بودجه 1401 باید منصفانه باشد

ساعت: 21:36
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1783067

رئیس جمهور گفت: بودجه سال 1401 باید بر اساس عدالت باشد و از آمایش سرزمین گرفته شود تا تسهیلات عادلانه توزیع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وی سه شنبه شب در نشست با جمعی از اقتصاددانان به نقل از جمعی از اقتصاددانان گفت: شما می دانید وضعیت اقتصادی که دولت در پیش گرفته است. و بسیاری از مردم تأثیر آن را در جیب خود احساس می کنند، اما شما اقتصاددانان دلایل آن را می دانید.

وی در تشریح وضعیت اقتصادی کشور که به دولت سیزدهم واگذار شد، گفت: شرایط فعلی اقتصادی باید با تصمیمات کارشناسی تغییر کند.

رئیس جمهور با طرح چند سوال تصریح کرد:

چرا شاخص های کلان اقتصادی کشور نامطلوب است؟

چرا تورمی که باید تک رقمی می شد اتفاق نیفتاد؟

چرا مردم در زندگی خود ده ها میلیارد دلار یارانه پنهانی را که دولت پرداخت می کند، نمی بینند؟

چرا با وجود هزاران میلیارد تن هزینه شده توسط دولت در 8 سال گذشته، رشد اقتصادی زیر یک درصد داریم؟

رئیسی گفت: اینها مسائلی است که در جامعه وجود دارد. اما اقتصاددانان داخل و خارج از دولت می گویند که امکان تغییر وضعیت اقتصادی کشور وجود دارد. دولت با نظر کارشناسی، تحقیق و درایت آماده است تا این تغییر را ایجاد کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: در شرف تهیه مهمترین سند مالی کشور یعنی بودجه سال 1401 هستیم. بودجه باید عدالت محور و بر اساس آمایش سرزمین باشد تا تسهیلات به طور عادلانه توزیع شود.

رئیسی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر فاجعه نامیدن کسری بودجه، گفت: با توجه به اینکه بودجه 1400 با کسری بودجه بسته شد، این کسری بار مالی برای دولت ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مقررات اقتصادی که درباره مشکلات کشور نوشته می شود نباید باعث رکود شود. باید ببینیم که چه کاری می توانیم انجام دهیم تا رونق و تورم نداشته باشیم. انتظار می رود دولت شرایط را تغییر دهد و مردم می دانند که این اتفاق یک شبه نمی افتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید