بی اشتهایی غیرطبیعی و کم خونی از علائم سرطان معده هستند/ خطر سیری زودرس را نباید نادیده گرفت


ساعت: 13:58
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885582

جواد سلیم زاده گفت: برخی افراد دچار کم اشتهایی، سیری زودرس و دردهای غیرعادی معده می شوند و نمی دانند که این علائم مربوط به ابتلا به سرطان معده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد سلیم زاده فوق تخصص جراحی عمومی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: یکی از عوارضی که از آن غافل می شویم زخم های مزمن در ناحیه سر و صورت به خصوص افرادی است که زیر نور مستقیم آفتاب کار می کنند.

سلیم زاده با اشاره به اینکه برخی از داروهای تجویز شده اثر درمانی ندارند افزود: اگر زخمی در صورت یا بینی خونریزی دارد باید جدی گرفته شود و پزشکان گوش و حلق و بینی توصیه های لازم را برای بهبودی دریافت کنند.

وی برخی زخم ها را عامل ابتلا به سرطان پوست می داند و بیان می کند: با یک عمل ساده می توان در مراحل اولیه بیماری فرد را درمان کرد اما در صورت مصرف خودسرانه پمادها و داروها، شرایط برای رفع مشکل دشوارتر می شود. .

سلیم زاده تصریح کرد: کاهش وزن غیرطبیعی بدون رژیم، ضعف و بی حالی غیرمعمول یا کم خونی غیرعادی از مهم ترین عوارض سرطان دستگاه گوارش است که البته یبوست و کاهش اشتها از علائم سرطان معده است.

وی گفت: برخی افراد دچار بی اشتهایی، سیری زودرس و معده درد غیرعادی می شوند و نمی دانند که این علائم مربوط به پیشرفت سرطان معده است. درمان باید زمانی آغاز شود که بیماری شیوع نداشته باشد و پیشگیری بار مالی کمی برای کشور داشته باشد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید