“لیستر” ؛ تنها صندوق دانش بنیان البرز که 550 نفر جوان در آن مشغول به کار هستند

زمان: 08:42
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775699

پرورشگاه 80 کودک با مزایای اقتصادی از تولید مودم و تلفن همراه ایرانی ؛

با توجه به اینکه حمایت شرکت های دانش بنیان و دستاوردهای جوانان ایرانی در بیانیه گام دوم انقلاب برای ارتقای اقتصاد مورد تأکید مقام معظم رهبری است ، اوقاف البرز این راهبرد را اجرا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکحفظ و تثبیت کمکهای مالی ، کارآیی اقتصادی و تحقق اهداف قابل اطمینان از کمکها از مهمترین ماموریتهایی است که سازمان خیریه و خیریه انجام می دهد ، اما در سالهای اخیر موضوع اقتصاد اهداء نیز مطرح شده است.

در سالهای گذشته ، کمکهای مالی از طریق رانتهای کم بهره مدیریت می شد. به طور طبیعی ، این امر به حداقل رساندن درآمد محدود شد ، اما گرایش های سرمایه گذاری در سال های اخیر مشخص شده است.

32818668 0866 429d 8b73 e0eb059fbbb1 خبر خاکستری

کشاورزی ، باغداری ، دامداری و ارتباط بین اهدا و علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان نشان می دهد که اهداء علاوه بر آثار و کارکردهای فرهنگی ، امکانات بی شمار دیگری نیز دارد. رویکرد اقتصادی اهدایی یکی از عوامل مهم در بهره وری اقتصادی اهدا است.

حمایت از شرکت های دانش بنیان و دستاوردهای جوانان ایرانی در بیانیه دومین گام انقلاب برای ارتقای اقتصاد مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفت و این نسخه شفابخش ، برون سپاری فعالیت ها و واگذاری آن به جوانان نخبه خواهد بود.

با این مقدمه ، به سراغ رئیس بخش بهره وری اقتصادی صندوق های البرز و آثار مقدس رفتیم تا از رویکرد جدید کمک رسانی برای ما بگوییم و میزان ظرفیت استعدادی را که مورد غفلت واقع شده است ، روشن کنیم.

95fb03aa d7ac 4eeb b3fd bf9ae183c098 خبر خاکستری

بهروز عاشری به خبرنگار تیتریک می گوید؛ “مفهوم اقتصاد وقفی به درستی توضیح داده نشده است. در حالی که کارکردهای فرهنگی وقف برای مردم ملموس است ، رویکرد و انعطاف بقاع متبرکه منجر به بسیاری از فعالیت های مردمی از جمله حمایت وفادار امام زادگان حتی در دوران شیوع ویروس کرونا.”

با توجه به اینکه البرز مرکز علم و فناوری کشور است و مردم باید آثار اشتغال ناشی از این توانایی های خاص را مشاهده کنند ، وی کمک های برون سپاری را به کمک سید احمد میرسپاهی معروف به لیست معرفی کرد.

تأمین زیرساخت های ایجاد شرکت های دانش بنیان در بنیاد لیستر اولین گامی است که بنیاد در تفاهم نامه ای با دفتر استاندار البرز برداشته است. سمانه عظمایی قائم ، یک شرکت دانش بنیان ، بر اساس دانش محلی محصولات الکترونیکی و مخابراتی تولید می کند.

در مرحله اول ، تولید مودم های 100٪ خانگی در دستور کار شرکت قرار گرفت و 150 نفر با اهداء لیستر مشغول به کار شدند ، اگرچه این روند در راستای قصد واقف برای ارائه دانش ، کمک به فقرا و علم و تحقیقات بود.

ایجاد مجموعه دانش بنیان در لیست نیز از دستاوردهای موسسه اهدا کننده در نمایشگاه ملی سازمان بنیاد محسوب می شود.

تولید مودم های محلی باعث استخدام تکنسین ها و کارشناسان شده و محصولات آنها به فروش می رسد ، مرحله دوم این کار تولید محصولات مخابراتی الکترونیکی ایرانی یا تلفن های همراه است ، زیرا متأسفانه با بازار 100٪ خارجی روبرو هستیم.

d5d1370b c067 4d86 b0ca 9bbe8e8b746f خبر خاکستری

جلوگیری از خروج ارز در شرایط تحریم ، جوانان البرزی را تشویق کرده است تا با شرکت دانش بنیان فوق الذکر برای تولید محصولات محلی و کاهش وابستگی همکاری کنند ، روندی که برای 400 نفر شغل ایجاد می کند.

هدیه لیستر با این درخواست نشان داده شد که کمک های مالی می تواند با توجه به نیازهای جدید جامعه عملکردهای متنوع تری داشته باشد و برای تولید در دسترس باشد. البته مشارکت و سرمایه گذاری در بعد دیگری نیز وجود دارد.

حمایت از آموزش 80 کودک بی سرپرست و بدسرپرست که از مسکن خانواده محروم شده اند ، هدف اهدای لیست است ، تا درآمد وی به چرخه نگهداری این کودکان بازگردد ، به طوری که علاوه بر منافع عمومی ، قصد وقف داشته باشد. نیز برآورده می شود

d62aec99 6657 4195 ab38 5bae7dda0e46 خبر خاکستری

کمکهای شاهزاده حسین کردان در ساوویلاخ برای تولید داروهای ضایعه نخاعی ، که یک داروی استراتژیک است ، به اجرا گذاشته شده است ، این کمک مالی به یک سهامدار تبدیل شده است ، و عواید حاصل از فروش دارو به عنوان یک کمک مالی بازگردانده می شود.

صرف نظر از آخرین جنبه اهدایی ، کارآیی اقتصادی اهدایی و عملکردهای جدید آن ، در صورت تشویق و پوشش رسانه ها ، قطعاً در دستیابی به اهداف م effectiveثر خواهد بود ، زیرا حل مشکلات مردم همواره مورد تأکید اهلبیت بوده است. (ع).) و معصوم …

6a436b6d ed97 4649 adb3 de893d5cb345 خبر خاکستری

در خاتمه ، باید گفت ؛ نیازهای اهدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در گذشته مساجد ، حسینیه ها ، تکایا ، الانبار ، پل ها و کاروانسراها مورد توجه قرار می گرفت ، اما امروزه نیازهای فعلی جامعه برطرف می شود.

البرز در حال حاضر 85 امام دارد که موظف به عبادت هستند ، بیش از 12000 رقیب و 2500 کمک مالی.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید