بیش از 47 هزار نفر در نهضت ملی مسکن قزوین ثبت نام کرده اند

وی افزود: از ابتدای ثبت نام در این طرح تاکنون بیش از 79 هزار نفر در استان قزوین ثبت نام کرده اند که البته یک هزار و 282 واحد در فاز اول مستقر شده اند.

رئیس نظارت بر طرح های مسکن و بازسازی راه ها و شهرهای استان قزوین با اشاره به میزان استقبال از طرح جهش تولید مسکن، گفت: استقبال خوبی از این طرح شده و آمار نهایی ثبت نام کنندگان اعلام می شود. شمارش در روزهای آینده “

بیش از 2000 معلم برای ثبت نام در پروژه مسکن درخواست داده اند

رحمانی در خصوص وضعیت اسکان معلمان استان گفت: طی تفاهم نامه ای با معلمان باید با یک آژانس آموزشی آشنا می شدیم اما به دلیل اختلافاتی که بین تعاونی های پرورشی وجود داشت، این نمایندگی به بنیاد مسکن واگذار شد. “

وی با یادآوری اینکه میانجیگری و زمین مسکن فرهنگیان به بنیاد مسکن واگذار شده است، گفت: در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم و برنده نهایی تا هفته جاری و قرارداد و عملیات اجرایی اعلام می شود. آغاز خواهد شد.”

این مسئول با اشاره به اینکه زمین اختصاص داده شده برای مسکن فرهنگیان 800 واحد ظرفیت دارد، گفت: 2300 نفر از فرهنگیان استان در سامانه مسکن ثبت نام کرده اند و از این تعداد 332 نفر توسط آموزش و پرورش و اداره کل راه های معرفی شده بهسازی شده اند. و توسعه شهری

رحمانی با بیان اینکه بیشترین تعداد ساخت و ساز مسکن در شهرستان مهرگان متمرکز است، یادآور شد: ساخت 1335 بلوک را آغاز کردیم و مابقی بلوک ها را از طریق بنیاد مسکن و هزار بلوک باقیمانده فاز دو، سه و فرهنگیان را احداث کردیم. واحدها به زودی آغاز شد.

وی افزود: در حال حاضر ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن از عوامل اصلی نهضت ملی مسکن هستند و فعالیت های مربوطه توسط این دو نهاد انجام می شود.

ثبت نام بیش از 47 هزار نفر در طرح ملی مسکن

رئیس اداره نظارت بر پروژه های مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به آمار ثبت نام عمومی در طرح ملی مسکن ادامه داد: تاکنون 47 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد 780 واحد در شهرستان ها ثبت نام کرده اند. با کمتر از 100 هزار نفر به بنیاد مسکن تحویل داده شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در مرحله اول نهضت ملی مسکن یک هزار و 282 واحد توسط ستاد اجرایی فرمان امام و در فازهای 2 و 3 هزار و 35 واحد توسط بنیاد مسکن با همکاری سه شرکت انجام می شود.

وی یادآور شد: در ادامه اجرای طرح ملی مسکن، برنامه ریزی برای اجرای 8 هزار واحد در مهرگان و 7 هزار واحد در سایر شهرستان های استان در دستور کار اداره کل «راه و شهرسازی» قرار دارد.

رحمانی با اشاره به وضعیت مسکن افراد دارای معلولیت گفت: محدودیتی برای ثبت نام این افراد وجود ندارد و در صورت حمایت مسئولان از ساخت مسکن معلولان همکاری لازم را خواهیم داشت.

رحمانی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن شرایط ثبت نام به عنوان مجرد تعیین شده که برای زنان مجرد حداقل 35 سال و برای مردان مجرد حداقل 45 سال است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متقاضیان مسکن در صورتی می توانند از طرح مسکن استفاده کنند که خود و اعضای خانواده خود از سال 84 تاکنون مسکن نداشته باشند و وام یا زمین دولتی دریافت نکرده باشند و حداقل در پنج سال گذشته در شهر مورد تقاضا سکونت داشته باشند.

افزایش هزینه موادی که باید کنترل شوند

این مقام مسئول اذعان داشت: هیچ محدودیتی برای ثبت نام افراد نداریم و موظفیم هر تعداد ثبت نام و واجد شرایط را در برنامه خود قرار دهیم.

وی با اشاره به تسهیلات ویژه برای خود مالکان اذعان داشت: این افراد می توانند با اتکا به سامانه نسبت به ثبت اسناد اقدام و هویت، پروانه ساختمانی و اسناد زمین اقدام کنند.

وی در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: افزایش قیمت مصالح باعث افزایش قیمت مسکن و ایجاد مشکل برای متقاضیان می شود. خواهان سهمیه بندی مشخص و کنترل شده برای مصالحی مانند سیمان، آهن و میلگرد برای شرکت های دخیل در نهضت هستیم.

رحمانی در پایان با بیان اینکه سامانه ارتباطات راه و شهرسازی منبع اطلاع رسانی بوده است، گفت: متقاضیانی که متقاضی هستند به اطلاعات توجه کرده و از تماس حضوری با ستاد کل خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید