بیمارستانی در سطح جامعه کارگری استان یزد در حال ساخت است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس افزود: امروز هر چه در حوزه تولید، کار و کار تلاش می شود، شاخص های آن را در سطح کلان کشور خواهیم دید و نباید فکر کنیم که هستیم. فقط کارگران و دستمزد دریافت می کنند، اما باید توجه داشته باشیم که اثر این کار در شاخص های اقتصادی کل کشور نمایان است.


با کارگران باید با احترام و کرامت رفتار شود

جوکار با بیان اینکه نگاه ما به کارگران باید تکریم و تکریم باشد، افزود: نگاه ما به کارگران و مستمری بگیران باید سرشار از احترام و تکریم باشد زیرا رشد و توسعه کشور با تلاش و خدمات این عزیزان انجام می شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: جامعه بازنشستگان باید در شرایط عالی قرار گیرد تا آینده‌هایی که می‌خواهند وارد عرصه کار شوند، ثمره زحمات خود را ببینند. نتایج عمر طولانی آنها سخت کوشی در مقابل بازنشستگان

جوکار بیان کرد: در استان یزد تلاش شده تا جامعه کارگری مشکلی نداشته باشد، بیمارستان شهرداری، بیمارستان جدید، درمانگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی در این راستا آماده و در اختیار جامعه کارگری قرار گرفته و تلاش شده است. برای بهبود این شرایط انجام شد که در استان یزد انجام شد و در آینده نزدیک شاهد ثمره این تلاش ها خواهیم بود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و نادوشان در شورای اسلامی شهر ادامه داد: از سال 91 تا 92 و حتی قبل از آن به دنبال بیمارستانی نوساز بودیم که در حال حاضر این کار شروع شده است، هرچند در مقطعی پیشرفت ما کند شد. دلایلی وجود دارد، اما ما تمام تلاش خود را کردیم تا بیمارستانی در سطح جامعه کارگری پیدا کنیم.


انتقال بیمارستان اشکذر به سازمان تامین اجتماعی

وی در خصوص بیمارستان اشکذر گفت: این بیمارستان بر اساس کمک های خیرین 70 تا 80 درصد پیشرفت داشته است و مابقی اعتبارات را وزارت بهداشت در نظر گرفته است، همچنین این موضوع با دانشگاه علوم پزشکی مطرح شده است تا بتوانیم بگذریم. بیمارستان سازمان تامین اجتماعی و ایجاد جامعه کارگری و افزایش ظرفیت خدمات درمانی به کارگران استان.

جوکار در خصوص امنیت شغلی، قراردادهای موقت و دائم کارگران گفت: هفته آینده با رئیس قوه قضائیه جلسه ای خواهم داشت و در آن جلسه برخی از مشکلات پیش روی کارگران استان را مطرح خواهم کرد.

وی با بیان اینکه یزد یک استان صنعتی و معدنی است، افزود: جمعیت بیمه شدگان استان یزد زیاد است و سازمان تامین اجتماعی باید متناسب با این جمعیت و سهم خود در استان سرمایه گذاری کند.


هیچ شرکتی در استان یزد زیان ده نیست

جوکار با اشاره به اینکه بخشی از سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی باید به استان ها منتقل شود تا کارگران بتوانند در این بخش حضور پیدا کنند، ادامه داد: چون معادن و صنایع زیادی در استان داریم که می توان روی آنها سرمایه گذاری کرد زیرا هستند. سودآوری و اثرات آن جنبه های مثبت زیادی دارد. شرکت های استان یزد کاملاً سودآور هستند که حاصل کار جامعه کارگری استان است.

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به اینکه در همه جوامع مالیات اخذ می شود، گفت: همه اقشار جامعه مالیات می پردازند اما سقف پرداخت مالیات به کارگران را می توان در نظر گرفت که تعیین آن نیازمند تشکیل جلسات است. .

وی با بیان اینکه با اشاره به اهمیت مسکن کارگری و کمبود زمین در استان یزد، افزود: یزد زمین زیادی دارد و بهترین راه برای مسکن مردم واگذاری زمین است. از نظر دولت، زمین رایگان است و از کسی برای زمین هزینه ای دریافت نمی شود. طرح واگذاری زمین رایگان در تمامی شهرستان های استان یزد آماده است و از این نظر مشکلی وجود ندارد اما فرد مذکور باید بدون مسکن و زمین باشد.


اعطای زمین رایگان توسط دولت به مردم در تمامی شهرهای یزد

جوکار در خصوص بالا بودن اجاره بهای مسکن در استان یزد گفت: اجاره بهای مسکن در استان یزد سر به فلک کشیده است و با طرح واگذاری زمین رایگان به مردم می توان امیدوار بود که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش یابد و بخشی از مشکلات مردم در حوزه ساخت و ساز مسکن حل می شود.

وی با اشاره به اینکه ما در کشور یکسری مشکلات داریم و باید با مردم صادقانه صحبت کنیم، تصریح کرد: همه ما برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنیم و افتخار ما دین و ارزش های ماست اما باید همدل و در کنار هم باشیم. تا بتوانیم برنامه های توسعه کشور را به خوبی پیش ببریم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید