فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اخراج عزیز را تایید کردند/ به دنبال 2 بازی تدارکاتی ملی در کانادا هستیم.


ساعت: 21:14
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839112

ما در نظرات انضباطی و اخلاقی دخالت نکرده ایم.

واکنش عضو هیئت مدیره و سخنگوی فدراسیون فوتبال به برکناری عزیزی هادم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان اصولی پس از پایان جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: از اهالی رسانه برای اطلاع رسانی تشکر می کنم. چند ساعته اینجایی جلسه هیات رئیسه بر اساس مستندات مندرج در اساسنامه فدراسیون فوتبال به صورت رسمی تشکیل شد و در این جلسه موضوعات مختلفی مطرح شد و این جلسه نیز مصوباتی داشت.

وی ادامه داد: اهالی فوتبال این نگرانی و نگرانی دارند که برخی سوالات و حواشی مطرح شده در مورد فدراسیون فوتبال و ساختار آن تاثیر منفی بر امور فدراسیون فوتبال و تیم ملی در سال قبل از جام جهانی بگذارد اما من می گویم. کارهای اجرایی با پاور در حال پیگیری و انجام است. می خواهم به مردم عزیزمان این اطمینان را بدهم که همه ما خادم فوتبال هستیم و برای خدمت و موفقیت در فوتبال تلاش می کنیم و خدا به آن پایان دهد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: جلسه هیات رئیسه در فضایی کاملا صمیمی و دوستانه با رویه واحد برگزار شد؛ در حالی که این نشست در فضایی کاملا صمیمی و دوستانه برگزار شد. او در موضوعات مختلف تائیدات زیادی داشت. در خصوص صورت های مالی و بودجه مصوب تصمیماتی اتخاذ شد. بودجه خیلی مهم است سال مالی ما 30 تیر 1401 تمام می شود و باید بودجه مصوب داشته باشیم. جزییات بودجه باید به تصویب مجمع عمومی فدراسیون برسد و بعد از آن جزئیات خدمت شما ارائه خواهم کرد. براساس اساسنامه، بودجه توسط دبیرکل تهیه و بحث و بررسی اولیه و تصویب آن توسط هیات مدیره انجام می شود و تصویب و تصویب نهایی بودجه توسط مجمع عمومی انجام می شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: زمانی که بودجه به طور کامل تصویب شد، اطلاع رسانی می کنیم و نحوه مدیریت آن را به اطلاع آنها می رسانیم. درباره آماده سازی تیم های ملی مان صحبت کردیم. مسائلی در حوزه اداری و ستادی وجود داشت که مطرح و تصویب شد. خدای نکرده کار ادامه پیدا کند. همه ما دغدغه آماده سازی تیم ملی را داشتیم و داریم و بر این اساس چندین امتیاز و تصمیم گرفتیم. بحث لباس تیم ملی کشورمان مطرح شد. پاکت ها بازگشایی شد و جلسه فنی نظر خود را اعلام کرد.

وی افزود: کمیسیون بازرگانی آن را نهایی می کند و گزارش آن به هیأت مدیره ارائه شده و نظر هیئت در این زمینه گرفته شده است. بازی تدارکاتی با کانادا و کیف و کیف آن نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بخش مربوطه فدراسیون نیز این موضوع را زیر نظر دارد تا بتوانیم دومین بازی تدارکاتی را در ماه ژوئن در کانادا داشته باشیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که تیم ملی برای کدام تیم دیگر بازی می کند، گفت: یک روال مشترک بین تیم های ملی و سرمربیان وجود دارد که بهتر است الان درباره آنها صحبت نکنیم. به محض نهایی شدن خدمت رسانی به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد. به شما اطلاع خواهیم داد که آیا این بازی دوم برگزار می شود یا خیر. به زودی برای ما روشن خواهد شد. تلاش می کنیم دو بازی دوستانه در کانادا انجام دهیم.

اصولی در خصوص فوتسال نیز گفت: در مورد فوتسال نیز با فدراسیون فوتبال آرژانتین گفتگو کردیم تا دیدار دوستانه بین تیم ملی فوتسال آرژانتین و تیم ملی فوتسال کشورمان برگزار شود. تاکید می کنم که تیم ملی فوتسال احتمالا این دیدار را 17 تا 19 تیرماه در بیانسه آرژانتین برگزار خواهد کرد. طرف آرژانتینی اعلام آمادگی کرد و پاسخ آن توسط دبیرکل داده خواهد شد و در جلسه هیات مدیره مطرح شد. برای برگزاری دیدار تدارکاتی جام ملت های فوتسال آسیا در کویت.

وی در خصوص رای کمیته اخلاق مینبی به محرومیت عزیزی هادم گفت: ما هم خبر را شنیدیم و در سازمان اداری خودمان اعلام شد. قوه قضائیه فدراسیون مستقل است و ما و دوستانمان مخالفتی در قوه قضائیه نداشته ایم، نداریم و نخواهیم داشت و از این تصمیم مطلع هستیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه این جلسه با تصمیم گیری برگزار می شود، گفت: این یک بحث حقوقی طولانی است و از جوانب مختلف بررسی می شود. یکی دو ساعتی از ابلاغ رای کمیته اخلاق به فدراسیون فوتبال می گذرد. این یک موضوع حقوقی است و باید از زوایای مختلف بررسی و در نهایت حل شود. بخشی از آن مربوط به رای صادره از سوی قوه قضائیه است و آیین نامه نیز در این زمینه کاملاً مشخص است که می گوید حتی اگر حکمی در کمیته اخلاق صادر شود، حتی اگر تجدید نظر شود، قابل اجراست و این در حکم آمده است او نمی تواند در یک رویداد فوتبالی شرکت کند بحث حقوقی اش انجام شود.

اصولی درباره اینکه آیا فردی به جای شهره موسوی که در جلسات آنلاین هیأت مدیره شرکت می کند انتخاب می شود، گفت: حضور آنلاین در جلسات در اساسنامه پیش بینی شده است و بر این اساس خانم موسوی در جلسات ما شرکت می کند.

وی در خصوص اینکه عزیزی هادم مدعی برکناری هیئت مدیره اش به صورت غیرقانونی است، گفت: معتقدیم با رعایت کامل اساسنامه عمل کرده ایم. با امضای رئیس فیفا و AFC نیز به صورت مکتوب دریافت کردیم. وی در نامه معروف 13 فروردین در بند اول روند انتخاب و انتصاب میرشاد ماجدی را تایید کرد و این امر کاملاً مطابق اساسنامه صورت گرفت و شرایط مندرج در اساسنامه کاملاً لحاظ شده است. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اینفانتینو و شیخ سلمان را تایید کردند. ما نیز در این روند اساسنامه را رعایت کردیم.

اصولی با بیان اینکه برخی از اعضای هیئت مدیره از مصوبات شکایت کرده اند و می گوید مصوبه ای وجود ندارد، گفت: کاری که ما انجام می دهیم دقیقاً مطابق اساسنامه است و در خدمت شما هستم، همه چیز در اساسنامه و پرونده های قضایی مشخص است. به آنها داده شود. ما دقیقاً هر کاری را که به ما محول شود در آنجا انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه 19 خردادماه درباره ریاست فدراسیون فوتبال تصمیم گیری می شود، گفت: من گفتم این موضوع کاملا قانونی است و باید از ابعاد مختلف بررسی شود. در این مدت کوتاه هیچ تصمیمی گرفته نشده است. “

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه پس از استعفای میزبان جام باشگاه های آسیا، باشگاه گیتی پسند و هیات فوتبال اصفهان با ارسال نامه ای به فدراسیون از آنها خواستند میزبانی این مسابقات را بر عهده بگیرند و اینکه آیا میزبانی مسابقات را انجام دهند. این نامه به موقع ابلاغ نشده بود و یا به موقع رسیدگی نشده بود. انجام نشد، وی گفت: این نامه به کمیته فوتسال ارجاع نشده و در اختیار کمیته اجرایی است. مسئولین در این مورد باید پاسخگو باشند. مکاتبات ما به کمیته فوتسال ارجاع نشده است.

اصولی درباره نشست روی کشتی گفت: من جلسه را کمی زودتر ترک کردم تا دیگر نگران نباشید. برخی از جلسات فردا و پس فردا امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اساس قوانین مصوب فدراسیون فوتبال خواستار دستور الحاق یا نبودن به دستور کار فردا و پس فردا شد.

وی در خصوص اینکه معتقد است حذف دو ساله عزیزی هادم کم یا کافی است، گفت: ما در بحث نظرات دادگاه شرکت نمی کنیم. این ستون ها مستقل هستند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا این روند بازی های تدارکاتی تیم ملی را کافی می دانید چرا که پیش از این چهار بازی برای خرداد ماه در نظر گرفته شده بود، گفت: تیم ملی باید بیشترین تعداد را بازی کند. بهترین موقعیت و بهترین مکان برای مسابقات تدارکاتی است، اما از این نظر عوامل و متغیرها در تصمیم گیری تیم ها تاثیرگذار است. 50 درصد این مشکل ما هستیم، 50 درصد دیگر تیم های دیگر هستند، ما سعی می کنیم هر کاری که ممکن است انجام دهیم. تیم ملی شخصی آقای ماجدی شامل اعضای اجرایی فدراسیون، دبیرکل افتخاری و سرپرست افتخاری فدراسیون است. گزارش هایی که به هیات مدیره می دهند هم امیدوار است که انشالله بتوانیم انتظاراتی را که از تیم ملی دارد از نظر فنی آماده کنیم.

اصولی درباره هزینه سفر به کانادا گفت: ما در پروازها مانند هزینه برگشت به کانادا مشکل داریم، بقیه آن را فدراسیون تامین می کند. یک رقم نیز باید به دست آید.

وی در خصوص اینکه این رقم برای فوتبال ایران رقم خوبی است، گفت: خدا نکنه.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه صندوقدار و دبیرکل نیز جریمه نقدی و محرومیت از رای کمیته اخلاق شده اند و هیات رئیسه نیز از این اعضا شکایت کرده است، گفت: من اصلا نیازی به توضیح درباره روند قضایی ندارم. ما شکایتی نداشته ایم، قوه قضاییه این پرونده را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که ما در این موضوع دخالتی نداریم و همه چیز مستقل است.

اصولی گفت: نمی دانم تصمیمی برای تایید کاندیداتوری عزیزی هادم برای انتخابات داشتند یا خیر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید