بیماران دیابتی باید دوز سوم واکسن تاج را تزریق کنند

ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800395

رئیس انجمن دیابت ایران با بیان اینکه مرگ و میر بیماران دیابتی مبتلا به بیماری عروق کرونر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، تاکید کرد: بیماران دیابتی باید نوبت سوم واکسن عروق کرونر را دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسدلا رجب، رئیس انجمن دیابت ایران گفت: در گذشته میزان مرگ و میر بیماران دیابتی با بیماری های همراه مانند چاقی، بیماری های قلبی عروقی و فشار خون به دلیل بیماری عروق کرونر قلب ۲۲ درصد بود. با واکسیناسیون این بیماران در دوز اول و دوم این رقم به شدت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون به ویژه دوز سوم برای بیماران دیابتی به دلیل انتشار سویه اومیکرون بسیار مهم است، زیرا این واکسن آنتی بادی های لازم را در برابر عفونت ها و ویروس ها تولید می کند و از بدن محافظت می کند و این آنتی بادی ها با میکروب هایی که وارد بدن می شوند مبارزه می کند. گفت.

رجب افزود: واکسن هایی که در کشور علیه کرونا استفاده می شود عوارض خفیفی دارد و شدید نیست و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پس از واکسیناسیون برای تزریق این واکسن با پزشک خود مشورت کنند. در محل تزریق بمانید و تحت نظر پزشک خود باشید تا در صورت بروز عارضه جدی، درمان فوری انجام شود.

رئیس انجمن دیابت ایران تاکید کرد: پس از واکسیناسیون، سیستم ایمنی بدن نسبت به واکسن تاج واکنش نشان می دهد و عوارضی مانند خستگی، تب، لرز، اسهال، سرگیجه، قرمزی، التهاب و تورم در محل تزریق و غیره ایجاد می کند. . “اینها علائم طبیعی هستند و نشانه هایی از فعالیت بدن برای ایجاد ایمنی هستند.

به گزارش رجب، علاوه بر واکسیناسیون، رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن مکرر دست ها و یا ضدعفونی و پرهیز از قاچاق در محیط های شلوغ برای بیماران دیابتی ضروری است. فرد مبتلا به دیابت مبتلا به ویروس کرونا علائم شدیدتری را تجربه می کند.

وی افزود: افراد دیابتی باید دمای بدن خود را کنترل کنند و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و از استرس و ترس از خود دوری کنند و آب کافی بنوشند. همچنین باید دست های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویند یا از محلول های ضدعفونی کننده استفاده کنند.

این پزشک گفت: افراد دیابتی در شرایط کنونی و همچنین سایر افراد باید به اصول تغذیه سالم و ایمن توجه ویژه داشته باشند و نیازی به گنجاندن مصرف ویتامین ها و مکمل ها در برنامه غذایی خود نداشته باشند و بیشتر از سلامت استفاده کنند. غذاها. “متاسفم.

رجب با بیان اینکه 12 درصد جمعیت بالای 20 سال مبتلا به دیابت هستند، خاطرنشان کرد: حدود 60 درصد از جمعیت کشور دارای اضافه وزن و چاقی هستند که از دلایل اصلی دیابت و سوء تغذیه، چربی بالا، فشار خون بالا، استعمال دخانیات و الکل هستند. . الکل و اختلالات خواب از جمله عوامل تشدید کننده این بیماری هستند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید