بیش از 50 هزار سفیر سلامت در مدارس کرمانشاه مشغول به کار هستند


ساعت: 14:04
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911698

رئیس اداره تربیت بدنی و تربیت سلامت کرمانشاه:

شیرزاد احسان خواه گفت: 58 هزار دانش آموز در طرح سفیر سلامت در مدارس کرمانشاه مشارکت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیرزاد احسان خواه در گفتگو با مرصاد نیوز از اجرای طرح سفیر سلامت در مدارس استان خبر داد و گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و شیوع برخی بیماری ها این طرح به منظور آموزش مدرسه به همسالان انجام می شود. سلامتی.

رئیس اداره تربیت بدنی و تربیت سلامت استان کرمانشاه افزود: 58 هزار دانش آموز در این طرح شرکت می کنند که مواردی همچون بهداشت فردی، سلامت اجتماعی و روانی، تغذیه مناسب و فعالیت بدنی را فرا می گیرند و به همسالان خود منتقل می کنند. .

وی با اشاره به اینکه طرح سفیر سلامت یکی از طرح های کلیدی و مهم آموزش و پرورش است، گفت: این طرح در مقطع ابتدایی 20 درصد و در مقطع متوسطه اول و دوم هر کدام 15 درصد را پوشش می دهد.

احسان خواه افزود: دانش آموزانی که سفیران سلامت هستند پیام های سلامت را از مربیان بهداشت دریافت کرده و به دانش آموزان منتقل می کنند.

وی با بیان اینکه بهورز در مدارس کم است، گفت: این برنامه برای ارتقای سلامت دانش آموزان و به دلیل کمبود بهورز در مدارس اجرا می شود.

این مسئول با بیان اهمیت سلامت دانش آموزان که همه فرزندان ما هستند خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید