دهندگان خدمات در اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده، بوده و خواهد بود. بخش خصوصی باید دولت را برای مشارکت کامل در پروژه‌های بزرگ همراهی کند.

وی ادامه داد: بر اساس یکی از بندهای قانون بودجه، هزار و 400 اپراتور مخابراتی که مدت اعتبار آنها در سال 1400 به پایان رسیده بود، برای تمدید پروانه خود باید مبلغ قابل توجهی حق الامتیاز پرداخت کنند و سهم دولت برای آنها ده درصد بیشتر در نظر گرفته شد. این امر در مورد سایر اپراتورهای مشابه که اعتبار آنها در سال 1399 یا 1401 منقضی شده است، صدق نمی کند.

وی افزود: این وظیفه شرکت های کوچک بدون شبکه را با بحران جدی مواجه کرده و فرصت رقابت و حضور طولانی مدت در بازار را از آنها گرفته و از ارائه خدمات دسترسی به شبکه محروم کرده است.

زارع پور گفت: پیگیری های متعدد وزارت ارتباطات از سوی دستگاه های مختلف و ارائه نظرات کارشناسی در نهایت منجر به ارائه نظر قانونی به معاونت حقوقی شد. بر اساس این نظریه، ServCo و MVNO که شبکه مستقلی ندارند مشمول این راه حل نخواهند شد و ممکن است به ارائه خدمات خود برای برقراری ارتباط و تسهیل دسترسی عمومی به شبکه ملی اطلاعات و انواع خدمات مبتنی بر آی تی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید