بین قبایل خط کشی نکنید


ساعت: 19:51
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843213

کریمی بابیان اینکه اقوام خود را معرفی نکنند؛ وی گفت: ما شهروند درجه یک و دو نداریم و نباید بین اقوام مرزبندی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلستان ما؛ معلم عبدالسلام کریمی امشب در شورای اداری استان گلستان گفت: سایر استان ها نیز باید از وحدت و انسجام استان گلستان الگو بگیرند.


توصیه رئیس جمهور در خصوص اقلیت های اقوام و مذهبی با همدردی با سالگرد رحلت امام (ره) ادامه داد: امام (ره) یک پدیده در طول قرن ها بود و ما قبل و بعد از امام شخصیت های زیادی داشتیم اما امام (ره) یک وکیل، نویسنده، فیلسوف و شاعری با استعداد به شمار می رفت.


کریمی تصریح کرد: نتیجه حرکت ها و رسالت انبیا ایجاد مشارکت و عدالت است که امام (ره) به عرصه ظهور آوردند و امام (ره) محصول ظهور این انقلاب را بعد از پیامبران به ارمغان آوردند. .


وی افزود: زمانی که امام (ره) از فرانسه به ایران آمدند، از او پرسیدند که چه احساسی دارید و حضرت فرمودند: نه. و با انجام احساس وظیفه ناراحت و غمگین نمی شود و اینها درس هایی است که باید از امام بیاموزیم.


این مسئول تاکید کرد: ارائه شخصیت امام راحل به نسل سوم باید با جهاد تبیین شود و جنگ و مبارزه ما در انقلاب تمام نشده و شکل آن تغییر کرده است.


کریمی گفت: در سالروز رحلت حضرت امام (ره) باید ابعاد ناشناخته نسل جوان انقلاب را تبیین کنیم. مقام معظم رهبری قبایل را فرصت خواندند و برای تکمیل این معماها باید پازل های اکشن را کنار هم گذاشت.»


وی افزود: نباید طوایف را برای تبلیغات و سیاست نشان داد، همه طوایف از نیمه خرداد 42 تا 22 بهمن 87 در همه پرسی انقلاب اسلامی شرکت کردند.


این مسئول گفت: در جبهه کردستان لری و بلوچ نداشتیم و در اغتشاشات همه از منشأ اغتشاشات منزجر بودند و اقوام در نظام مقتدر جمهوری اسلامی نباید احساس مظلومیت کنند.


کریمی بابیان اینکه شهروند درجه یک و دو نداریم و نباید بین اقوام مرزبندی کنیم، گفت: انتظار داشتم بانوان در هیات استان حضور داشته باشند اما تعداد بانوان در این جلسه کم است.


*** کنسولگری ترکمنستان در گلستان ایجاد می شود

منتظری گفت: نزدیک به یک میلیون برادر ترکمن در گلستان زندگی می کنند که روابط عاطفی می تواند باعث توسعه روابط با ترکمنستان شود و امیدواریم کنسولگری ترکمنستان در گلستان ایجاد شود.

به گزارش گلستان ما؛ گلمرضا منتظری نیز امشب در استانداری گفت: وحدت در نگاه امام و رهبری شعار نیست بلکه راهبرد عزت و سربلندی است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: وقتی صحبت از فرهنگ ایران اسلامی می شود باید بپذیریم که فرهنگ ایران اسلامی دارای مولفه هایی است و مولفه های آن فرهنگ محسوب می شوند.

منتظری گفت: اگر می خواهید پرچم ایران اسلامی به اهتزاز درآید باید زمینه را برای سنت های سنت فراهم کنیم و این مجموعه عزت و وحدت را در این زمینه تداعی می کند.

وی افزود: درست است که ما در ایران اقوام زیادی داریم، اما همه اقوام ما جزء قم ایرانی هستند و وحدت به معنای دیدار با این مردم است و باید نگران تحولات باشیم.

این مسئول گفت: سدی که مستحکم و سالم است با نفوذ به آرامی فرو می ریزد و دشمن به اشکال مختلف به دنبال این نفوذها است.

این مسئول بیان کرد: انتظار داریم رئیس جمهور در سفر به کشورهای اسلامی از ظرفیت دیپلماسی فرهنگی استفاده کند، روابط ما با ترکمنستان رو به بهبود است و استفاده از فرهنگیان می تواند با کمترین هزینه بسیاری از موانع را در آن کشورها برطرف کند. به آرامی

منتظری تاکید کرد: نزدیک به یک میلیون برادر ترکمن در گلستان زندگی می کنند. روابط عاطفی می تواند باعث توسعه روابط با ترکمنستان شود و امیدواریم کنسولگری ترکمنستان در گلستان ایجاد شود.

وی بر برگزاری همایش های اسلامی در سایر استان های کشور از جمله استان گلستان تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید