بودجه 1300 میلیارد تومانی در سال 1401 شهرداری زنجان تصویب شد


ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812736

لایحه بودجه 1300 میلیارد تنی 1401 شهرداری زنجان در جلسه رسمی و علنی ظهر امروز (پنجشنبه 13 اسفند) شورای اسلامی شهر زنجان با رای قاطع هر 9 نفر از اعضای شورا به تصویب رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; منصور مرادلو رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه عصر امروز شورای شهر زنجان که به بررسی و تصویب بودجه بودجه 1401 شهرداری زنجان اختصاص داشت، گفت: بودجه شهرداری زنجان در سال جاری است. 890 میلیارد تن، در لایحه 1401 رشد 400 میلیارد تومانی به بیش از هزار و 300 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گفت: با وجود اجرای پروژه ها در سال جاری، مشکلاتی داشتیم. – با این حال پروژه ها در حال انجام است و شاهد افتتاح پروژه هایی خواهیم بود که بیش از چهار سال است که متوقف شده اند.

مرادلو با بیان اینکه مترو در چهارراه گلشهر می تواند تا قبل از پایان سال برای عبور و مرور شهروندان مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش شهرداری برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با توجه به اینکه کل پروژه پارکینگ طبقاتی خیابان سعدی وسط متعلق به شهرداری زنجان است، انتظار می رود شهرداری تلاش کند و با رفع مشکلات شاهد افتتاح این پارکینگ باشیم. چالش ها و مسائل.”

وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه های عمرانی مخالفانی دارد خاطرنشان کرد: نه تنها شهرداری در اجرای پروژه ها دخالت دارد، بلکه دستگاه های گاز، برق و غیره نیز موثر هستند و جلسات متعددی برای رفع مخالفت ها برگزار شده است.

مرادلو در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه بودجه شهرداری باید قابل کنترل باشد و قابلیت کنترل بودن یک اصل مهم در درآمدها و هزینه های شهرداری است، گفت: مصداق ندارد.

وی کاهش هزینه های جاری را یکی از اتفاقات مثبت بودجه سال آینده شهرداری زنجان برشمرد و افزود: 47 درصد از بودجه سال آینده مربوط به وام های جاری و 53 درصد مربوط به وام های عمرانی است و وجود دارد. تغییر قابل توجهی با بودجه امسال است و این تغییر به طور کامل برنامه ریزی شده است. .

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه امکان انجام فعالیت های عمرانی در زنجان حداکثر 8 ماه در سال است، گفت:.

وی خاطرنشان کرد: باید به مسائل فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و مذهبی توجه ویژه شود و مسائل فرهنگی در اولویت برنامه ها باشد.

مرادلو با تاکید بر مناطق فقیرنشین زنجان گفت: باید تلاش کنیم خدمات ارائه شده به شهروندان عادلانه باشد و خدمت به مردمی که صاحبان اصلی نظام و ولی امر ما هستند وظیفه ماست.

وی مشکل ترافیک زنجان را بسیار آزاردهنده دانست و افزود: باید تکلیف سبزه میدان تعیین تکلیف شود و مشکلات ترافیکی با برنامه ریزی بررسی و رفع شود.

مرادلو با اشاره به اهمیت تقویت حوزه ارتباطات و روابط عمومی گفت: انعکاس اخبار از اقدامات، تلاش ها و فعالیت های شهرداری زنجان و چشم انداز برنامه های شهرداری بسیار مهم است و باید اطلاع رسانی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه بودجه سال 1400 شهرداری زنجان در اردیبهشت ماه ابلاغ شد، گفت: امروز با تصویب لایحه بودجه سال 1401 بیش از 2 ماه از سال 1390 فاصله داریم. در سال جاری و با توجه به جلساتی که با اعضای کمیته تطبیق صورت گرفت. مصوبات انجام شده است، معتقدیم بودجه سال آینده شهرداری زنجان تا قبل از نوروز اعلام می شود.


* 700 میلیارد تن از بودجه شهرداری مربوط به وام های عمرانی است

مجید ناصحی مقدم، نایب رئیس شورا و رئیس کمیته بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه گفت: (ساخت و ساز) که 616 میلیارد تن است، 700 میلیارد تن نیز وام عمرانی است.

وی با اشاره به اینکه 47 درصد بودجه مربوط به وام های هزینه ای و 53 درصد مربوط به وام های عمرانی است، خاطرنشان کرد: لایحه بودجه به صورت کارشناسی تهیه شده است.

ناصحی مقدم خاطرنشان کرد: بخش عمده وام های هزینه ای مربوط به حقوق کارکنان 414 میلیارد تن است و عمده درآمدهای شهرداری نیز از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده است که 498 میلیارد تن اعطا شده که سهم قابل توجهی است.

رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر زنجان افزود: 350 میلیارد تن واگذاری و فروش املاک، 175 میلیارد تن عمران و آبادانی شهر و صدور پروانه ساختمانی، 153 میلیارد تن درآمد حاصل از جرایم این کمیسیون در مبحث هنر. 100 با احتساب منابع درآمد شهرداری است و 10 درصد درآمدها شامل سایر سازمان های شهرداری می شود.

وی با بیان اینکه بودجه ساخت شهرداری زنجان دارای چند موضوع اصلی است و در تدوین بودجه به دنبال چابک سازی و شفافیت و داشتن پیوست گزارش و نظارت بر اجرای پروژه ها 155 میلیارد تومان برای محیط زیست و خدمات شهری، 160 بود. میلیارد تن برای توسعه زیرساخت های فرهنگی، تفریحی و سبز و سایر هزینه های متفرقه 36 میلیارد تن است.


* هدف از کاهش دستور کمیسیون ماده 100 در بودجه شهرداری، تلاش برای کاهش تخلفات ساختمانی است.

حسین حمزه لوپک نایب رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه گذاران شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به آسیب شناسی شورای ششم شهرداری زنجان گفت:

وی افزود: بر همین اساس از شهرداری خواسته شد تا ردیف ها را متمرکز کند که منجر به کاهش ردیف ها شد در حالی که کاهش ردیف بودجه کمیسیون ماده 100 تلاشی برای کاهش تخلفات ساختمانی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید