بودجه بندی باید منصفانه باشد / از تعصب در بودجه بندی اجتناب کنید

ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782688

رئیس جمهور با تشکر از زحمات تیم اقتصادی دولت در تدوین بودجه 1401 گفت: بودجه 1401 باید با توجه به تمرکز مدیریت بر اصلاح ساختار بودجه تدوین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور یکشنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تاکید بر اینکه بودجه 1401 در راستای نیاز کشور و اهداف دولت سیزدهم است، گفت: دولت عدالت است. بنابراین بودجه ریزی باید در راستای اجرای عدالت و عادلانه باشد.

وی با اشاره به عقب ماندگی تاریخی در قوه قضائیه افزود: یکی از اسناد مهم برای جبران عقب ماندگی ها، بودجه سالانه کشور است. به همین دلیل است که این سند باید بخشی از عقب ماندگی ها باشد سلام در عدالت اجتماعی و اقتصادی کشور را جبران کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: نظام بودجه نباید بر اساس چانه زنی، دوستی و فشار دیگران باشد و بودجه ریزی بر اساس نیازهای واقعی و چانه زنی و بخشی باشد. نگری جلوگیری شود.

رئیسی با اشاره به حجم زیاد فرار مالیاتی در کشور گفت: موضوع فرار مالیاتی یا محاسبه نادرست مالیات باید در بودجه 1401 رفع شود و در نتیجه درآمدهای دولت افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به قیمت ریالی برخی شرکت ها و سود آنها از انواع یارانه های پنهان و در ازای درآمد دلاری، گفت: این شرکت ها باید مالیات و سهم واقعی دولت و مردم را شفاف پرداخت کنند و با این نگرش مطالبه کنند. ” بیا دیگه بودن.

رئیس جمهور در تشریح رویکرد دولت به بودجه های استانی گفت: قصد نداریم در جزئی ترین مسائل استان ها دخالت کنیم، اما نظارت بر کار دستگاه های کشوری در استان ها توسط سازمان برنامه و بودجه باید ادامه یابد. مبنای پایدار. “

رئیسی با اشاره به ایجاد بار مالی توسط دولت قبل برای دولت سیزدهم و فروش اوراق بهادار، گفت:

لزوم هماهنگی قوای سه گانه بیا دیگه برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی در سال 1401

در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از پیش بینی های دولت برای بودجه 1401 ارائه کرد که بر اساس آن سازمان برنامه و بودجه رشد اقتصادی کشور را در سال آینده 8 درصد پیش بینی کرده است.

سازمان برنامه و بودجه همچنین نرخ رشد ارزش افزوده را در هر یک از استان ها با تاکید بر عدالت محوری و بدون کسری بودجه در حال توسعه پیش بینی می کند.

در این جلسه در چارچوب بودجه پیشنهادی سال آینده هماهنگی لازم بین قوای سه گانه مشخص شد بیا دیگه پیگیری و مدیریت هزینه ها در سال 1401.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید