بی توجهی به مرکز انرژی خورشیدی ذوزنقه ای طلایی کشور/ 300 روز آفتابی در جنوب کرمان بهشتی سرمایه گذاری شهرهای انرژی


ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811999

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان با بیان این موضوع؛

عبدالوحید مهدوی نیا گفت: 300 روز تابش خورشید در جنوب کرمان که مرکز ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور است، مزیت و ظرفیت بی نظیری را برای استفاده و سرمایه گذاری در این بخش از انرژی فراهم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالوحید مهدوی نیا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان جیرفت گفت: استفاده از ظرفیت بی نظیر انرژی خورشیدی و بادی در توزیع برق بسیار حائز اهمیت است.


وی افزود: 300 روز تابش خورشیدی در جنوب کرمان که مرکز ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور است، مزیت و ظرفیت بی نظیری را برای استفاده و سرمایه گذاری در این بخش از انرژی فراهم کرده است.


مهدوی نیا گفت: طبق استانداردهای پیشنهادی جامعه جهانی، میانگین بازده پنل های خورشیدی باید 4.3 تا 5.2 کیلووات بر متر مربع باشد که در ایران بالای 3 و در استان کرمان سرمایه گذاری در این قسمت را نشان می دهد. بخش بسیار پربار خواهد بود.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان این تفاوت آماری را ناشی از عواملی از جمله; وی به تشعشعات درازمدت، ارتفاع زیاد و هوای پاک اشاره کرد و افزود: مناطق مختلف برای نیروگاه های خورشیدی مناسب است و طبق بررسی های انجام شده توسط شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان برای نیروگاه های بادی، جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران ایجاد می کند. “


وی با اشاره به فرهنگ سازی برای گسترش پانل های خانگی و شهرهای انرژی گفت: پانل های خانگی پنج مگاوات است و فضای 20 تا 30 متری برای ساخت آنها کافی است.


مهدوی نیا گفت: شهرهای پرانرژی برای سرمایه های خرد فعال هستند و پیوستن به این طرح از گسترش سرمایه گذاری جلوگیری می کند.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان با اعلام اینکه احداث نیروگاه ها به 10 متر مربع نیاز دارد، گفت: شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان آمادگی دارد تا گزارش فنی جامعی را به هر یک از سازمان هایی که قصد سرمایه گذاری در ساخت یک نیروگاه را دارند ارائه کند. وی گفت: نیروگاه


وی پایین بودن فضای کسب و کار را یکی از چالش های اقتصادی در جنوب استان کرمان دانست و گفت: تصمیم داریم تمام کارشناسان را در این بخش متمرکز کنیم.


مهدوی نیا برای ارائه خدمات و زیرساخت ها به سرمایه گذاران اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید