تائید اخراج خدمتگزاران عزیز یا طرح مبهم؟ هشدار درباره فاجعه ورزشگاه مشهد یا تشکیل کارگروه؟ / فکت شیت فیفا برای فدراسیون فوتبال چیست؟!


زمان: 08:20
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834455

فیفا در نامه خود به فدراسیون ملی فوتبال به مسائلی می پردازد که در حال حاضر برای بسیاری مبهم است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ شب گذشته به نقل از چند رسانه داخلی، زمزمه هایی مبنی بر دخالت فدراسیون فوتبال ایران در روند تعلیق، کمیته عادی سازی و یا روند نقل و انتقالات به گوش رسید که باعث نگرانی بسیاری از هواداران تیم ملی در آستانه جام جهانی شد.

ماجرا از این قرار بود که فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه ای به فدراسیون ملی نسبت به برخی مشکلات هشدار داد و سوالاتی را مطرح کرد که از آن به مشارکت فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در روند اداره فوتبال ملی تعبیر شد. مشکلی که با شرایط فعلی فوتبال و فدراسیون چندان هم غیر قابل باور نیست.

اما عدم پاسخ رسمی و موضع سریع فدراسیون فوتبال باعث شده تا بدون انتشار متن نامه فدراسیون جهانی گمانه زنی هایی با تفاسیر متفاوت و حتی شایعه تعلیق فدراسیون ملی مطرح شود.

با اعلام رسمی یکی از اعضای حقوقی فدراسیون فوتبال؛ فیفا در آن نامه ضمن تایید روند برکناری موقت شهاب الدین عزیزی، هادم از ریاست فدراسیون فوتبال، از فاجعه ناگوار ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد در بحث جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه جویا شد. .

البته با شرایط فعلی و بدون هیچ ابهامی از سوی فیفا نمی توان روند برکناری رئیس سابق فدراسیون فوتبال را تایید کرد. چرا که هنوز مفاد منتهی به برکناری از سوی کمیته اخلاق به رئیس برکنار شده فدراسیون ارائه نشده و او هنوز از خود دفاع نکرده است که این موضوع به حواشی دامن می زند.

اما در این نامه آمده است که ضمن تبریک به فدراسیون برای صعود به جام جهانی 2022 که نشانه پیشرفت فوتبال است، برای توسعه هر چه بیشتر فوتبال، حضور بانوان حضور داشته باشد. نیز در نظر گرفته شود. به همین دلیل فیفا اعلام کرده است که کارگروهی سه جانبه با همکاری فدراسیون فوتبال، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای نظارت سریعتر بر حضور زنان در بازی های داخلی و بین المللی تشکیل می شود.

البته در سوال خبرنگار دانا از اعضای فدراسیون فوتبال؛ گفته می شود متن و نامه ارسالی فیفا به فدراسیون ملی بسیار مثبت است و جای نگرانی ندارید اما حواشی تکان دهنده و مکرر در این زمینه از شدت ابهامات نمی کاهد.

البته اگر فدراسیون فوتبال به نامه ای که در 23 فروردین ماه در کارتل فدراسیون بود و اظهارات مستدل و حساب شده ای داشت، واکنش رسمی و دقیق نشان می داد، قطعاً چنین کبودی هایی دامنگیر شهر و سردرگمی هواداران ملی نمی شد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید